Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole väittänyt, ettei näissä ketjuissa ole törkeätä K:n haukkumista. Ihan yhtä lailla sitä on vauvalla, ja oikeastaan viime aikoina enemmänkin, kuin kompostissa. Mutta se, että trollien ja enintään muutaman muun tyypin tekemisistä syytetään aina kaikkia joksufaneja on vaan väärin. Ja en ymmärrä myöskään teidän K-fanien tarvetta aina kieltää se, että myös B:tä haukutaan, myös ulkonäköä. Mitenkään et ole voinut olla näkemättä niitä pyrkyri ym. juttuja, niin usein ne toistuu. Ja kyllä joksuista yleensäkin puhutaan monesti hyvin halveksivaan sävyyn. Ei tämä edes ole mikään kilpailu, ja itse toivoisin, ettei missään ketjussa haukuttaisi ketään.
Kiihkeänä Jo-fanina uskallan puuttua tähän. Jos on väärin, että kaikkia joksufaneja syytetään muutaman tekemisistä, niin on myös väärin, että kaikkia K-faneja syytetään samalla hengenvedolla. Tuo "te"-sanan käyttö on kaikkien palstojen suurin ongelma, koska se antaa vaikutelman, että on olemassa jokin iso yhtenäisesti ajatteleva joukko, jota voidaan määritellä yhden asian avulla.

Olen Joksu-fani ja silti sitä mieltä, että K:ta on haukuttu Vauvalla ja Kompostissa todella ala-arvoisesti ja että B:n haukkuminen on ollut lievempää, vaikka sekään ei ole ollut kivaa. B:n ulkonäön haukkuminen on jäänyt siihen rasvatukka-trolliin, jonka tunnistaa aina. Sitten on näitä mummon tössyrä -trolleja ja muutama, joka kiihkeästi haukkuu häntä milloin epäekologisuudesta tai fanien miellyttämisestä. Tosin nämä minusta ovat olleet välillä ihan asiallisen kritiikin leimaamia kommenttejakin. K:n ulkonäköä haukutaan lähes päivittäin, häntä kutsutaan ällöttäväksi ja yököttäväksi, hänen perhettään ja sukuaan haukutaan, h*uoritellaan ja päälle tulee sitten nämä arvostelut tekemisistä, joita myös on runsaasti ja joissa välillä on ihan hyvää pointtia ja kritiikkiäkin.

Myönnän, että Joksu-fanina en aina ole jaksanut tuohtua K:n haukkumisista, vaikka tiedostan, miten älytöntä se on. Silti olet ilmeisesti valmis niputtamaan minut K-faniksi. Ei pidä yleistää, koska niin kuin itse sanot, se on väärin.

Hyvä keino on tosiaan tuon yhden ehdottama tapa laittaa haukkumisviesteissä K:n tilalle B ja katsoa, miltä tuntuu. Itsestäni aivan h*lvetin pahalta.
 
vierailija
Söpö pieni ficci tumpun puolelta
 
vierailija
Kiihkeänä Jo-fanina uskallan puuttua tähän. Jos on väärin, että kaikkia joksufaneja syytetään muutaman tekemisistä, niin on myös väärin, että kaikkia K-faneja syytetään samalla hengenvedolla. Tuo "te"-sanan käyttö on kaikkien palstojen suurin ongelma, koska se antaa vaikutelman, että on olemassa jokin iso yhtenäisesti ajatteleva joukko, jota voidaan määritellä yhden asian avulla.

Olen Joksu-fani ja silti sitä mieltä, että K:ta on haukuttu Vauvalla ja Kompostissa todella ala-arvoisesti ja että B:n haukkuminen on ollut lievempää, vaikka sekään ei ole ollut kivaa. B:n ulkonäön haukkuminen on jäänyt siihen rasvatukka-trolliin, jonka tunnistaa aina. Sitten on näitä mummon tössyrä -trolleja ja muutama, joka kiihkeästi haukkuu häntä milloin epäekologisuudesta tai fanien miellyttämisestä. Tosin nämä minusta ovat olleet välillä ihan asiallisen kritiikin leimaamia kommenttejakin. K:n ulkonäköä haukutaan lähes päivittäin, häntä kutsutaan ällöttäväksi ja yököttäväksi, hänen perhettään ja sukuaan haukutaan, h*uoritellaan ja päälle tulee sitten nämä arvostelut tekemisistä, joita myös on runsaasti ja joissa välillä on ihan hyvää pointtia ja kritiikkiäkin.

