Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä huomasin mutta ei niitä ole paljon ja niihin puututaan aina. En ole koskaan nähnyt ketään muuta Joksua kuin B:ta haukuttavan. Enkä ole törmännyt että edes hänestä puhuttaisiin törkeillä sanoilla (ällöttävä, oksettava, vastenmielinen), joita ei kenestäkään ihmisestä pitäisi sanoa. Lähinnä mielipiteitä biiseistä ja niiden menestyksestä. Mitä olen lukenut osa ottaa myös tilastoista puhumisen ja väitetyn kumppanin B:n haukkumisena. Minusta ne ei sitä ole. Ehkä pitäisi jossain vaiheessa ottaa ylös kaikki haukkumiset ja vaihtaa niihin vain B tilalle. Ehkä se avaisi vähän silmiä.
No teepä se. Mäkin haluaisin nähdä tätä kuuluisaa K:n haukkumista, joka on täysin vailla pohjaa!
 
vierailija
Hei tälläisen ketjun saa perustaa. Jotenkin älytöntä et ihmiset aina puhuaa kuinka haluavat tämän, mutta mitään ei tapahdu.
Mä kirjoitin, että mulle sopisi sellainen ketju, en kirjoittanut mitään siihen viittaavaa, että sellainen pitäisi tehdä. Mä pystyn käymään näissä kaikissa ketjuissa tarvittaessa ja ymmärrän ne realiteetit myös, mitkä yleisketju toisi tullessaan. Jotenkin kornia, että mitään ei saa kirjoittaa täällä ilman, että joku heti ärähtää siihen.
 
vierailija
Oikeastaan te itse teette hallaa sekä shippaamisellenne että Käärijälle ja Bojanille. Osa viesteistä on niin lapsellisia ja toisaalta osa niin sairaan limaisia että ihan hyvä vaan että ketjut menee kiinni.
 
vierailija
Mä taas muistan, että siellä sai puhua Johanneksesta ja Kärpystä ihan rauhassa, ennen kun meni provosoinniksi.
Ja kyllä, puhua, ei shipata.
Koska joku näki punaista ihan jo sen takia, kun mainittiin että K näyttää hyvältä haalarissa. Toiset on niin mustasukkaisia siitä omasta shipistään, etteivät kestä edes mainintaan siitä, että K esiintyi jonkun muun miehen kuin B:n kanssa.
 
vierailija
Oikeastaan te itse teette hallaa sekä shippaamisellenne että Käärijälle ja Bojanille. Osa viesteistä on niin lapsellisia ja toisaalta osa niin sairaan limaisia että ihan hyvä vaan että ketjut menee kiinni.
Hallaa tekee tällaiset syyllistävät kommentit. Mitä edes teet täällä moralisoimassa, kun et näköjään ketjun aukeamista kaipaa etkä ymmärrä shippauksesta mitään?
 
vierailija
Koska joku näki punaista ihan jo sen takia, kun mainittiin että K näyttää hyvältä haalarissa. Toiset on niin mustasukkaisia siitä omasta shipistään, etteivät kestä edes mainintaan siitä, että K esiintyi jonkun muun miehen kuin B:n kanssa.
Ihan täysin käsittämätöntä. Alkuaikoina ketjussa osattiin ottaa huumorilla nää ja mitä pahaa siinä on, että lavashowsta puhuu? Eri asia täysin, jos ruvetaan sivujen ajan pohtimaan sitä läheisyyden merkitystä tai ficcejä kirjoittelemaan.
 
vierailija
Huomenna tulee Hot Air -ficin viimeinen luku, jossa ollaan mm. Ruississa. Se fandomin ulkopuolinen kirjoitusprojektini on mennyt nyt vähän plörinäksi, kuten kaikki muukin elämässä, kun olo on yhä kuin jyrän alle jäänyt Plovdivin jäljiltä, mutta sentään tähän on riittänyt voimat. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Anteeksi nyt sekoilen, itse puhun Polte ficistä.
Mäkään en ollut innoissani Poltteen uusimmasta luvusta. Alkukohtauksen ymmärrän ja se oli ihan jännä käänne, muuta en. Ja nyt vaikuttaa siltä että siinä ei voi olla onnellista loppua, mistä mun mielestä pitäisi aina varoittaa lukijoita etukäteen. En olisi tuhlannut aikaani ficciin, joka päättyy onnettomasti.
 
