Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse olen lähinnä pohtinut viime aikoina sitä, että miksi ihmisillä on tarve shippiin ja onko juuri tämä saaga vedonnut erityisesti tietyntyyppisiin ihmisiin tai sellaisiin, joilla on joku tietynlainen tarve. Lähinnä hämmästelen, että miksi haluan ”parittaa” kahta miestä toisilleen. Noh ei kai kaikkea kannata aina yrittää ajatella loogisesti.
Omasta puolesta puhun nyt. Mutta en ole koskaan nähnyt somessa kahta ihmistä, joiden tutustumista ja vetovoimaa on voinut seurata näin reaaliajassa. Se heidän välinen huuma oli näin ruudun takaa katsovallekin lähes käsinkosketeltavaa. Siihen ihastuksen tunteeseen hurahti itsekin ja se toi jännitystä elämään.

Ensiksi kuvittelin, että heistä voisi tulla oikeasti pari. Pitkään olen hyväksynyt realiteetit ja tämä on pelkkää kevyttä shippailua, enkä voi tietää heidän todellisista väleistä mitään. M/M rakkaus kiehtonut aina, mutta nämä kaksi ovat kuin luodut toisilleen. Lisäksi niin ihania ja kauniita yhdessä. Heidän keskinäinen kemia on jotenkin uskomatonta, kun miettii lähtökohtia ja tätä tarinaa kokonaisuudessaan. Oma hupsu mieli silti salaa toivoo, että heidän välillään on enemmän kuin "braadereilla" yleensä on. Mutta pääasia, että he itse tietävät sen ja se on heidän oma asiansa.
 
vierailija
Kiinnostaa paljon kuulla ajatuksia aiheesta, ja ois mahtavaa lukea sun viesti myös huomenna! Tässä siis kirjoittaa tänä iltana alkuperäisen kysmyksen kirjoittaja.

Omalta osalta en täysin osaa vielä sanoittaa täysin, kun aihe on shipin myötä suht tuore. Ei-heteron naisen näkökulmasta asiaa tarkastellessa on tullut pohdittua ns tyypillisiä miehen tai miehelle annettuja/laitettuja rooleja ja toimia läheisyydessä ja miten aihetta tutkailla ja ottaa esille (ja millaisen vastaanoton se mahdollisesti saisi). Pohdinta liittyy osittain myös varmasti normien (omassa ja muiden mielessä sekä kulttuurissa) rikkomiseen sekä siihen, miten aiheeseen liittyvät tutkailut tai esilleotto ymmärrettäisiin tai vastaanotettaisiin. Tuntuu, että keskimäärin miehille aihe voi olla arka tai tulla ymmärretyksi väärin miesten kapeiden normien läpi, ainakin näin uskoisin yleistäen vielä tällä hetkellä. Pysyvästä munasta en haaveile itse, mutta jos olisi mahdollista, niin kokeilisin ehdottomasti sitä kerran tai ajoittain! Kun se ei kokeiluna ole mahdollista, niin muut keinot lähestyä aihetta ovat kiinnostavia, ja yleensäkin kaikki ajatukset aiheesta tavalla tai toisella!

Kivaa muutenkin huomata aiheeseen liittyviä viestejä ja puolesta! Tänne shipin sisään on mahtunut kuukausien ja yli vuoden sisään jos jonkinmoista keskustelua ja myös omien kokemusten jakamista shippiä sivuavista aiheista kuten m/m. Edelleen: on täysi mahdottomuus, että kaikki teemat ja sivuavat keskustelunaiheet koskettaisivat kaikkia, joten täällä ja yleensä elämässä itselle ei-kiinnostavien aiheiden sulava ohitus on taito.
Oletko lukenut Miiko Toiviaisen tarinan? Hän on siis trans ja homoseksuaali. Mielenkiintoisia pohdintoja häneltä kyseisestä aiheesta sekä myös siitä, miten eri tavoin miehiin ja naisiin suhtaudutaan yhteiskunnassa.
 
vierailija
Omasta puolesta puhun nyt. Mutta en ole koskaan nähnyt somessa kahta ihmistä, joiden tutustumista ja vetovoimaa on voinut seurata näin reaaliajassa. Se heidän välinen huuma oli näin ruudun takaa katsovallekin lähes käsinkosketeltavaa. Siihen ihastuksen tunteeseen hurahti itsekin ja se toi jännitystä elämään.

