Aikookohan exä pistää lauantaina ryppyisen paidan päälle juhliin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laittoi tänään viestiä, että mites hänen puku, että onko se miten puhdas, kun lauantaina olis kummipojan rippijuhlat ja sinne tarvis sen. No puku on tuolla kaapissa kaverin häiden jäljiltä ja tsekkasin että ei siinä sen suurempaa tahraa ulkopuolella ainakaan näkynyt ja kauluspaitakin on ihan puhdas, sen kerran pesasin muiden pyykkien mukana. Laitoin sille sitten viestiä, että tuolla on suht siistinä ja paitakin pesty, mutta ei silitetty, että koskas tulet hakemaan, niin kuulemma lauantai-aamuna.
Se siis olettaa, että minä silitän myös sen paidan.

Mitään ei ole sanonut, että lähteekö poika noihin juhliin mukaan vai ei ja ajattelin, että jos lauantai-aamuna tullessaan ilmoittaa, että pojalle siistit vaatteet päälle, niin sanon että ei se mihinkään lähde, jos ei voi ajoissa ilmoittaa. Olettaa taas luultavasti, että hän vain voi tulla ja sanoa, että nyt mennään ja lapsi lähtee mukaan, juu ei käy.

Olisiko aikuisempaa sinulta jo ihan etukäteen ilmoittaa, että paita on silittämättä ja kysyä, että olettaako hän pojan lähtevän mukaan. Miksei asioista voi puhua? Sitten on kaikilla paha mieli, kun viime tipassa aletaan vänkäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Olisiko aikuisempaa sinulta jo ihan etukäteen ilmoittaa, että paita on silittämättä ja kysyä, että olettaako hän pojan lähtevän mukaan. Miksei asioista voi puhua? Sitten on kaikilla paha mieli, kun viime tipassa aletaan vänkäämään.

AP:han sanoi että on pesty muttei silitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja ha:
en mie ainakaan exäni paitaa alkaisi silittelemään, olkoon miten lapsellista muiden mielestä vaan! enkä ole ap.

Joo, mutta mä en myöskään säilyttäisi niitä exän vaatteita. :whistle:
Ja se mua enemmän kiinnostaa, et miks aapee miettii exän tulemista kummipojan rippijuhliin?
Kyllä mä tossa kohtaa huolehtisin ihan vaan itsestäni ja se vanhempi kumman luona mahdolliset yhteiset lapset on, niin huolehtii lapsille sellaiset vaatteet päälle, et kehtaa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja lue:

AP:han sanoi että on pesty muttei silitetty.

Niin, ap kirjoitti, että paita on pesty, mutta silittämättä. Sanoinko minä jotain muuta? Mutta tajusitko sinä sitä, että ap epäilee ex-miehen luulevan, että paita on silitetty? Minusta olisi reilua sanoa, että paita on pesty, mutta sitä ei ole silitetty.

No siis sen tavaroista suurin osa on vielä täällä, eikä miehen mielestä siinä ole mitään ihmeellistä. No meillä on vielä muutama asia tässä erossa kesken, joten en ole noista tavaroista valittanut. Ainoastaan sanoin, tuosta yhdestä "romusta" tuossa pihalla, että sitten kun talokaupat on tehty, niin se siitä häviää, niin exä totesi, että ketä se siinä häiritsee. Kun ilmoitin että minua ja että se on erittäin pahassa paikassa, niin silti sen mielestä sitä ei siitä tarvi mihinkään viedä.

Niin ja laitoin, että se paita on pesty mutta ei silitetty, joten jos ei osaa pyytää että silitä, niin en todellakaan tiedä viitsinkö silittääkään. Toisekseen minä noista juhlista sain siis juuri tänään tietää ja ei ole minun asiani kysyä ottaako pojan mukaan, saa sekin mies oppia joskus, että kannattaa kysyä itse ajoissa, se on aina olettanut, että kaikki toimii kuten se haluaa, ei sen tarvi edes kysellä.

