Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua ylipäänsä mietityttää miten kiinnostunut Kärtä oikeasti on koko of:n tekemisestä. Ehkä nyt kokeilevat vielä jonkun aikaa, mutta jos tilaajilta alkaa tulla paljon vaatimuksia niin en jotenkin näe, että se jatkuu kovin pitkään.
Mä taas luulen että OF:än loppuminen (jos loppuu) ei tule johtumaan "vaatimuksista" (oikeastiko nyt on joku kohtuuton vaatimus että postais edes jotain?) vaan siitä että edes K ei viitsi tehdä sitä jos tilaajia on tästedes tyyliin 50 ja kuukausitienestit siten pari tonnia. Jos haluaa sen 1000 tilaajaa/ 40t kuukaudessa niin silloin pitää myös panostaa. 40t on kokonaisen vuoden palkkatulot, ei kai nyt K oleta että muutaman tunnin työpanos riittäisi siihen?
 
vierailija
Hei, mistä sen kirjaston löytää? Onko linkkiä? Kiitos!
Täältä löytyy

 
vierailija
Mä taas luulen että OF:än loppuminen (jos loppuu) ei tule johtumaan "vaatimuksista" (oikeastiko nyt on joku kohtuuton vaatimus että postais edes jotain?) vaan siitä että edes K ei viitsi tehdä sitä jos tilaajia on tästedes tyyliin 50 ja kuukausitienestit siten pari tonnia. Jos haluaa sen 1000 tilaajaa/ 40t kuukaudessa niin silloin pitää myös panostaa. 40t on kokonaisen vuoden palkkatulot, ei kai nyt K oleta että muutaman tunnin työpanos riittäisi siihen?
Niin, mun toteamus piti sisällään kaiken tuon. Jos tulee kovasti vaatimuksia, joita Kärtsä ei joko halua tai pysty täyttämän esimerkiksi muun uransa vaatiman ajan vuoksi ja sen seurauksena tilaajat katoaa, niin eihän se of kauaa jatku.
 
vierailija
Jos miettii Kärtsän asennetta kaikkeen muuhunkin uransa suhteen eli hän tekee kuten parhaaksi näkee ja haluaa ja osa tykkää ja osa ei, niin veikkaan ettei mikään kauheasti muutu vaikka ihmiset alkaisivat valittaa sisällöstä ja sen puutteesta Ehkä hän näkee of:n vaan hauskana sivuprojektina, jossa saa toteuttaa sitä puolta itsestään, joka on miettinyt of:n perustamista jo usean vuoden ajan.
Vois sit mainostaa sitä tavalla jossa ihmiset tajuaa tuon, eli sanoisi jossain että miten usein on tai ei usein on odotettavissa jotain uutta. Nyt loppuefekti on vaan että K menettää luottamusta niiltä faneilta jotka on eniten valmiita tukemaan häntä. Monet niistä faneista on ihan tavallisia työntekijöitä joille 40 euroa ei ole pikkusumma, ja kun K on usein kertonut kokemuksiltaan niiltä ajoilta kun budjetit oli tiukkoja niin fanit olettaa että K myös ymmärtää tämän, eikä olisi täysin menettänyt suhteellisuudentajuntansa.
 
vierailija
Okei, pääsin ajan tasalle ketjuista ja mikä missäkin on. Sen verran ketjuja tehneenä sanoisin kokemuksen syvällä rintaäänellä (se ei paljon ole), että jos edellinen lukittu ketju on nostettu kuolleista lukittuna ja uusi ketju eli osa 2 on lukossa, niin ei kannata vielä tehdä uutta ketjua. Näin on aiemminkin käynyt, eli ilmeisesti moderaatio käy läpi niitä ilmoituksia, ja jos nyt on päästy siihen, että edellinen ketju palautettiin, niin luultavasti jompikumpi ketjuista vielä aukeaa lukostakin. Katsotaan huomenna uudestaan, pitääkö uutta paattia laittaa vesille.
T. laivanrakentaja
👍
 
vierailija
Toisaalta of:ää on takana vasta yksi viikko eli ehkä voi antaa heille vielä hetken aikaa ja katsoa tihentyykö postaustahti ja ottavatko vaikka vastaan toiveita. Eihän tilausta ole pakko uusia kuun lopulla, jos sisältö ei miellytä.
Luulen että tästä lähtien jäljellä olevat OF-fanit viisastuvat ja odottavat vasta kuukauden loppuun ja katsovat onko sitten tullut tarpeeksi kontsaa ollakseen hinnan väärti, enemin kuin alkuunkaan riskeeraavat sitä 40 kuun alussa.
 
vierailija
Rahan puolesta K:n kannattaa vaan keskittyä keikkailuun ja musantekoon, jos OF on sille intohimo niin nostakoon vaikka hinta 100 euroon ja laittakoon 2 postausta kuukaudessa muutamalle tyypille.
Jopa toi joulukuun 40t on vain parin festarikeikan liksan arvoista, ja vaikka K tekisi päivittäisen kalenterin taas niin ei niitä 1000 tilaajaa enään tulisi kun normi porukat sai uteliaisuutensa tyydytettyä kerrasta.
 
