Aikuisen korvien puhdistus Ceridalilla. Miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töhnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töhnä

Vieras
Miten tuota Ceridalia käytetään kun korvia puhdistetaan, tai sillä poistetaan vaikkua? Suihkaistaanko vaan siitä suihkepullosta suoraan korvaan ja toivotaan et jotain meni korvakäytäväänkin?

Mä oon tehny seuraavasti:

1 runsas ruiskaus korvakäytävään. Sitten sormella painaen korvanipukkaa tukitaan korvakäytävä. Pään kallistus siten, että aine valuu korvaan. Sitten ylimääräinen neste valutetaan talouspaperiin. Sama toiselle korvalle. Lopuksi kuivataan korvakäytävät vanupuikolla ja poistetaan mahdollinen möhnä.

Tämän olen toistanut aina, kun korvat ovat alkaneet ikävästi kutista. Ceridal auttaa nimenomaan tuohon kutinaan ja korvat eivät tukkeudu niin pahasti.

Apteekissa just sanoivat että ceridalia EI saa enää laittaa korviin, siitä on poistettu jokin aineosa.
Itselleni olin sitä hakemassa juurikin korvien puhdistusta varten.

Mä suihkautan ceridalia nukkumaan mennessä toiseen korvaan ja sit jään kyljelleni nukkumaan se "öljytty" korva siis ylöspäin. Mulla ei ongelmana vaikku vaan kuivat ja kutisevat korvakäytävät.

Mulla kans alkoi kutisemaan kun kaivelin vaikut pumpulitikulla hetki sitten pois. Ceridalia ois tuolla pullo, en muista millon ostettu... Milloinkahan tuo muutos on tapahtunut?

Alkuperäinen kirjoittaja töhnä;29414138:
Mulla kans alkoi kutisemaan kun kaivelin vaikut pumpulitikulla hetki sitten pois. Ceridalia ois tuolla pullo, en muista millon ostettu... Milloinkahan tuo muutos on tapahtunut?

Sitä ei sanonut. Ainoastaan sen, että korviin ei saa enää laittaa.

[QUOTE="hoitsu";29414183]Ihan samana se ceridalin ainesosaluettelo on pysynyt ja saa laittaa korviin edelleen[/QUOTE]

Apteekissa valehtelevat?
Usein siellä tiedetään kaikki lääkkeisiin yms. liittyvä paremmin kuin "hoitsuloissa".

Sitä ei sanonut. Ainoastaan sen, että korviin ei saa enää laittaa.

Jaa, kyllä meillä lääkäri viikko sitten määräs ostettavaksi ceridalia 1v:lle ja nimenomaan korviin vaikun pehmentämisen takia. Ja apteekissakin tän vielä varmistin, et olihan tää sitä mitä voi korviin laittaa niin farmaseutti vastas et sitä voi laittaa melkeen mihin vaan.

Jaa, kyllä meillä lääkäri viikko sitten määräs ostettavaksi ceridalia 1v:lle ja nimenomaan korviin vaikun pehmentämisen takia. Ja apteekissakin tän vielä varmistin, et olihan tää sitä mitä voi korviin laittaa niin farmaseutti vastas et sitä voi laittaa melkeen mihin vaan.

Mullekin lääkäri suositteli, mutta apteekissa kiellettiin. Farmaseutti varmisti vielä toiselta.

Tuote ei ole muuttunut. Ennen oli ihan erikseen sellainen ohjelappu jossa neuvottiin miten ceridalia käytetään korvien hoitoon. Sittemmin vastaan tuli vain se, että tuotetta ei ole kliinisesti tutkittu tätä käyttöä varten! Joten virallinen uusi ohje on, että korviin saa laittaa vain sitä mikä on tutkittu, mitä korvahyllystä löytyy (siellä on jotain jojobaöljyä ja muita semmosia, siis myöskin öljyä). Nämä on siis niitä tutkittuja tuotteita. Eron huomaa hinnassa. Jos ceridal tutkittaisiin korvien hoitoon, sen hinta nousisi yli tuplat siitä mitä se nyt on, joten ei ole kannattavaa.

Se miksi lääkärit sitä edelleen ohjeistaa on se että kertakaikkiaan tämä uusi virallinen suositusohje ei kertakaikkiaan ole kiirinyt heille asti.

jokaisella farmaseutillakin tuntuu olevan oma mielipiteensä. kysyin meidän korvapolilta ja sitten laitoin kohta 3v korviin Ceridalia, kun ovat ihan tukossa. saas nähdä, auttaako.
joku vois jakaa kokemuksiaan tässä myös lasten kovrvista, onko auttanut pelkkä öljy avaamaan korvat vaikusta? periaatteessa saan duunikaverin meille kylään ja voitais huuhdella pojan korvat, mutta se on sellainen voimainkoitos, jota pitää harkita hetken. salaa toivon, että korvista vaan valahtais tulpat ulos. huokaus.

Apteekki ei enään suosittele Ceridalin käyttöä korviin, koska tuotteen nykyinen maahantuoja GSK on käytön korvassa kieltänyt. Syy tähän on luultavasti se, että tuotteen virallinen käyttöalue on ihonhoito joka ei siis ole korvanhoitoa. Näin maahantuoja ei vastaa vahingosta jos tuotetta pannaan korvaan. Tämä taas liittyy jenkkibyrokratiaan..

Vastaava virallinen korvatuote on vanhan maahantuojan kotimainen Otocur, joka on siis virallinen korvatuote. Samalla firmalla on myös Ceraderm ihoöljy joka vastaa Ceridalia mutta on myös kotimainen ja jota voi myös korvaan ruikata. Kannattaa vaikka käydä kattomassa YA:n sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja 10senttiä;29458447:
Vastaava virallinen korvatuote on vanhan maahantuojan kotimainen Otocur, joka on siis virallinen korvatuote. Samalla firmalla on myös Ceraderm ihoöljy joka vastaa Ceridalia mutta on myös kotimainen ja jota voi myös korvaan ruikata. Kannattaa vaikka käydä kattomassa YA:n sivuilta.

En löytänyt ceradermistä paljonkaan tietoa netistä, mutta YA:n sivuilta löytyy tuotteiden koostumukset:

Ceraderm: Paraffinum liquidum, cyclopentasiloxane, simmondsia chinensis oil.

Otocur: Nestemäinen parafiini, syklopentasiloksaani, Jojobaöljy (Simmondsia chinensis)

Mielenkiintoista että suomalaisessa tuotteessa (ceraderm) koostumus on englanniksi, mutta kyllähän tuosta tajuaa että näillä tuotteilla on samat valmistusaineet. Voihan olla että pitoisuuksissa on eroa mutta.......epäilen.

Ceradermin litrahinta on 54€ ja otocurin litrahinta 580€.

Ostin ceradermiä.

Yhteistyössä