Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen shippaaja, mutten tajua miksi pitää alkaa väittelemään näitten riidankylvääjien kanssa. Saavat vain haluamansa - haluatteko noin kovasti antaa se heille? Miksei vaan voi ohittaa, ehkä loppuis joskus...
 
vierailija
Täällä on helpompi keskustella asiasta ja viesteissä otettiin myös tämän palstan riitelyt esille. Mikään ei kiellä shippaamasta niin paljon kuin vain haluaa.
Puhut nyt ikään kuin kritisoimiesi henkilöiden selän takana. Onko se reilua? Parempi ja rohkeampi olisi jos menisit sinne sanomaan ”kasvokkain” tämän asian niin voisit saadakin muutosta aikaan siellä mihin sitä haluat.
 
vierailija
Olen shippaaja, mutten tajua miksi pitää alkaa väittelemään näitten riidankylvääjien kanssa. Saavat vain haluamansa - haluatteko noin kovasti antaa se heille? Miksei vaan voi ohittaa, ehkä loppuis joskus...
No niinpä. Mahtaa kylvääjiä naurattaa, kun täällä kääntyy vakiopalstailijat jo toisiaan vastaan väittelemään. Mitä jos ei tosiaan annettais heille sitä ilmaista huvia?
 
vierailija
Ehkä hölmö juttu, mutta minulle on käynyt vuoden sisään niin, että olen alkanut pitää ennen inhoamastani ananaksesta 😂 Nyt olen syönyt sitä jo pizzassa, grillattuna ja jopa raakana. Ananaslonkeroa en ole vielä maistanut koska en juo. Mitä seuraavaksi, ananaskonvehdit? 🙈😅
 
vierailija
Et voi tietää häiritseekö se kohteita. Heidän naamaan sitä ainakin hierotaan ja on alusta lähtien hierottu. Eikä tähän voi väittää, että "Kyllä he sanoisivat jps häiritsisi". Eivät välttämättä sanoisi yhtään mitään. Ei sano Bojankaan mitään (negatiivista) kun koruja lentää välillä kasvoihinkin, vaikka todennäköisesti olisi hänelle mukavampaa, jos ei lentäisi.
Luulen että eivät välttämättä sano, vaikka häiritsisi. Leimautuisivat vain tiukkapipoiksi, niin mieluummin antavat asian olla.
 
vierailija
Siellä negaillaan nykyisin milloin mistäkin. Joost on tosiaan siihen merkitty mutta ei se näytä mitään katsojaryntäystä tuoneen eli pitänee paikkansa tuo toinen kommentti että saa aika lailla selata ennen kuin osuu vastaan. Katsotaan milloin lukemat nousee edes sen edellisen tiktokin yli.
Itse kyllä kuvittelin että siinä pätkässä mainitaan itsessään näkyvästi kuka siinä tanssii haloosta päätellen. Epäilen ettei tageja kaikki edes huomioi kun pätkä tulee vastaan eikä
Joost nyt kuitenkaan ihan niin iso tähti ole jotta kaikki tunnistaisi suoraan. Lähinnä itse näen hänen vaan siinä musiikin mukaan fiilistelevän miehen.
 
vierailija
Itse kyllä kuvittelin että siinä pätkässä mainitaan itsessään näkyvästi kuka siinä tanssii haloosta päätellen. Epäilen ettei tageja kaikki edes huomioi kun pätkä tulee vastaan eikä
Joost nyt kuitenkaan ihan niin iso tähti ole jotta kaikki tunnistaisi suoraan. Lähinnä itse näen hänen vaan siinä musiikin mukaan fiilistelevän miehen.
No tämäpä. Mä en edes ekan kerran tajunnut että se edes oli Joksujen tiktok kun tuli vastaan. luulin aluks että se oli jonkun fanin tekemä vaan 😅
 
vierailija
Luulen että eivät välttämättä sano, vaikka häiritsisi. Leimautuisivat vain tiukkapipoiksi, niin mieluummin antavat asian olla.
Joo vähän sama, kun eivät ole sanoneet ficeistäkään, että haittaisi, mutta onkohan heidän mielestään tosi kivaa, että on sivukaupalla tarinoita, missä hyvin yksityiskohtaisesti kuvataan kuinka syvällä toisen ahterissa toisen p enis on, mitä ääntä pitävät jne.? Koska aivan varmasti tietävät, vaikka eivät edes lukisi niitä itse.
 
vierailija
Täällä esitetään päivittäin faktana asioita, mitä ei todellakaan voi tietää sekä ihan omasta päästä keksittyjäkin asioita.
Mitä ihmettä? Edelleenkö täällä jatkuu tuo "faktan tarkistaja"- show 🤦🏻‍♀️? Jos noin vaikea on ymmärtää tämän palstan "kieltä" ja tyyliä esittää asioita, niin ihmettelen suuresti, että täällä olisit viihtynyt toista vuotta. Jos ihan hiljattain tänne olet eksynyt, niin suosittelen, ettet jää tänne itseäsi piinaamaan. Tämä ei ole Wikipedia sivusto.
 
