Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kannatan ettei yksityiselämää jauheta täällä, mutta samalla mua joskus ärsyttää liiankin tiukka linja. Tekisi mieli sanoa jotain mutta ei voi. Kompostissa ärsyttää kun on oikeasti joskus todella ikävää puhetta ja haukkumista. Käyn satunnaisesti kompostissa. Kaipaisin jotain välimuotoa, mutta tällä hetkellä olen vain tässä ja vauvan K&B ketjussa.
Tästä tiukasta linjastahan on valitettu jo pitkään. Mutta lueppa tämänkin palstan alkupuolta niin ei ollut tietoakaan ettei joitain henkilöitä tai asioita saanut edes mainita. Toki sielläkin on näitä kommentteja joissa halutaan että esim. mistään kriittisestä ei olisi saanut keskustella. Suurin osa oli kuitenkin vielä sitä mieltä että tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa saa mielipiteensä sanoa.
 
vierailija
Mulla kävi sama mielessä. Joskus olen pohtinut, että mitä kaikkea shipin varjolla saa kirjoittaa. Itse olen kova kuumistelemaan. Toki se muu p*ska on suurempi syy siihen lukitukseen tai poistoon.
Tähän en itseasiassa usko yhtään. Syy on niinkin yksinkertainen, että shipata siellä on saanut niin maan perkeleesti ilman mitään lukkoon menemistä. Sen sijaan lukkoon menemistä on lähes aina edesauttanut joidenkin trollien tohinat. Tuo ketju ei shippauksesta lukkoon mene.
 
vierailija
Tästä tiukasta linjastahan on valitettu jo pitkään. Mutta lueppa tämänkin palstan alkupuolta niin ei ollut tietoakaan ettei joitain henkilöitä tai asioita saanut edes mainita. Toki sielläkin on näitä kommentteja joissa halutaan että esim. mistään kriittisestä ei olisi saanut keskustella. Suurin osa oli kuitenkin vielä sitä mieltä että tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa saa mielipiteensä sanoa.
Muistuttaisin, että K on tämän jälkeen tehnyt esimerkiksi oman kantansa hyvin selväksi yksityisasioihin liittyen. Siksi kai se suhtautuminen muuttui.
 
vierailija
Tästä tiukasta linjastahan on valitettu jo pitkään. Mutta lueppa tämänkin palstan alkupuolta niin ei ollut tietoakaan ettei joitain henkilöitä tai asioita saanut edes mainita. Toki sielläkin on näitä kommentteja joissa halutaan että esim. mistään kriittisestä ei olisi saanut keskustella. Suurin osa oli kuitenkin vielä sitä mieltä että tämä on nimenomaan keskustelupalsta jossa saa mielipiteensä sanoa.
Nurisijoita taitaa olla pari hassua, eli sinä ja toinen kommentoija tällä hetkellä. Tiedät kuitenkin varmaan varsin hyvin, miksi tilanne tällaiseksi on mennyt. Heti kun yksityishenkilöt mainitaan, keskustelu lähtee raiteiltaan ja trollaus alkaa. En tiedä, miten homma pysyi alussa edes kasassa.
 
vierailija
Miksi ette ole paenneet tänne puutarhan puolelle, jos kuitenkin haluatte shipata k/b?
On helpompi keskustella paikassa jossa on vaan yksi ns. kielletty keskustelun aihe eli k/b (tätä ei kyllä täysin noudateta) kuin paikassa jossa kiellettyjä asioita on ties kuinka monta ja jatkuva jankkaus säännöistä. Siirtyy sitten näihin keskusteluihin jos tulee jotain pelkkää shippikommenttia mieleen.
 
vierailija
Muistuttaisin, että K on tämän jälkeen tehnyt esimerkiksi oman kantansa hyvin selväksi yksityisasioihin liittyen. Siksi kai se suhtautuminen muuttui.
Erinomainen huomio. Ja suoraan sanottuna itse en edes ymmärrä, miksi tästä pitää edelleen vääntää kättä. K ei halua tuoda joitain asioita julkisuuteen, joten miksi meidän pitäisi niitä tonkia? Sama B:n suhteen, julkisesti hän ei ole sanonut yhtään mitään joistain yksityiselämänsä asioista, joten miksei voisi antaa olla.
 
vierailija
On helpompi keskustella paikassa jossa on vaan yksi ns. kielletty keskustelun aihe eli k/b (tätä ei kyllä täysin noudateta) kuin paikassa jossa kiellettyjä asioita on ties kuinka monta ja jatkuva jankkaus säännöistä. Siirtyy sitten näihin keskusteluihin jos tulee jotain pelkkää shippikommenttia mieleen.
Mä en ymmärrä tätä valitusta, että on liikaa sääntöjä. Niitä on tasan kaksi: ei yksityishenkilöitä eli sellaisia päähenkilöiden yksityiselämän asioita, joita he eivät itse halua tuoda esille. Lisäksi shippi on K/B. Siinä se. Mitä vaikeaa tässä on?
 
