Aikuinen tytär soitti kun oli saanut hälle kuulumattoman laskun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeellinen juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeellinen juttu

Vieras
Eli tytär tai siis minun tytärpuoli soitti isälleen,että oli saanut laksun jostain Pollyxsilta, missä hirveämäärä perintäkuluja verrattuna pääomaan.

Tytärpuolen vanhemmat on kaiketi joskus tällaisen , onko nyt sitten lehti, tilannut lapsen nimellä ja jätttänyt sen maksamatta ja nyt se sitten peritään tytöltä.

Isälle ei ole laskuja tällaiseta koskaan tullut ainkaan minun aikana ja olemme olleet yhdessä nyt 9v.

Äiti sanoo,että ei ole hänellekkään tullut mitään laskuja tällaisesta.

Mitä ihmettä?
Miten tytölle voidaan tällainen laksu lähettää? Onko ihan normikäytäntö vai onko tämä joku laiton juttu.

Isällä ei ole ainkaan mitään tietoa tai muistikuvaa,että tällaista olisi koskaan edes tilattu. Toki voi muistaa väärin kska aikaa kulunut kuitenkin. Tytär nyt 20v

Pollux on muistaakseni sellainen kerho jossa tulee joka kuukausi paketti jossa lehti ja jotakin tavaraa esim. kynäpenaali. Olikohan niin, että oli ensin tuo Pollux, mutta muutti sitten nimeään. On hevosaiheinen kerho pikkutytöille.

Jos lasku/laskuja on jäänyt joskus maksamatta, niin totta kai ne peritään. Mutta luulisi, että ne perittäisiin siltä aikuiselta joka tuon on tilannut. Tytön kannattaa nyt soittaa sinne ja kysyä mikä oikein on homman nimi. Ei kannata heti suoriltaan vain maksaa vaan ottaa selvää asiasta.

Toki pitää maksamaton lasku maksaa ja ihan oikein on periä.
Ihmettelenkin sitä,että miten voidaan tytöltä periä,koska kyllähän nekin (perijät) tietää,että hän on ollut sillon alaikäinen kun tämä tilaus on tehty.
Lasku tuli siis perintätoimistolta.

Miten ihmeesäs ei oel laksuja tullut aijemmin kummallekkaan vanhemmalla. tia ihan 100 varmasti tiedän,että miehelle ei ole ainkaan tullut.
Tyttö on asunut äitinsä kanssa 9-vuotiaasta lähtien.

Miehen siskon nimissä oli vanhemmat joskus jättäneet maksamatta Aku Ankan ja täysikäseksi kun pääsi, niin yrittivät periä sitä tältä siskolta ja lopulta otti selvää asioista ja mun mielestä ei pitäny maksaa. Koska oli vanhemmat tehneet sen alaikäselle niin vanhemmat olivat maksuvelvollisia.

Mutta Polluxin jutut siis olisi pitänyt huomata, koska paketti tosiaan tulee ja siinä lasku. Eli jos ei ole tullut pakettiakaan, niin ei pitäisi tulla laskujakaan. Pollux on nykysin Penny Girl. Kannattaa ottaa selvää, ettei ole joku huijausjuttu.

Miehen siskon nimissä oli vanhemmat joskus jättäneet maksamatta Aku Ankan ja täysikäseksi kun pääsi, niin yrittivät periä sitä tältä siskolta ja lopulta otti selvää asioista ja mun mielestä ei pitäny maksaa. Koska oli vanhemmat tehneet sen alaikäselle niin vanhemmat olivat maksuvelvollisia.

Mutta Polluxin jutut siis olisi pitänyt huomata, koska paketti tosiaan tulee ja siinä lasku. Eli jos ei ole tullut pakettiakaan, niin ei pitäisi tulla laskujakaan. Pollux on nykysin Penny Girl. Kannattaa ottaa selvää, ettei ole joku huijausjuttu.

Jos laskua ei maksa, niin kyllä pakettien tuleminen loppuu aika nopeasti.

Nii mä en tiedä tästä pakettien tulosta yhtikäs mitää ku siitä on oltava jo yli 10v kun tällainen paketti on tullut jos on tullut.

Saakohan vielä selville mihin osoitteeseen tämä paketti on tilattu?
Aika kohtuutontahan se on molempien vanhempien maksaa jos toinen on sen tilannut silloin kun ovat jo eronneet.

Sen pystyy lapsi tilaamaan itse netistä, niin että lasku tulee paketin mukana. Itse lapsena meinaan tilasin kyseisen kerhon paketin ja ojensin vain äitille laskun :D Että onhan hän voinut tilata sen itse lapsena ja unohtanut koko jutun.

Oikeesti,onko tuo mahdollosta? Eikö sine tarvii laittaa mitää vanhempien nimiä.
Itse en ole koskaan tilannu lapsen nimellä mitään vaikka lapselle tarkoitettuja juttuja olenkin tilannut,mutta tullut omalla nimelläni.

Vieläkin ihmetyttää,että tällaisia laksuja ei ainakaan isä ole nähnyt tai saanut. Nii jos tyttö ei tosiaan itse ole sitä sitten tilannut ja piilottanut laskut tai jotain

Nii mä en tiedä tästä pakettien tulosta yhtikäs mitää ku siitä on oltava jo yli 10v kun tällainen paketti on tullut jos on tullut.

Saakohan vielä selville mihin osoitteeseen tämä paketti on tilattu?
Aika kohtuutontahan se on molempien vanhempien maksaa jos toinen on sen tilannut silloin kun ovat jo eronneet.

Eikä tuollaisella aikajänteellä kyllä enää mitään oikeasti peritä...