Myönnän, että Joksu-fanina en aina ole jaksanut tuohtua K:n haukkumisista, vaikka tiedostan, miten älytöntä se on. Silti olet ilmeisesti valmis niputtamaan minut K-faniksi. Ei pidä yleistää, koska niin kuin itse sanot, se on väärin.

Hyvä keino on tosiaan tuon yhden ehdottama tapa laittaa haukkumisviesteissä K:n tilalle B ja katsoa, miltä tuntuu. Itsestäni aivan h*lvetin pahalta.
Kiitoksia 👏 💕
 
vierailija
Mä haluaisin sellaisen ketjun johon olis tervetulleita kaikki Käärijään ja Jokereihin liittyvät jutut sekä sivuhenkilöt ja missä sais kuumistella ketä vaan kenen kanssa haluaa. Oikeasti törkeät viestit sais poistaa mutta muuten voitais vapaasti jutella kaikesta tähän liittyvästä
Mulle sopisi myös tällainen ketju, mutta ei se tule onnistumaan, koska moni tykkää lukea vain K&B shippiä ja ei halua, että heitä yhdistetään muihin. Se on siis täysin ok.
 
vierailija
Kaikissa tähän saagaan liittyvissä ketjuissa on se ongelma, että niissä on sääntöjä, jotka tietoisesti sulkevat ulkopuolelle myös sellaisia, jotka pystyvät noudattamaan enemmistön toiveita ja esittämään mielipiteitään asiallisesti.
Vauvalla on sääntöfriikki, joka poistaa kaiken, joka ei häntä miellytä ja pilaa näin tunnelman kaikilta muilta.
Kompostissa ei tätä ongelmaa ole mutta siellä ei ole K-faneille eikä B/K-faneille oikein mitään eikä myöskään sellaisille JO-faneille, jotka eivät pidä jatkuvasta K:n haukkumisesta.
Tämä ketju on taas aika väsynyt. Tänne tullaan, kun on pakko ja muuten ei juuri mielipiteitä esitetä. Tätä pidetään nykyään täysin Vauvan jatkumona ja varaketjuna, joten vaikka täältä ei poistu mikään, niin samoja sääntöjä jankataan ja samat ilkeät kommentit pysyvät ikuisesti.

En usko, että uuden ketjun perustaminen poistaa mitään näiden muiden ongelmista. Samat ihmiset sen löytävät ja pitävät välilehdillä auki niin kuin nyt ilmeisesti moni tekee näiden muiden ketjujen suhteen. Mutta ainahan voi yrittää. Ehkä joku kolmastoista ketju voisi olla se "oikea".
 
vierailija
Mä haluaisin sellaisen ketjun johon olis tervetulleita kaikki Käärijään ja Jokereihin liittyvät jutut sekä sivuhenkilöt ja missä sais kuumistella ketä vaan kenen kanssa haluaa. Oikeasti törkeät viestit sais poistaa mutta muuten voitais vapaasti jutella kaikesta tähän liittyvästä
Olisko se sitten vaan M/M parituksia vai myös M/N? Tämä vaikuttais keskustelijoihin paljonkin.
 
vierailija
Kiihkeänä Jo-fanina uskallan puuttua tähän. Jos on väärin, että kaikkia joksufaneja syytetään muutaman tekemisistä, niin on myös väärin, että kaikkia K-faneja syytetään samalla hengenvedolla. Tuo "te"-sanan käyttö on kaikkien palstojen suurin ongelma, koska se antaa vaikutelman, että on olemassa jokin iso yhtenäisesti ajatteleva joukko, jota voidaan määritellä yhden asian avulla.

Olen Joksu-fani ja silti sitä mieltä, että K:ta on haukuttu Vauvalla ja Kompostissa todella ala-arvoisesti ja että B:n haukkuminen on ollut lievempää, vaikka sekään ei ole ollut kivaa. B:n ulkonäön haukkuminen on jäänyt siihen rasvatukka-trolliin, jonka tunnistaa aina. Sitten on näitä mummon tössyrä -trolleja ja muutama, joka kiihkeästi haukkuu häntä milloin epäekologisuudesta tai fanien miellyttämisestä. Tosin nämä minusta ovat olleet välillä ihan asiallisen kritiikin leimaamia kommenttejakin. K:n ulkonäköä haukutaan lähes päivittäin, häntä kutsutaan ällöttäväksi ja yököttäväksi, hänen perhettään ja sukuaan haukutaan, h*uoritellaan ja päälle tulee sitten nämä arvostelut tekemisistä, joita myös on runsaasti ja joissa välillä on ihan hyvää pointtia ja kritiikkiäkin.

