Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Fanien tekemiä ficcejä ei kuulu kritisoida jos niistä ei pidä, jos kritiikkiä ei erikseen pyydetä. Ne on fanien, ei ammattikirjoittajien, vapaa-ajallaan, harrastemielessä raapustamia. Nykyään some-ajan ihmisillä on luulo, että kaikesta pitäisi päästä sanomaan mielipide, varsinkin jos se on negatiivinen. Ei tarvitse. Kukaan ei kuole siihen jos pitää pettymyksensä johonkin ficciin omana tietonaan. Pettymyksentunteita voi käsitellä omassa mielessään eikä haukkumalla antisosiaalisesti toisten fanien mielikuvituksen tuotoksia netissä.
No mä en aio pitää omana tietonani. Kuka haluaa mukaan suljettuun ryhmään, jossa puhutaan ihan avoimesti ficeistä tai taiteesta, kritiikki sallittu? /vitsi
 
vierailija
Itse oon ainakin minificcaajana sitä mieltä, että ei haittaisi, jos omaa tekstiä "uudelleenjaettaisiin" sen poistuttua. Se on kuitenkin kirjoitettu ilahduttamaan muita, eikä ficcien poistelut ole tulleet kirjoittajien itsensä tahoilta.
Sama täällä. Olen kirjoitellut erilaisia tekstejä tänne, mutta en ole niitä itselleni minnekään taltioinut. Joku ystävällinen sielu siirteli niitä sinne lopetetulle saitille, mistä olen kiitollinen. Kirjoittelin niitä päiväkirja-tyyppisiä lyhyitä pätkiä.

Jos joku on tekstejä tallentanut, ainakin minun puolestani saa julkaista uudelleen. Tunnistan kyllä omani, jos tulee vastaan.
 
vierailija
Täällä yksi ficcien kirjoittaja, joka ei kirjoita seksiä ficceihin vaikka ne olisivat pidempiosaisia. Läheisyyttä, cuddlailua ja jotain esipeliä voin kirjoittaa kyllä. Oon itse aseksuaali ja seksi ylipäätään on itselle epämiellyttävä/ei kiinnostava asia. Koen oikeastaan tekeväni lukijoille myös palveluksen sillä, että jätän sen pois. Tekstistä varmaan huomaisi, jos joku on väkisin niin sanotusti väännettyä.
 
vierailija
Jance-ateljee-AU harmittaa eniten, se oli niin taitavasti kirjoitettu. Se yksi ficci, jossa Bojan toteutti seksuaalisuuttaan jossain MMA-saleilla kun ei saanut Jereä, siinä oli tosi hieno viimeinen kohtaus ennen kuin se jäi kesken ja kirjoittaja siirtyi muihin shippeihin. Se viimekesäinen valesuhde viisuissa -ficci, josta jäi uupumaan viimeinen luku, vaikka se toiseksi viimeinen oli ihan okei loppu sekin. Viime syksyn Italian loma -ficci, vaikka siinä se yksi Janiin liittyvä käänne häiritsikin paljon.
Ääh, hyvä kun muistutit tuosta valesuhde viisuissa -ficistä, se taitaa löytyä vieläkin mun kirjanmerkeistä ja olen turhaan odottanut loppua. Siitä haluaisin kyllä viimeisen luvun.
 
vierailija
Olisi kyllä oikeasti kiva, jos spoilereita vältettäisiin. Esim. jos ficissä on yllättävä käänne, jota haluat kommentoida, niin voit sanoa, että yksi juonenkäänne, jonka ficin lukeneet tietävät. Uusimman ficcini yhdestä luvusta tuli tosi nopeasti Vauvalle kommentti, joka minusta oli spoileri

- Joymuffin
 
vierailija
Muakin ärsyttää kun ensin luotiin hienosti jännitettä ja sitten laitetaankin hanat kiinni, mutta kuitenkin ollaan edelleen läheisiä ja pussaillaan , mut ei kuitenkaan tehdä mitään seksuaalista. Plääh.
Ei kun se oli just hyvä. Hirveä himo oli kuvattu tosi hyvin, satavarmasti saadaan vielä loppuhuipennus. Ja mulle kyllä seksuaalisuus on paljon enemmän kuin liukkarilla läträämistä ja pepun levittelyä.
 
vierailija
Olisi kyllä oikeasti kiva, jos spoilereita vältettäisiin. Esim. jos ficissä on yllättävä käänne, jota haluat kommentoida, niin voit sanoa, että yksi juonenkäänne, jonka ficin lukeneet tietävät. Uusimman ficcini yhdestä luvusta tuli tosi nopeasti Vauvalle kommentti, joka minusta oli spoileri

- Joymuffin
Mä en ole kyllä yhtäkään spoileria nähnyt missään.
 
vierailija
Mietin sitä 427 mistä se voisi tulla. Ainut mikä tuli mieleen 27.4 tai 4+2 ja 2+7 =69
Tuleeko mitään muuta mieleen?
Voi tulla tosi monesta eri jutusta, olla johonkin liittyvä oikea numero tai vaikka sanaleikki. Tai ainakin joissain slaavilaisissa kielissä harrastetaan numeroihin liittyviä sanaleikkejä, esim. joidenkin balkanilaisten artistin nimessä 4 lausutaan "chet" (ei sloveeniksi kyllä). Mihinkään laskutoimituksiin en usko. :)
 
vierailija
Täällä yksi ficcien kirjoittaja, joka ei kirjoita seksiä ficceihin vaikka ne olisivat pidempiosaisia. Läheisyyttä, cuddlailua ja jotain esipeliä voin kirjoittaa kyllä. Oon itse aseksuaali ja seksi ylipäätään on itselle epämiellyttävä/ei kiinnostava asia. Koen oikeastaan tekeväni lukijoille myös palveluksen sillä, että jätän sen pois. Tekstistä varmaan huomaisi, jos joku on väkisin niin sanotusti väännettyä.
Kunhan sit tägäät selkeästi seksinpuutteen.
 
vierailija
Mun mielestä ei tarvitse tägätä edes. Kuten tuossa joku aiemmin sanoi niin se ei ole oletus ficeissä, että sen puutetta tarvitsisi mitenkään tägätä
Joo, ne tägit on sisältötägejä eli niihin laitetaan mitä ficissä on. Toki jos haluaa sitä korostaa että ficissä ei ole seksiä niin saa sen halutessaan tägätä. Mutta yleensä jos haluaa lukea seksificcejä niin filtteröidään esim sillä smut-tägillä. Ja jos taas ei halua seksiä niin rajataan filtterillä pois smut-tägi. Muutoinhan pitäisi lisätä vaikka kuinka paljon tageihin asioita joita ficissä ei ole.
 

Yhteistyössä