vierailija
Nurisijoita taitaa olla pari hassua, eli sinä ja toinen kommentoija tällä hetkellä. Tiedät kuitenkin varmaan varsin hyvin, miksi tilanne tällaiseksi on mennyt. Heti kun yksityishenkilöt mainitaan, keskustelu lähtee raiteiltaan ja trollaus alkaa. En tiedä, miten homma pysyi alussa edes kasassa.
Silloin keskusteltiin aiheesta eikä toisista keskustelijoista. Siinä nyt yksi isoimmista syistä.
 
vierailija
Krisin vanhemmat ollut 25 vuotta naimisissa. Jännä miten erinäköinen äitinsä on nyt, siis nuorempana vahvasti Indonesialaiset piirteet, mut nyt voisi olla lähes perus hollantilainen.
 
vierailija
Te virtuaaliystävät olette "the best thing ever happened to me". Onhan tämä ihan uskomatonta, että meidän keskustelu on jatkunut puolitoista vuotta. Ja ainakin mulle tämä on tosi tärkeä "yhteisö". Puhumattakaan meidän päähenkilöistä, me rakastetaan niitä ja tämä rakkaus antaa niin paljon. Kiitos myös meidän ulkomaan vahvistuksille Lady Slo:lle ja Made in Italy:lle. Tuli vaan mieleen sanoa tämä, kun keskustelu hajoaa ties minne, ja tätä hyvää fiilistä yritetään lannistaa. Love you
Samoin! The best thing ever happened to me. 🥹
 
vierailija
Mä en ymmärrä tätä valitusta, että on liikaa sääntöjä. Niitä on tasan kaksi: ei yksityishenkilöitä eli sellaisia päähenkilöiden yksityiselämän asioita, joita he eivät itse halua tuoda esille. Lisäksi shippi on K/B. Siinä se. Mitä vaikeaa tässä on?
Vauvalta poistuu Tommy, Johannes, ficit, liian per vot viestit jne. En edes muista mitä kaikkea sieltä poistellaan. Täällä alkaa huutelu kompostiin. Siksi olen siirtynyt itse sinne keskustelemaan oikeastaan kaiken muun paitsi todella selkeät shippijutut joita nyt ei ole edes paljoa ollut. Jokainen tavallaan. Minusta helpompi kirjoitella jonnekin missä ei tarvitse joka lausetta miettiä että olikos tässä nyt jotain triggeröivää tai "kiellettyä".
 
vierailija
Mä en ymmärrä tätä valitusta, että on liikaa sääntöjä. Niitä on tasan kaksi: ei yksityishenkilöitä eli sellaisia päähenkilöiden yksityiselämän asioita, joita he eivät itse halua tuoda esille. Lisäksi shippi on K/B. Siinä se. Mitä vaikeaa tässä on?
Minuakin kummastuttaa tuo sääntöpelko. Kun ei niitä nähdäkseni ole muita kuin nuo kaksi. Ehkä tässä on jotain kulttuurieroja: osalla on shippihistoriaa ja kokemusta fandomeista niille tyypillisillä alustoilla, ja nuo "säännöt" on ihan tavallinen ja toimiva asia niissä piireissä. Osa taas on tällaisessa fandomissa ensi kertaa ja tottunut toimimaan niin kuin somessa ja anonyymipalstoilla toimitaan, eli ilmaisemaan mielipidettään kaikesta ja ottamalla kantaa kaikkeen, jolloin "sääntöjen" tuoma rajoitus voi tuntua tukahduttavalta.
 
vierailija
On helpompi keskustella paikassa jossa on vaan yksi ns. kielletty keskustelun aihe eli k/b (tätä ei kyllä täysin noudateta) kuin paikassa jossa kiellettyjä asioita on ties kuinka monta ja jatkuva jankkaus säännöistä. Siirtyy sitten näihin keskusteluihin jos tulee jotain pelkkää shippikommenttia mieleen.
Siis et ole K&B shippaaja, mutta haluat välillä heittää jotain shippikommenttia 🤔? Vauvalla sääntöjä on käytännöllisesti vain kaksi ei yksityishenkilöitä ja ei päähenkilöiden shippausta muille. Ei pitäisi olla kauhean hankalaa, mutta tietenkin jos itse ei ole K&B shippaaja niin silloin tietty on varmaan vaikeaa. Miksi silloin edes roikkua vauvalla tai täällä?
 
vierailija
Siellä kirjoittavista karkeasti arvioituna 90% on Joksu faneja.
Joksu faneja, jotka fanituksensa ohessa haluaa säännöllisesti haukkua K:ta, vaikka aihe ei muka kiinnosta. Tätä en tajua, miksi pelkkä Joksujen fanitus ei riitä. Tämähän on ainut syy miksi Joksu ketjut on ihan kuolleita kun JO aihe ei yksin riitä vaan pitää saada se jonkun muun alentaminen mukaan. Toksista.
 

Yhteistyössä