vierailija
Ihan täysin käsittämätöntä. Alkuaikoina ketjussa osattiin ottaa huumorilla nää ja mitä pahaa siinä on, että lavashowsta puhuu? Eri asia täysin, jos ruvetaan sivujen ajan pohtimaan sitä läheisyyden merkitystä tai ficcejä kirjoittelemaan.
Veit sanat suustani. Nyt Paatilla pesii joku tosikko Marketta, joka ei salli minkäänlaista huumoria eikä edes ficcejä. Tuskin on edes shippari.
 
vierailija
Kaikissa tähän saagaan liittyvissä ketjuissa on se ongelma, että niissä on sääntöjä, jotka tietoisesti sulkevat ulkopuolelle myös sellaisia, jotka pystyvät noudattamaan enemmistön toiveita ja esittämään mielipiteitään asiallisesti.
Vauvalla on sääntöfriikki, joka poistaa kaiken, joka ei häntä miellytä ja pilaa näin tunnelman kaikilta muilta.
Kompostissa ei tätä ongelmaa ole mutta siellä ei ole K-faneille eikä B/K-faneille oikein mitään eikä myöskään sellaisille JO-faneille, jotka eivät pidä jatkuvasta K:n haukkumisesta.
Tämä ketju on taas aika väsynyt. Tänne tullaan, kun on pakko ja muuten ei juuri mielipiteitä esitetä. Tätä pidetään nykyään täysin Vauvan jatkumona ja varaketjuna, joten vaikka täältä ei poistu mikään, niin samoja sääntöjä jankataan ja samat ilkeät kommentit pysyvät ikuisesti.

En usko, että uuden ketjun perustaminen poistaa mitään näiden muiden ongelmista. Samat ihmiset sen löytävät ja pitävät välilehdillä auki niin kuin nyt ilmeisesti moni tekee näiden muiden ketjujen suhteen. Mutta ainahan voi yrittää. Ehkä joku kolmastoista ketju voisi olla se "oikea".
Vauvalla on sääntöfriikki, joka ikävä kyllä on luonut aivan omat sääntönsä. Tämä Puutarha ketju K/B shippajille ei ole alun alkaen ollut mitenkään väsynyt, vaan täällä on käyty todella hyviä keskusteluja, kuumisteluja jaettu minificcejä jne ja sellainen se voisi edelleen olla. Ketjun sisältö ja tunnelmahan riippuu kirjoittajista. Komposti ei tosiaan ole vaihtoehto K/B shipille, siellähän se on kielletty, se keskittyy aivan muihin shippeihin.
 
vierailija
En löydä enää viestiä, mutta joku ehdotti Bojere kirjasto ketjun perustamista. Itse kirjoittelen paatille minificcejä ja ajatus on ihan hauska.
Toisaalta mun puolesta niitä voisi kerätä myös ao3:en joku joka osaa sitä käyttää.
 
vierailija
Ihan täysin käsittämätöntä. Alkuaikoina ketjussa osattiin ottaa huumorilla nää ja mitä pahaa siinä on, että lavashowsta puhuu? Eri asia täysin, jos ruvetaan sivujen ajan pohtimaan sitä läheisyyden merkitystä tai ficcejä kirjoittelemaan.
Oliskohan se, että näitä Johannes videoita tuotiin tahallaan myös silloin kun ei ollut enää ajankohtaistakaan? Sitten oli myös vertailua B:hen.
 
vierailija
En löydä enää viestiä, mutta joku ehdotti Bojere kirjasto ketjun perustamista. Itse kirjoittelen paatille minificcejä ja ajatus on ihan hauska.
Toisaalta mun puolesta niitä voisi kerätä myös ao3:en joku joka osaa sitä käyttää.
Ao3 vaatii tunnarit, ja vaikka siellä kokoelmia voikin tehdä, en usko että se on paras alusta paatin kaltaiselle huumorille ja minificeille. Ehkä plussalle vaan ficciketju ja sinne talteen kaikki mikä löytyy (ja mielellään historian kera, kun ficit yleensä on liittyneet johonkin tilanteeseen paatilla!)
 

Yhteistyössä