vierailija
Joo vähän sama, kun eivät ole sanoneet ficeistäkään, että haittaisi, mutta onkohan heidän mielestään tosi kivaa, että on sivukaupalla tarinoita, missä hyvin yksityiskohtaisesti kuvataan kuinka syvällä toisen ahterissa toisen p enis on, mitä ääntä pitävät jne.? Koska aivan varmasti tietävät, vaikka eivät edes lukisi niitä itse.
Mä luulen, että saattaisi muutama sellainen story naurattaakin, mutta kun niitä on satoja niin hmm...enpä tiedä. Lisäksi joissakin kuvaillaan joitain hahmoja tosi inhottavasti (mm. jonkun vanhemmat saattavat olla homofobisia, väkivaltaisia jne) niin tuskin hirveän kivaa, vaikka fiktiota onkin. No, toivotaan, ettei heitä tosiaan haittaa. Tai etteivät juurikaan asiasta välitä.
 
vierailija
Joo vähän sama, kun eivät ole sanoneet ficeistäkään, että haittaisi, mutta onkohan heidän mielestään tosi kivaa, että on sivukaupalla tarinoita, missä hyvin yksityiskohtaisesti kuvataan kuinka syvällä toisen ahterissa toisen p enis on, mitä ääntä pitävät jne.? Koska aivan varmasti tietävät, vaikka eivät edes lukisi niitä itse.
Johan he ovat ficeistä keskenään keskustelleet eikä ole vaikuttanut häiritsevän. B sanoi viisujen aikana ihan suoraan yhdessä haastattelussa, ettei häntä ficit häiritse, ja uusin maininta on NT:n ajalta, kun B ja K olivat keskustelleet ficeistä keskenään. Eivät ne ole heitä varten eivätkä he varmasti niitä siis lue, eikä tunnu häiritsevän olemassaolokaan sen enempää. Tämän argumentin voit siis kuopata.
 
vierailija
Johan he ovat ficeistä keskenään keskustelleet eikä ole vaikuttanut häiritsevän. B sanoi viisujen aikana ihan suoraan yhdessä haastattelussa, ettei häntä ficit häiritse, ja uusin maininta on NT:n ajalta, kun B ja K olivat keskustelleet ficeistä keskenään. Eivät ne ole heitä varten eivätkä he varmasti niitä siis lue, eikä tunnu häiritsevän olemassaolokaan sen enempää. Tämän argumentin voit siis kuopata.
Vaikea kuitenkaan kuvitella, että pitäisivät fiksuna toimintana, että heistä noita yksityiskohtaisia tarinoita kirjoitetaan. Mitä he voisivat asialle tehdä? Tietävät, että kirjoitetaan kuitenkin.
 
vierailija
Tulikin mieleen, että saa vinkata ficcejä. Joymuffinin uusimman luin, se oli ihana
Pidin tästä Ruisrock-söpöilystä:


En tiedä milloin olet viimeksi lukenut vai oletko, mutta Lukioficciin on tullut myös lisää ”poistettuja kohtauksia” sekä Partaalla kuohuvan virran on tullut lukuja.

Kuuraman uusin soulmates-ficci I’m lost in search for you hajotti ja korjasi, niin kuin hänen ficcinsä aina <3

Huomasin myös uuden suomenkielisen ficin Me ollaan nuoriso, mutta en ole vielä itse lukenut sitä.
 
vierailija
Mä luulen, että saattaisi muutama sellainen story naurattaakin, mutta kun niitä on satoja niin hmm...enpä tiedä. Lisäksi joissakin kuvaillaan joitain hahmoja tosi inhottavasti (mm. jonkun vanhemmat saattavat olla homofobisia, väkivaltaisia jne) niin tuskin hirveän kivaa, vaikka fiktiota onkin. No, toivotaan, ettei heitä tosiaan haittaa. Tai etteivät juurikaan asiasta välitä.
Satoja? Ficcejä on pikemminkin tuhansia eri alustoilla. Ja lisää tulee koko ajan.
 
vierailija
Vaikea kuitenkaan kuvitella, että pitäisivät fiksuna toimintana, että heistä noita yksityiskohtaisia tarinoita kirjoitetaan. Mitä he voisivat asialle tehdä? Tietävät, että kirjoitetaan kuitenkin.
Ne on kuitenkin täysin fiktiivisiä tarinoita eikä kukaan yritä esittää niitä totena. B sanoi suoraan että juorut ahdistaa häntä ja häntä häiritsi ne bäkkärihuhut kesällä, luulisi että hän sanoisi samaa ficeistä jos ne häiritsisi. Sen sijaan hän on sanonut että siitä vaan kirjoittamaan ficcejä jos se tekee fanituksesta hauskempaa.
 
vierailija
Minusta tuntuu että joillain ihmisillä saattaa olla vähän ennakkoluuloinen ja kaventunut kuva siitä, mitä fanfiction on. Luullaan että se on vain smuttia, mutta ficit sisältää kumminkin useita muitakin genrejä ja koko ihmisyyden kattavia teemoja. Sieltä voi valita itseään kiinnostavia aiheita tai jättää kokonaan lukematta. Mutta kiukuttelu ficcien olemassaolosta on vähän turhaa, sillä siinä taistellaan tuulimyllyjä vastaan. Kaikista kulttuuri-ilmiöistä on olemassa ficcejä. Aivan kaikesta mitä voi kuvitella. Sille me ei mahdeta mitään.
 

Yhteistyössä