Ensiksi kuvittelin, että heistä voisi tulla oikeasti pari. Pitkään olen hyväksynyt realiteetit ja tämä on pelkkää kevyttä shippailua, enkä voi tietää heidän todellisista väleistä mitään. M/M rakkaus kiehtonut aina, mutta nämä kaksi ovat kuin luodut toisilleen. Lisäksi niin ihania ja kauniita yhdessä. Heidän keskinäinen kemia on jotenkin uskomatonta, kun miettii lähtökohtia ja tätä tarinaa kokonaisuudessaan. Oma hupsu mieli silti salaa toivoo, että heidän välillään on enemmän kuin "braadereilla" yleensä on. Mutta pääasia, että he itse tietävät sen ja se on heidän oma asiansa.
Ihanasti kirjoitettu ja ajattelen oikeastaan kaikesta samoin. Paitsi että joku pienen pieni osa musta toivoo edelleen tuota, että jonain päivänä heistä tulisi oikeasti pari, vaikka realiteetit onkin hallussa ja tärkeintä, että itse tietävät, mitä ovat toisilleen. Joka tapauksessa "the best thing that ever happened to me".
 
vierailija
Oletko lukenut Miiko Toiviaisen tarinan? Hän on siis trans ja homoseksuaali. Mielenkiintoisia pohdintoja häneltä kyseisestä aiheesta sekä myös siitä, miten eri tavoin miehiin ja naisiin suhtaudutaan yhteiskunnassa.
Kiitos paljon vinkkauksesta, tsekkaan juttuja hänestä! Pikagooglauksen perusteella hänen kirjansa ilmeisesti muista aiheista yleisemmin, joten haastatteluista ja muista varmaan löytyy aiheesta!

Tässä uusia ajatuksia hahmottaessa mulla keskeisenä on eniten naisen (ihmisen) roolien laajentaminen läheisyydessä, ja sitä kautta myös se, miten eri toimintoja ymmärretään ja sallitaan eri sukupuolille läheisessä yhteydessä (n/m), ja erityisesti se, mitä merkityksiä niille annetaan esim. aiheen esille ottaessa tai ehdottaessa. Varmaan myös kulttuurin normit häilyy taustalla myös toisen kannalta. Tavallaan varon kapeiden miehille osoitettavan intiimin läheisyyden normeja ja niiden mahdollista tuomaa taakkaa, vaikken edes täysin tiedä, kantaako toinen niistä vaikka jotain häilyvää kuormaa, joka vaikuttaisi aiheen vastaanottoon. Nainen olen ja sellaiseksi koen itseni, tosin ensisijaisesti ihmiseksi, mutta tyypillisten roolien laajentaminen läheisyydessä on mielenkiintoinen aihe. Varsinkin top-miehen roolista/asetelmasta ois kiinnostavaa kuulla ajatuksia!

En nyt niin suoraan tai suorilla ilmaisuilla tästä kirjoittanut kuin voisin, mutta toivottavasti viestistä välittyy aihe niille, joilla aihe jollain tavalla kiinnostaa.
 
vierailija
Huomenta. Onko tämä edelleen ainoa ketju meille ei-kompoistoituville? Yritin Vauvaa selailla mutta ei osunut silmään mikään, mikä voisi mahdollisesti olla aiheeseen liittyvä.
Taitaa olla ja itse valitettavasti uskon ettei ne vauvan ketjut enää aukea. Ainoa mahdollisuus on saada joskus pysyvä uusi ketju, mutta tiedä onko se mahdollista kun heti ilmiannellaan pois..
 
vierailija
Onko täällä esitetty vielä toiveita Vauvalle avata 69-ketjua? Itse kirjoitin heille eilen joskus klo 17-18 maissa toiveen.
Olisi pitänyt ehkä korostaa enemmän sitä, että kun lukittu Loverpool-ketju poistettiin taas kokonan, niin voisivatko ystävällisesti avata tämän toisen ketjun.
 
vierailija
Onko täällä esitetty vielä toiveita Vauvalle avata 69-ketjua? Itse kirjoitin heille eilen joskus klo 17-18 maissa toiveen.
Olisi pitänyt ehkä korostaa enemmän sitä, että kun lukittu Loverpool-ketju poistettiin taas kokonan, niin voisivatko ystävällisesti avata tämän toisen ketjun.
Mä laitoin eilen pyynnön menemään ja olen aiemminkin laittanut. En tiedä, haluavatko he enää reagoida noihin.
 
vierailija
Sen ei pitäisi määrittää ketjun aiheita. Minustakaan noi jutut ei kuulu tänne.
Täällä ei tulla koskaan pääsemään yksimielisyyteen siitä, mitkä asiat kuuluvat ketjuun ja mitkä eivät, vaikka siitä miten riidellään ja jankataan. Kaikki aiheet eivät kiinnosta kaikkia, sille ei mitään voi. Ketjujen tuhansien sivujen viestimäärän mittakaavassa tästä ei ole puhuttu hirveästi enempää kuin ylimääräisien vadelmien käyttämisestä.
 
vierailija
Silloin poni-invaasion aikaan oltiin viikkokin evakossa ja uusia ketjuja piti tehdä kuin sieniä sateella ennen kuin yksi jäi. Varmaan sama rumba edessä nytkin mutta pakko sinne on joku ketju jäädä. Vauvalla on paljon pahempaakin sisältöä kuin yksi shippiketju eikä ne poistu millään.
 

Yhteistyössä