Minä olen kohta 36 v ja haaveilen farmaseutin ammatista. Olen juuri aloittanut valmistautumisen ensi vuoden pääsykokeisiin hankkimalla "Ihmisen fysiologia"-kirjan. Sitä aion lueskella lähes päivittäin. Aion pyrkiä Kuopion yliopistoon, koska se on itseäni lähinnä, "vain" 180 kilsan päässä.
Avoin yliopisto järjestää kemian kursseja ja sellaisille ajattelin osallistua syksystä lähtien (kestävät huhtikuulle asti). Kemian tietoni ovat tosi ruosteessa eikä omin päin asioiden kertaaminen/opiskelu onnistu, siispä nuo avoimen yliopiston kemian kurssit sopivat itselleni hienosti.
Minuakin on kovasti askarruttanut tuo farmasian opiskelijoiden ikä, mutta ihana kuulla, että onhan siellä hieman vanhempiakin kuin vasta parikymppisiä lukiosta valmistuneita. Sekin vähän mietityttää, että mahdanko pärjätä, kun mulla ei ole taustalla minkäänlaista hoitaja- tms. terveysalan koulutusta. Koulutukseltani olen tradenomi (tietojenkäsittely).
Nythän oli just haku siihen muuntokoutukseen, joka alkaa Kuopiossa. Sunhan olis kannattanu hakea siihen!! Se on kyllä työvoimapoliittisena koulutuksena, et pitäis olla työtön tai työttömyysuhan alaisena..
Muiden kokemukset opiskelusta pienten lasten äitinä kiinnostaisi myös. Onnistuuko vai olisiko viisasta vielä odottaa, että lapset ovat isompia? Omat lapseni olisivat ensi vuoden syksynä 6,5 v ja 4v. Mieheni kyllä pärjää heidän kanssaan viikot, mutta pärjäävätkö he ilman äitiä ja minä ilman heitä? Onko kenelläkään tietoa millaisia ekan vuoden opiskelijoiden viikot ovat? Pystyykö itse omilla kurssivalinnoillaan vaikuttamaan siihen, että joskus maanantait tai perjantait olisivat vapaita? Onko kotona onnistuvaa itseopiskelua miten paljon?
Olisipa kiva löytää joku toinenkin "vanhempi" ihminen, joka on aikeissa pyrkiä Kuopioon ensi vuonna...