Ja ihan selvennykseski vielä, minunkaan mielestäei ex-miehen paitaa tarvitse silittää. Enkä ymmärrä mitä ex-miehen vaatteet tekevät ap:n kaapissa. Mutta kommentoin siihen, että jos ex olettaa paidan olevan silitetty, niin eikö olisi reilua ilmoittaa, että näin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Kis-Kisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ha:
en mie ainakaan exäni paitaa alkaisi silittelemään, olkoon miten lapsellista muiden mielestä vaan! enkä ole ap.

Joo, mutta mä en myöskään säilyttäisi niitä exän vaatteita. :whistle:
Ja se mua enemmän kiinnostaa, et miks aapee miettii exän tulemista kummipojan rippijuhliin?
Kyllä mä tossa kohtaa huolehtisin ihan vaan itsestäni ja se vanhempi kumman luona mahdolliset yhteiset lapset on, niin huolehtii lapsille sellaiset vaatteet päälle, et kehtaa tulla.

Siis kyse on exän kummipojan juhlat, en minä sinne ole menossa. Exä vaan näin 2 päivää ennen juhlia ilmoittaa, että onko puku puhdas, mutta ei kuitenkaan mitenkään viitannut siihen, että aikooko ottaa pojan mukaan vai ei, enkä ihan piruuttanikaan kysy, mä en jaksa kaikesta aina kysellä, jos ei itse osaa ilmoittaa ajoissa etukäteen ja kysyä, että ei kait meillä ole mitään sille päivälle, että olisi ne ja ne juhlat ja jos poika pääsis mukaan.

Ja ihan selvennykseski vielä, minunkaan mielestäei ex-miehen paitaa tarvitse silittää. Enkä ymmärrä mitä ex-miehen vaatteet tekevät ap:n kaapissa. Mutta kommentoin siihen, että jos ex olettaa paidan olevan silitetty, niin eikö olisi reilua ilmoittaa, että näin ei ole.

No minä kirjoitin siihen viestiin, että paita on pesty, mutta ei silitetty, joten kyllä se mies sen tietää että ei ole silitetty. Luultavasti se kuitenkin olettaa, että minä sen silitän, niinhän se on aina olettanut.

Jos ex tuollaista olettaa niin se on hölmö, hommais uuden silittäjän itselleen ellei itse osaa.

Aaaa... nyt mä tajusin kai.. :D

Eli aapeeta ei oo kutsuttu sinne rippijuhlin.
No mutta silti se olisi ihan reilua pistää viestiä, et paitaa en silitä ja olisi mukavaa jos ilmottaisi ottaako lapsen mukaan vai ei.
Jommankumman on pakko välillä joustaa ja jos exä ei siihen pysty, niin ole itse aikuinen.

No mutta silti se olisi ihan reilua pistää viestiä, et paitaa en silitä ja olisi mukavaa jos ilmottaisi ottaako lapsen mukaan vai ei.
Jommankumman on pakko välillä joustaa ja jos exä ei siihen pysty, niin ole itse aikuinen.

No minä olen joustanut enempi ja vähempi jo vuosikausia, en minäkään aina jaksa kaikessa joustaa. Saa nyt nähdä miten teen, jos lauantaina ilmoittaa, että ottaa pojan mukaan.

Aivan. Kun nyt kuitenkin jo tulit tätä miettineeksi, niin ole sinä fiksumpi ja kysy oliko hän ajatellut ottaa pojan mukaan. Voithan samalla selventää, ettää olisi jatkossa hyvä, jos hän kysyisi OMA-ALOITTEISESTI ja ajoissa. Ymmärrettävää, että tekisi mieli näpäyttää exää, että oppisi. Mutta mieti kummasta vaihtoehdosta jää loppujen lopuksi parempi mieli, lapselle, ja myös sinulle?

Yhteistyössä