Aikoinaan kun olin naimisissa väkivaltaisen miehen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Niin sen yhden ja ainoan kerran kun uskalsin soittaa poliisille (sitä aikaa kun poliisilla oli vielä oma numero) niin vastasivat kyllä mutta soittivat parinkymmenen minuutin päästä että tarviiko tullakaan... Eivät tulleet kun mies piti veistä kurkulla ja pakotti sanomaan että tulanne on ok.
Sillä kertaa mies heitti mut pihalle rappusia alas alusvaatteisillani, olin raskaana viikolla 35. Kaksi lasta nukkui vielä sisällä talossa.

Toivottavasti edes nykyään kun hätäkeskukseen soittaa perheväkivallasta poliisipartio käy paikanpäällä tarkastamassa tilanteen kun kerran on luvannut tulla.

Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta hyvän perheen rappiotilasta. Ja luojan kiitos olen siitä suhteesta päässyt elämässä eteenpäin. Ja säilyin hengissä kaikkien niiden kertojen jälkeen.

Itse soitin lapsena poliisin numeroon kun vanhemmat tappelivat ja isä hakkasi äitiä ja heilui puukon kanssa ja uhkasi tappaa äidin.. Hirveä huuto oli päällä, mutta koska soitin toisesta huoneesta ja yritin olla tosi tosi hiljaa ettei isä kuule kun soitan niin poliisi oli sitä mieltä että eihän siellä mitään hätää ole. Oli ihan kamala tunne kun tajusi ettei sitä apua saakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Mitä hittoo te naiset teette MONTA lasta noiden kusipää-äijien kanssa?! Ei voi taas muuta kuin ihmetellä.

Äijä alkoi käyttää aineita ja muuttui väkivaltaiseksi odottaessani tätä kolmatta lasta. Ennen sitä en olis ikinä voinut uskoa ko. miehestä sellaisia asioita mitä taki ja sanoi.
:(

Kolmannen ollessa vielä vauva muutin lasten kanssa kaikista uhkailuista huolimatta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja muistan:
Itse soitin lapsena poliisin numeroon kun vanhemmat tappelivat ja isä hakkasi äitiä ja heilui puukon kanssa ja uhkasi tappaa äidin.. Hirveä huuto oli päällä, mutta koska soitin toisesta huoneesta ja yritin olla tosi tosi hiljaa ettei isä kuule kun soitan niin poliisi oli sitä mieltä että eihän siellä mitään hätää ole. Oli ihan kamala tunne kun tajusi ettei sitä apua saakaan!

Voi itku mikä tilanne :(

Tiedän tunteen...Mulle on käyny tuo sama "tarviiko tulla...anna sille puhelin..." ja eihän ne sitten lopulta tullu. En saanu niitä tulemaan esim. kerran kun meillä oli ammuskeltu, ne vaan halua puhua miehen kanssa ja kysyä siltä onko kaikki ok ja mulle ne sanoi, että kun noi tuilanteet tahtoo riistäytyä käsistä jos poliisi tulee paikalle.
Paras oli kun ukko lähti humalassa ajamaan ne "tarkisti tilanteen" sittamalla sille ja ksymällä "oletko auton ratissa" :laugh:
Kovin haluttomia ne on perheriita tapauksiin tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tiedän tunteen...Mulle on käyny tuo sama "tarviiko tulla...anna sille puhelin..." ja eihän ne sitten lopulta tullu. En saanu niitä tulemaan esim. kerran kun meillä oli ammuskeltu, ne vaan halua puhua miehen kanssa ja kysyä siltä onko kaikki ok ja mulle ne sanoi, että kun noi tuilanteet tahtoo riistäytyä käsistä jos poliisi tulee paikalle.
Paras oli kun ukko lähti humalassa ajamaan ne "tarkisti tilanteen" sittamalla sille ja ksymällä "oletko auton ratissa" :laugh:
Kovin haluttomia ne on perheriita tapauksiin tulemaan.

Järkyttävää! Tämä asia (siis se että apua ei soittaessaan saa) vois olla aiheellista ottaa esille suuremmillaskin areenoilla kuin palstalla :)

Tuo on ihan naurettavaa tuo että soitetaan ja keskustellaan sen väkivaltaisen/rattijuopon kanssa! Meidän lapsuudenkodissa tappelut kuitenkin loppuivat aina viimeistään silloin kun poliisi tuli tai isä tajusi häipyä kun jostain tajusi että poliisi on kutsuttu eli ei ainakaan pahentanut tilannetta se poliisin saapuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Järkyttävää! Tämä asia (siis se että apua ei soittaessaan saa) vois olla aiheellista ottaa esille suuremmillaskin areenoilla kuin palstalla :)

Olen miettinyt tuota asiaa, että tosiaan jotain valistusta pitäis olla noiden tilanteiden todellisuudesta niille, joiden on tarkotus tilanteissa auttaa.
Ja onhan toi rattijuopolle soittaminenkin vähän kyseenalaista...Moniko sanoo "joo täällä mä ajelen" kun siltä kysytään "ajatko kännissä" Mutta kai siinä on sit lain kirjain täytetty ja tilanne tarkistettu.

Uusimmat

Yhteistyössä