Aikuisen korvatulehduksesta... onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mare"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mare"

Vieras
Tänään loppui viikon penisilliinikuuri korvatulehdukseen, mutta korva on edelleen aivan tukossa, joten kuulen sillä todella huonosti. Itselläni kun ei ole aiempaa kokemusta korvatulehduksesta, niin mietin, että onko tämä nyt ihan normaalia ja kauankohan tätä vielä pitää katsella, ennen kuin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin?

Mulaa oli viime talvena monta kertaa. Tuli pumpulipuikolla kaivelusta selvästi, vaikkei aikaisemmin ole tullut. Korvatulehdus menee yleensä itsestään ohi, niihin ei tarvi lääkekuureja. Särkylääkettä, jos tarvii.

Mulaa oli viime talvena monta kertaa. Tuli pumpulipuikolla kaivelusta selvästi, vaikkei aikaisemmin ole tullut. Korvatulehdus menee yleensä itsestään ohi, niihin ei tarvi lääkekuureja. Särkylääkettä, jos tarvii.

Sulla oli korvakäytävän tulehdus varmaankin? Otitis media on ihan eri juttu, tosin sekään ei läheskään aina kaipaa lääkekuuria.

Korva ei ole vuotanut. Viime pe-la välisenä yönä tuli korvasärky, lauantaina menin lääkäriin ja sain lääkekuurin "sinuiittiin ja otiittiin". Flunssa siis on muutenkin. Korvasärky helpotti heti lauantaina, mutta korva on ollut yhtäsoittoa siitä asti tukossa.

[QUOTE="Mare";22903295]Korva ei ole vuotanut. Viime pe-la välisenä yönä tuli korvasärky, lauantaina menin lääkäriin ja sain lääkekuurin "sinuiittiin ja otiittiin". Flunssa siis on muutenkin. Korvasärky helpotti heti lauantaina, mutta korva on ollut yhtäsoittoa siitä asti tukossa.[/QUOTE]

Sulla on pään ilmastointi jumissa. Juo paljon, yritä saada röörit puhtaaksi.

Sulla oli korvakäytävän tulehdus varmaankin? Otitis media on ihan eri juttu, tosin sekään ei läheskään aina kaipaa lääkekuuria.

En tieädä, mikä se oli. Ihme töhköä (sopiva sana?) sieltä korvasta tuli.

Käsittääkseni, mitä olen asiaa maallikkona tutkinut ja asiantuntijoita jututtanut, korvatulehduksiin syötetään liian usein antibiootteja,jotka juurikin aiheuttavat sitä korvatulehduskierrettä. Meillä on korvat parantuneet ilman niitä.

Käytät noita latinankielisiä taudinmäärityksiä, niin lienet lääkäri tms. Oletko tästä samaa vai eri mieltä, kyselee utelias.

Mulla kesti korvatulehduksen jälkeen pari-kolme viikkoa että kuulin jälleen normaalisti. Kävin korvalääkärissäkin, kun luulin että kuulo palaa normaaliksi heti kuurin jälkeen. Kauan kesti, mutta yhtenä päivänä vaan huomasin kuulevani jälleen :) Mulla tosin sen verran paha tulehdus, että korvat puhkasitiin. Se helpotti ihanasti :)

on normia, mullakin n.kolmeviikkoa sitten tuli korvatulehdus ja korvakäytävän tulehdus. söin samalla aikaa antibioottia angiinaan. angiina parani mutta korvat eivät ole normaalit vielläkään..ns.rutisee nieltäessä se tarkoittaa että tulehdusta on vielä. mutta kyllä varmasti paranee ajankanssa.

käytin tänää tyttöämme vyöhyketerapeutilla/homeopaatilla niin se antoi myös mulle jotain tabuja et tulehdus lähtis.

En tieädä, mikä se oli. Ihme töhköä (sopiva sana?) sieltä korvasta tuli.

Käsittääkseni, mitä olen asiaa maallikkona tutkinut ja asiantuntijoita jututtanut, korvatulehduksiin syötetään liian usein antibiootteja,jotka juurikin aiheuttavat sitä korvatulehduskierrettä. Meillä on korvat parantuneet ilman niitä.

Käytät noita latinankielisiä taudinmäärityksiä, niin lienet lääkäri tms. Oletko tästä samaa vai eri mieltä, kyselee utelias.

No siis, otitis media = välikorvan tulehdus, korvakäytävän tulehdus = otitis externa. En ole lääkäri ja varmaan aika moni puhuu tällä palstallakin otiitista, kun viittaa välikorvan tulehdukseen.

Liikaa menee antibiootteja, mutta ovat ne perusteltuja toisinaan. En tiedä ovatko antibiootit syy korvakierteeseen, itse veikkaisin ennemmin vaikka niitä paljon puhuttuja sisäilmaongelmia ja ilmastosta johtuvia syitä. On maita, joissa korvatulehdukset ovat erittäin harvinaisia.

Yhteistyössä