Myönnän, että Joksu-fanina en aina ole jaksanut tuohtua K:n haukkumisista, vaikka tiedostan, miten älytöntä se on. Silti olet ilmeisesti valmis niputtamaan minut K-faniksi. Ei pidä yleistää, koska niin kuin itse sanot, se on väärin.

Hyvä keino on tosiaan tuon yhden ehdottama tapa laittaa haukkumisviesteissä K:n tilalle B ja katsoa, miltä tuntuu. Itsestäni aivan h*lvetin pahalta.
Hieman enemmän Joksu-fanina (mutta myös Kärtsä-diggarina) olen 95 % samaa mieltä kirjoittamastasi. Kärtsälle on löytynyt viime kesästä asti lukemattomia haukkumisen syitä, etenkin "junttius", ulkonäköön liittyvät asiat sekä shippiin liittyvät pettymykset ja usein haukkuminen on aivan järkyttävää, ja tosiaan tuntuu kuin moni olisi jo niin tottunut siihen, ettei edes kiinnitä siihen erityistä huomiota. Vaikka tämä haukkuminen on osa sitä ihan samaa törkyvirtaa jota esim. Ruoska-videossakin nostettiin esille.
 
vierailija
Mulle sopisi myös tällainen ketju, mutta ei se tule onnistumaan, koska moni tykkää lukea vain K&B shippiä ja ei halua, että heitä yhdistetään muihin. Se on siis täysin ok.
Mun suurin ongelma on että shippaan vain K/B enkä haluaisi nähdä ficcejä tai taidetta tai mietintöjä joissa heitä muille shipataan. Mutta toisaalta haluaisin myös rennomman ilmapiirin eikä sitä lynkkausmielialaa, ettei voi puhua K:n lavakuumisteluista Johanneksen kanssa. Vauvan ketju oikeastaan mahdollistaa tän mutta sitten sinne on pesiytynyt tää yksi siveyspoliisi, joka tykkää kieltää todellisuuden. 🙄
 
vierailija
vierailija
Mun suurin ongelma on että shippaan vain K/B enkä haluaisi nähdä ficcejä tai taidetta tai mietintöjä joissa heitä muille shipataan. Mutta toisaalta haluaisin myös rennomman ilmapiirin eikä sitä lynkkausmielialaa, ettei voi puhua K:n lavakuumisteluista Johanneksen kanssa. Vauvan ketju oikeastaan mahdollistaa tän mutta sitten sinne on pesiytynyt tää yksi siveyspoliisi, joka tykkää kieltää todellisuuden.
Mä taas muistan, että siellä sai puhua Johanneksesta ja Kärpystä ihan rauhassa, ennen kun meni provosoinniksi.
Ja kyllä, puhua, ei shipata.
 
vierailija
Mun suurin ongelma on että shippaan vain K/B enkä haluaisi nähdä ficcejä tai taidetta tai mietintöjä joissa heitä muille shipataan. Mutta toisaalta haluaisin myös rennomman ilmapiirin eikä sitä lynkkausmielialaa, ettei voi puhua K:n lavakuumisteluista Johanneksen kanssa. Vauvan ketju oikeastaan mahdollistaa tän mutta sitten sinne on pesiytynyt tää yksi siveyspoliisi, joka tykkää kieltää todellisuuden.
Sama. Bojere shippari olen, mutta ei mua nuo Johannes ja eika edes Peksi kuumistelut haitannut.
 
vierailija
No näissäkin on eroja. Mun mielestä on eri asia esim. kaivella jonkun yksityishenkilön instasta kuvia ja zoomailla niitä kuin pohtia että onkohan Sadie matkalla Joksujen keikalle kun se on bongattu lentokoneesta samaan suuntaan.
Toi Sadie-pohdinta on paljon pahempi. Julkista instaa voi kuka tahansa katsoa miten tarkasti haluaa ja kommentoida. Sadie&Bojan -puheet taas ovat pelkkää vääristelyä.
 
vierailija
Sekaketjuhan on jo plussalla olemassa. Sinne vaan. Mut kyllä se jotain mun mielestä kertoo, että ei sinne ole juuri keskustelua syntynyt, vaan porukka edelleen vaeltaa emoketjun perässä.
 
vierailija
&-merkki tarkoittaa että shippaat heitä ystävinä, eikö? /-merkki tarkoittaa että shippaat heitä romanttisessa mielessä.
Ei tarkoita näillä alustoilla niin. Voihan sitä noinkin käyttää, mutta siitä ei voi näissä ketjuissa varmuudella päätellä yhtään mitään, jos on &-merkki. Oon itse käyttänyt sitä aina, ja mulle heillä on romanttinen suhde. Voishan sitä tietty yrittää alkaa käyttää…
 

Yhteistyössä