Aikuisena opiskelemaan menneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 33v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

33v.

Vieras
Aikuisella meinaan nyt et lapsia on jo :) Oletteko löytäneet yhteistä juttua muiden "luokkalaisten" kanssa? Tekisi mieli opiskelemaan, muttei teinijutut oikein kiinnosta. Pelottaa ettei löydy yhteistä säveltä.

yhteinen sävel löytyi helposti. ikähaitari meidänluokalla on 19-32v ja kaikki tulee hyvin juttuun. vähän huumoria peliin.
mutta opiskelu muuten on aika raskasta lasten kanssa...

Opiskelen amk:ssa ja meidän luokan ikähaitari oli 19-32 v aloittaessa. Neljällä meistä lapsia ja kolme jäänyt mammalomallekin kesken koulun. Yhteisen sävelen löytyminen ei varmaankaan ihan iästä kiinni ole. Aina yleensä on mukana vähän vanhempiakin jopa ammattikoulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yhteinen sävel löytyi helposti. ikähaitari meidänluokalla on 19-32v ja kaikki tulee hyvin juttuun. vähän huumoria peliin.
mutta opiskelu muuten on aika raskasta lasten kanssa...

Niin mä olen ollut opiskelija myös 19-vuotiaana, enkä silloin oikein keksinyt yhteistä puheenaihetta vanhojen kanssa. Ehkä nykyajan 19-vuotiaat on avarakatseisempia ;)

Meillä on nuorimmat just lukiosta tulleita ja vanhin 35. Meillä on luokalla mun mielestä tosi fiksua porukkaa. Ikäerot tietysti näkyy aina monessakin asiassa, mutta ei vielä millään negatiivisella tavalla.
Mä olen ainut, jolla on lapsia. Ei se nyt muuten mihkää vaikuta, paitsi, että iltariennot sun muut on kyl jääneet väliin. Oon kans ollu kauheesti pois kun lapset saa kaik mahdolliset pöpöt nyt hoidon alotuksen kunniaksi.
Nyt ootan vauvaa ja täytyy sanoa, että ei kauheesti nappais alkaa tehdä koulutöitä enää illalla kun on lapset saanu nukkumaan. Pienet lapset + raskaus + opiskelu ei ole se helpoin vaihtoehto... Mä oonki sanonu luokkakavereille monta kertaa, että oon tosi kateellinen heille kun ei tarvi miettiä, että mistä rahat seuraavaan lainanlyhennykseen yms. Mutta siitäkin huolimatta oli juuri oikea ratkaisu lähteä opiskelemaan =)

No hieman hankalaahan se välillä oli, kun parina ekana vuonna kävin samoja kursseja lähinnä sellaisten juuri peruskoulusta päässeiden nörttien poikien kanssa :D
Kolmas vuosi meni sitten paljon mukavammin, kun oli vähän aikuisempaa seuraa.

Yhteistyössä