aikuisia kellä atooppinen ihottuma?

Piipi Pöppiäinen

Aktiivinen jäsen
18.05.2006
3 921
0
36
millaisia iho-oireita teillä on? itellä ollu nyt jonkun aikaa ihottumaa käsivarressa ja sisäreisissä sekä mahassa..en keksi mitään mistä se voisi johtua,ja lapsena on todettu että olen atoopikko,myös siitepölyallergiat on ja astma..tuun hulluks tän kutinan kanssa ja ainakaan apteekin ihan peruskortisoni ei auta...oon kyllä menossa lääkäriin ens viikolla mutta viimeks lääkäri jäi suu auki että ei hän tiedä mikä mulla on :whistle:

mutta siis mikä rasva ois hyvä mitä sais ilman reseptiä,jos vaikka vähän sais helpotusta kutinaan...

Mulla talvisin tuota vaivaa. Ihoon tulee sellaisina punaisia kutiavia läikkiä. Eniten käsivarsiin, pohkeisiin ja reisiin. Suihkussa ei sais olla liian kauaa eikä liian lämpimässä vedessä, se kuivattaa ihoa vielä lisää. Mä talvisin rasvaan Novalanilla ja pahimpii kohtiin kortisonihoidetta.

Kokeilepa Decubalia, sellanen punainen tuubi. Mulla ainakin auttaa, raskaus tuonut kivat kuivat läiskät jalkoihin... :/

T:ei koskaan ikinä ollut iho-ongelmia ennen

Minulla iho pysyy kunnossa kun rasvaan ylipäätänsä jollain riittävän hoitavalla rasvalla, essex fortella yleensä ja sen lisäksi syön omega-3 rasvahappoa sisältävää ravintolisää sekä maitohappobakteereita. Pelkällä rasvaamisella ei iho pysy kondiksessa. Varsin usein atoopikoilla ei ole suoliston bakteeristo tasapainossa ja se vaikuttaa ihan suoraan ihoo ja sen lisäksi rasvahappo, seleeni ja mangaani ja b-vitamiini arvot ovat turhan matalalla. Etenkin talvisin on ihan pakko popsia jotain monivitamiinivalmistetta vaikka kuinka hyvin söisin.

Mulla kädet leimahtaa punaisiksi ja menevät rikki viileillä keleillä ja jos joutuu usein pesemään. Hoitoala kuitenkin sujuu, koska desinfiointiaine saa kädet hyvän tuntuisiksi.

Mutta yleensä kädet säilyvät hyvinä, kun ennaltaehkäisen rasvailemalla aqualan L - rasvalla. Lämpimillä säillä ei paljoa tarvii rasvaillakaan, talvisin taas joka pesun jälkeen.

Kasvotkin on kuivat ja hilseilevät, en ole niille vielä löytänyt parasta mahdollista rasvaa..

Yhteistyössä