Alkuperäinen kirjoittaja seliseli:
Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:
ei se aina ole arvostuskysymys, vaan myös kustannuskysymys. Jos ei ole rahaa ostaa uusia vaatteita, ei ole rahaa ostaa juhlaviakaan vaatteita. Tämä on oikeasti vaikea ymmärtää niille, jotka sanoo, että "tiukkaa on meilläkin eikä yhtään ole ylimääräistä mutta aina sitä sen verran että ....." Jos oikeasti pitää laskea suupalatkin, niin silloin ei osteta mitään, vaikka haluaisikin..
No voin sanoa, että me ollaan köyhimpiä koko palstalla mutta laitan aina vuosia vanhat mutta siistit JUHLAvaatteet juhliin. nyt pojan juhliin sain laittaa käytettynä saadun hameen ja oman vuosia vanhan siistin paidan.
Just tätä tarkoitin, kun kirjoitin, että "on meilläkin tiukkaa mutta..." linjaa vetävien ja tietynlaisessa vakaudessa elävien on oikeasti vaikea ymmärtää sellaista todellista niukkuutta, joka on lähes puutetta. Sitäkin suomessa on.
Hyvä, että sinä SAAT itsellesi käytetyn hameen. Ja tuskin palstan köyhimipiä olette... me olemme eläneet joulukuusta 08 lähtien minun kodinhoidontuellani, yrittäjänä toimiva mieheni ei ole tienannut mitään, vaikka on kovasti töitä tehnyt, mutta kun yritykseen ei ole tullut rahaa .... niin....
Mutta en kirjoittanutkaan itsestäni. Minulla on tuulipukua, verkkaria, arkivaatetta, juhlavaa arkivaatetta ja huikeaa juhlavaatetta myös, niin talveen kuin kesäänkin, koska viime vuonna oli parit juhlat jonne ostin vaatteet, silloin oli millä ostaa.
Mutta nyt kun ollaan avustuksena ruoka haettu, ymmärrän aivan eri tavalla mitä on, kun on rahaa maksaa laskut, on rahaa ostaa sellaista ruokaa , vaikkakin edullista arkiruokaa, mutta kuitenkin - sitä mitä itse haluaa eikä sitä, mitä annetaan.