vierailija
Itsellä on aivan sama juttu! Olen siis tuo aikaisempi Gilmoren tyttöjen suurkuluttaja. Mutta siis parhaimpina lukuvuosina on tullut luettua lähes 200 kirjaa vuodessa. Tänä vuonna olen lukenut 10 kirjaa. Ficcejä kyllä senkin edestä. Mutta on ollut kamalaa tuo, kun ei vaan innosta mikään kirja. Ja vaikeaa selittää jollekin tutullekin, kenen kanssa lukemisesta ja kirjoista jutellaan, että kun ei vaan yksinkertaisesti pysty lukemaan, kun ahdistaa ja masentaa ja stressaa. Vaikka lukemisen pitäisi yhtenä keinona siihen auttaa, mutta ei.
Täältäkin ilmoittautuu Gilmoren tyttöjen fani. Ja olen siis tuo aiempi K-draamatyyppi jonka hauras psyyke ei kestänyt huonosti päättynyttä telkkasarjaa 😆. Luen myös paljon, mutta sama ongelma huonoina kausina minullakin. Nyt vielä niin, että toissa jouluna ostin itselleni e-kirjapalveluun vuoden käyttöoikeuden ja olin koko joululoman nautiskellut siitä. Välipäivinä menehtyi sitten aivan yllättäen vielä yksi rakas, ja sen jälkeen ei ole taas tullut luettua. Paitsi ficcejä.
 
vierailija
Vois sit mainostaa sitä tavalla jossa ihmiset tajuaa tuon, eli sanoisi jossain että miten usein on tai ei usein on odotettavissa jotain uutta. Nyt loppuefekti on vaan että K menettää luottamusta niiltä faneilta jotka on eniten valmiita tukemaan häntä. Monet niistä faneista on ihan tavallisia työntekijöitä joille 40 euroa ei ole pikkusumma, ja kun K on usein kertonut kokemuksiltaan niiltä ajoilta kun budjetit oli tiukkoja niin fanit olettaa että K myös ymmärtää tämän, eikä olisi täysin menettänyt suhteellisuudentajuntansa.
Ehkä joku näistä tyytymättömistä tilaajista ottaa asian puheeksi kuvien kommenteissa tai yksärinä, jos sellaista voi of:ssä lähettää. Eihän Kärtsä voi muuten tietää, että päivitystahtiin tai sisältöön ei olla tyytyväisiä ja saa mahdollisuuden tehdä asialle jotain tai selittää tilanteen auki tilaajille, jos meinaa jatkaa entisellä tavalla. Muuten on kohtuutonta valittaa ja pettyä, jos Kärtsä ei edes tiedä että ongelma on olemassa.
 
vierailija
Luulen että tästä lähtien jäljellä olevat OF-fanit viisastuvat ja odottavat vasta kuukauden loppuun ja katsovat onko sitten tullut tarpeeksi kontsaa ollakseen hinnan väärti, enemin kuin alkuunkaan riskeeraavat sitä 40 kuun alussa.
Täysin oma valintahan se on, tilaako vai ei, ei siihen kukaan pakota. Jos oikeasti neljäkymppiä on iso raha, niin ei ole mitään järkeä laittaa se sellaiseen, mikä ei ole mitenkään pakollista.
 
vierailija
Mä taas luulen että OF:än loppuminen (jos loppuu) ei tule johtumaan "vaatimuksista" (oikeastiko nyt on joku kohtuuton vaatimus että postais edes jotain?) vaan siitä että edes K ei viitsi tehdä sitä jos tilaajia on tästedes tyyliin 50 ja kuukausitienestit siten pari tonnia. Jos haluaa sen 1000 tilaajaa/ 40t kuukaudessa niin silloin pitää myös panostaa. 40t on kokonaisen vuoden palkkatulot, ei kai nyt K oleta että muutaman tunnin työpanos riittäisi siihen?
Tuskin haluaa isoa tilaajamäärää. Vain yhden "merch tuotteen" ns. pienelle asiakaskunnalle, kun sitä on toivottu. Se voi tuottaa jatkossa lisäarvoa tilaajille, kun sinne muodostuu oma yhteisönsä. Jos siis jatkuu.
Kärtsä on yleensä niin yllätyksellinen, että sinne voi odottaa ihan mitä vain. Jos siis jatkuu.
Sehän on hyvä, että pyörittää sivubisnestä, niin voi investoida taas uusiin juttuihin ja kehittää toimintaa.

En voi ymmärtää tuota narinaa kahdesta kuvasta, että kun ei ole muuta vielä tullut. Hei 20e per kuva mitä ei koskaan missään kontekstissa julkaistaisi ilman tilaajia.
Tuntuu, että Kärtsää pidetään sirkusapinana, jonka pitäisi toimia nurisijoiden pillin mukaan. 24 / 7 kontenttia julki ja ei saa maksaa mitään :D
Voi kiesus
 

Yhteistyössä