Aikuislukio, apua apua!

• Viestiketjun aloittaja mie vain
  • Ensimmäinen viesti
mie vain
Jos suorittaa aikuislukiossa lukion oppimäärän, mutta ei kirjoita ylioppilaaksi, niin voiko päässä ammattikorkeakouluun?
Mie oon joskus jättänyt kirjotukset kesken, joten en voi käsittääkseni kirjottaa ylioppilaaksi. Haluaisin käyä iltalukiona lukion oppimäärän loppuun, tarvittava määrä kursseja oli kai 55... Mutta voinko siis päässä ammattikorkeakouluun, jos en kirjota ylioppilaaksi?

Kiitos jos joku jaksaa vastata.

ai niin
...se vielä, että olen hakenut työvoimapoliittiseen koulutukseen (MULLA EI OLE ENNESTÄÄN AMMATILLISTA KOULUTUSTA), lähihoitajaksi... Vaikuttaako se jotenkin, jos haen lukion jälkeen amk:hon?

mie vain
Siellä on vasta syyskuussa kanslia auki/ilmoittautuminen, siis siellä aikuislukiossa. Ajattelin kysellä täältä apuja, etten ehtis tehdä sitten muita suunnitelmia syyskuuta odotellen (sinne on piiiitkä aika:D).

!
Alkuperäinen kirjoittaja mie vain:
Luetaanhan minun aikaisemmat lukio-opinnot hyväksi? Niitä kuitenkin kertynyt jo 38 kurssia...
Ne katotaan silleen että mitkä mätsää nykyään niiden kursseihin ja kaikki mitkä mätsää niin hyväksytään :)

Onko aikuslukio ilmaista?
Hehe naurakaa vaan minu tyhmile kysymyksile :D
Mutta näin virastoajan ulkopuolela ei voi oikeen kysellä mistään esim. työkkäristä, ja pää täynä kysymyksiä nyt :p
Niin siis olen tämän ketjun alottaja.

!
Alkuperäinen kirjoittaja viuhpiipore:
Onko aikuslukio ilmaista?
Hehe naurakaa vaan minu tyhmile kysymyksile :D
Mutta näin virastoajan ulkopuolela ei voi oikeen kysellä mistään esim. työkkäristä, ja pää täynä kysymyksiä nyt :p
Niin siis olen tämän ketjun alottaja.
On ilmaista, ellet ole aineopiskelia eli haluat vaan jonkun yhden tietyn aineen. Tietty kirjat yms pitää maksaa itse ihan niin kuin päivälukiossakin.

Kirjoja mulla onkin jo ennestään, kun tuosta on n. 2-3v aikaa kun lopetin lukion kesken kirjotusten. Netistä tarkistelin lukion kirjalistaa ja ainakin osa kirjoista käy edelleen :)
Mutta opintotukeahan tuosta ei saa, joten lukioon meno ei sitten onnistu jos en pääse sinne työvoimapoliittiseen koulutukseen... Mitähän rahaa siitä saa, tietääkö kukaan?

vieras
Kirjoja mulla onkin jo ennestään, kun tuosta on n. 2-3v aikaa kun lopetin lukion kesken kirjotusten. Netistä tarkistelin lukion kirjalistaa ja ainakin osa kirjoista käy edelleen :)
Mutta opintotukeahan tuosta ei saa, joten lukioon meno ei sitten onnistu jos en pääse sinne työvoimapoliittiseen koulutukseen... Mitähän rahaa siitä saa, tietääkö kukaan?
Meinasiksä käydä sekä työvoimapoliittisen koulutuksen että lukion?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meinasiksä käydä sekä työvoimapoliittisen koulutuksen että lukion?
Joo, jos se työvoimapoliittinen koulu on päiväopiskelua, niin sitten iltalukiota siihen lisäksi sen mukaan miten jaksaa.
Kuinka niin?

vieras
aikuislukio suoritetaan iltaopiskeluna ja siltä ajalta saa työmarkkinatuen tai mitä päivärahaa työttömänä saakin. sen saa suorittaa ja olla työttömänä. mä en muista kummassa oli (oppisopimuksessa vai työvoimakoulutuksessa) että sen kanssa ei saa samaan aikaan opiskella muuta eli ei saanut käydä iltalukiota. sun kannattaa tarkistaa tuo asia. aikuislukioon ei vaadita samaa määrää kursseja kuin päivälukioon. siellä on muistaakseni 44 kurssia tuo raja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aikuislukio suoritetaan iltaopiskeluna ja siltä ajalta saa työmarkkinatuen tai mitä päivärahaa työttömänä saakin. sen saa suorittaa ja olla työttömänä. mä en muista kummassa oli (oppisopimuksessa vai työvoimakoulutuksessa) että sen kanssa ei saa samaan aikaan opiskella muuta eli ei saanut käydä iltalukiota. sun kannattaa tarkistaa tuo asia. aikuislukioon ei vaadita samaa määrää kursseja kuin päivälukioon. siellä on muistaakseni 44 kurssia tuo raja.
Mulle sanottiin työkkärissä, että 55 kurssia, ite muistan lukeneeni jostain että 44... No, ei mulla paljoa puutu joka tapauksessa :)
Pitää tarkistaa tuo työkkäristä, että saako opiskella iltalukiossa, jos pääsen sinne työvoimapoliittiseen koulutukseen...
Miten sitten aikuiskoulutuksen kanssa?

Nyt vasta huomasin tuon linkin tuossa ylempänä... Eli siis, jos lukio saa kestää enintään neljä vuotta, niin pitääkö minun suorittaa koko lukio uudestaan? Olen parikin kertaa lopettanut lukion kesken, niin lasketaanko se sitten yhteensä se aika niiltä jaksoilta jotka olen lukiossa aikaisemmin opiskellut?

Eli, kun eka peruskoulun jälkeen menin v. 2003 ja olin n. 7kk. Sitten jatkoin pari vuotta ammattilukiona v. 2005 eteenpäin, ja sitten vielä v. 2008 (?) olin jonkun aikaa lukiossa ja ehdin yhden aineenkin kirjoittaa...
Harmittaa kun aikanaan niin paljon sitä suoritin ja silti jätin kesken.

"enska"
Mites tietääkö kukaan tuosta työvoimakoulutuksen ja iltalukion yhdistelmästä, että onko se mahdollista? Kun tuolla mainittiin että iltalukiota ei voisi ehkä käydä samalla ja en löydä mistään tietoa tästä :eek:

Miksi et osallistuisi kirjoituksiin? Kurssit kuitenkin käyt...?

Mä aloitin viime syksynä aikuislukiossa aikoinaan kesken jääneet lukio-opinnot. 45 oli pakollisia kursseja ja vanhat suoritukset hyväksiluettiin. Nyt helmikuussa jos kaikki menee niinkuin pitäisi niin olen suorittanut kaiken ja keväällä kirjoitan reaalin.

Yhteistyössä