aikuiskoulutus ja äitiysloma uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpävain.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpävain.

Vieras
Eli aikuiskoulutuksesta kyse. 2 vuotinen valmistava koulutus.
Olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla ja nyt palaamassa koulun penkille. Koulua jäljellä se 1,5 vuotta, että enpä ehtinyt juuri kun aloittaa koulun ja jäädä ä-lomalle. Mutta uutta vauvakuumetta ILMASSA. Eli mietinkin jos nyt jäisin uudestaan raskaaksi, joutuisin jälleen jäädä koulusta ä-lomalle, mutta voiko näin tehdä? Saako koulusta jo kenkään? Ymmärsin että ä-loma on myönnettävä (samoin kun intti), mutta myönnetäänköhän se kaksi kertaa ? Kyseessä kuitenkin vain 2 vuoden koulutus.

Eikä tarvitse kommentoida "tee se myöhemmin", puhuinkin nyt että JOS nyt olisin raskaana, saisinko ä-lomaa koulusta uudestaan?

Miksi pitää kersoja vääntää tuolla tavalla kesken koulutuksen? Odota edes sinne koulutuksen loppuun asti, että olet raskaana kun valmistut, mutta ei tarvitse jäädä enää koulutuksesta pois.

Mun mielestä olisi aivan oikein antaa kenkää jos toistamiseen teet noin. Anna paikkasi jollekin jota oikeasti kiinnostaa opiskelu.

Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia? Vai onko se niin että ne jotka saavat esikoisensa opiskelujan aikana niin tekevät toisen sitten vasta opiskeluiden jälkeen? :D Että onko kellään kokemuksia kahden lapsen saamisesta opiskelujen aikana..? Tosin mulla tietty niin kauheen lyhyt toi opiskelu aika. Lähinnä ajattelin asiaa niinkin että jos tärppi kävisi, ehtisin käydä tämän vuoden lukukauden ja seuraavankin kevään koulua, jäädä vuodeksi äitiyslomalle ja sitten opintoja olisi jäljellä se alle vuosi niin pääsisi työelämään sitten tuore tutkinto kourassa.

no en voi sanoa että meidän alalla nyt kaikkia muita se opiskelu niin kiinnostaa, ja että minä olisin se mustalammas. Minua kiinnostaa tää ala oikeasti, mutta haluaisin kohtalaisen ikäeron lapsilleni. Ja mielestäni olisi fiksumpaa hakea töitä tuoreella tutkinnolla, kun että oon tässä jo valmistunut aikasemmin ja ollut ä-lomalla.

Kyllä äitiysvapaa on sellainen peruste, että sen vuoksi on saatava vapaata. Ihan samalla tavoin kuin työnantajalla on lakisääteinen velvollisuus antaa työntekijälleen vapaata siis.

ja onko se näin että sitä hoitovapaata koulu voi jättää antamatta, vaikka äitiyslomalle joutuukin luvan antaa. Että sitten joutais alkaa etsiä tarhapaikkaa jo siinä alta vuoden iässä..`?

Yhteistyössä