Aikuisena opiskelemaan - kannattaako ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alanvaihto olisi mielessä, kun ei nykyisestä ammatista tunnu löytyvän oikein töitä mistään. Mutta mietityttää vaan, että onko tällaiselle vähän vajaa 40-vuotiaalle naiselle edes siitä uuteen ammattiin kouluttautumisesta mitään hyötyä työllistymisen kannalta. Etenkin kun taustalla on varsin rikkinäinen työhistoria.

Eli kiinnostaisi tietää, että jos täällä on joku, joka on alaa vaihtanut ja uuteen ammattiin opiskellut näin aikuisemmalla iällä, niin oliko siitä mitään hyötyä työllistymisen kannalta ? Ja entä oliko helppo alkaa opiskelemaan uudestaan ? Myös kiinnostaisi tietää, että minkä alan valitsit uudeksi työksesi.

Ihan alasta se vaan on kiinni, onko työhistorialla miten merkitystä. Ja muutenkin työnantajia ei suuremmin kiinnosta joku vuosien takainen hyvin katkonainen työhistoria, kunhan viime aikoihin ei sijoitu pidempiä työttömyysjaksoja.

Olen opiskellut yli 40 vuotiaana uuden ammatin itselleni monimuotona eli aikuispuolella työn ohessa. Pääsin alan töihin heti opiskeluiden alussa ja edelleen keväällä valmistuneena olen samassa työpaikassa. Toki aloitin minitunneilla täydentäjänä eli tein aluksi 15 tuntia viikossa, mutta pääsipä sisälle. Itse vaihdon syy oli lasten hyvinvointi eli kouluttauduin alalle jossa lomat ovat samat kuin lapsillani, ei ole ongelmaa hoitajista.