Aikuiskoulutukseen ilman pohjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelkuri"

Vieras
Miten hakea aikuiskoulutukseen jos peruskoulusta on tosi monta vuotta eikä tiedä enää mitä osaa ja pärjääkö? Kuulostaa ehkä tyhmältä mutta näin on oma tilanteeni. Olen 31v kotiäitinä ollut vuosia. Peruskoulun silloin aikanaan käynyt ja 9.luokan vain joten kuten esim. Pinnaamalla. Olen alkanut nyt vasta "kasvaa" ulos tästä ja haluan ammatin. Ei ole rohkeutta hakeutua kouluun ainakaan missä laskupäätä tarvitaan koska en ole kertotaulua edes opetellut. Olenko ihan surkea tapaus?? Kouluun haku/ meno on myös iso askel kun menneisyydessäni on syrjintää ja koulukiusaamista :( sairastan panikkihäiriötä. Innoissani katson koulupaikkoja netistä mutta saan niistä jo ahdistuskohtauksia kun mietin sinne menoa.

Kyllä kannattaa yrittää! Olin itse vaan 3v kotona, paniikkihäiriö on kans mut meni aikuiskoulutukseen ja ihan hyvin oon pärjänny! Asenne kuntoon ja avoimin mielin. Tutustuin miltei heti kivaan tyyppiin niin se on kyllä ollu iso apu että on pärjänny niin hyvin. Kannattaa mennä rohkeesti juttelemaan vaikka jännittäisi.

Mul oli sama tilanne joitakin vuosia sitte. Pääsin aikuiskoulutukseen toisella yrityksellä ja nyt on ammatti :) jänskätti aivan pirusti mennä sinne koska olin myös koulukiusattu peruskoulussa. Aikuiskoulutiksessa meininki oli kuiteskin tosi hyvä ja opiskelutoverit todella mukavia. Se oli tosi kivaa aikaa:)rohkeasti vaan haet, kyl se siitä :) tsemppiä!

Yhteistyössä