vierailija
Uuh, se olis mahtavaa!Mulla on sellainen kutina, että Bojan laulaa syksyn keikoilla jonkun biisin suomeksi.
Uuh, se olis mahtavaa!Mulla on sellainen kutina, että Bojan laulaa syksyn keikoilla jonkun biisin suomeksi.
Tämä se olisikin hienoa! Itse lähdin heti miettimään jotain Kuumaan biisin coveria.Mulla on sellainen kutina, että Bojan laulaa syksyn keikoilla jonkun biisin suomeksi.
Mitä järkevää annettavaa K lla on Aktia webinaarissa. Siis jos pankkiasioista on kyse.Sillä on Aktian webinaari kesken sitä jaksoa 15.8., että tuskin on mrnossa.
No jos sieltä tulisi enkkua, niin sitten suomalaiset huutamaan että nyt sloveniaksi perkele.Mikäli englannin kielinen levy tulee ennen Euroopan kiertuetta, niin siinä onkin pojilla miettimistä, että millä kielellä kiertue pitäisi vetää. Itsekin taipuisin alkuperäiskielen puoleen.
Soitin autossa JO ja tuli CD enkkuversio niin lapseni totesi takapenkiltä, että ”mikä tätä biisiä vaivaa?” Tiivisti täydellisesti omat aatokset eli natiivikielellä paras.No jos sieltä tulisi enkkua, niin sitten suomalaiset huutamaan että nyt sloveniaksi perkele.
Mä näin viime yönä unta, että olin jossain torilla istumassa ja siihen tuli Jan. Hän höpötti sekaisin suomea ja jotain muuta kieltä ja sanoi että Bojan on harjoitellut ahkerasti suomea ja unessa tuli fiilis että se liittyi biisiin. Ehkä tämä toteutuukinMulla on sellainen kutina, että Bojan laulaa syksyn keikoilla jonkun biisin suomeksi.
Eikun totta tosiaan, serbiakin kävisi oikein hyvin!Ja se ei ole edes vain Bojan! Mainitsemani Siddharta teki yhden levyn englanniksi, ja kommentit YouTubessa ovat sitä tasoa, että älkää kuunnelko näitä englanniksi, kun sloveeniksi on niin paljon parempi.
Serbiakin kyllä käy!
- Joymuffin
Hyvin sanottu! Tuntuu, että se englanniksi laulaminen ei ole niin välttämätöntä kuin joskus ennen vanhaan. Ja todellakin, bändille muotoutuu se oma maantiede mm laulukielen pohjalle.Eikö JOn uuden levyn ollu tarkoitus olla "multilingual", mahdollisesti englantia, espanjaa ja mahdollisesti ranskaa sloveenin lisäksi? En muista lähdettä, josta luin.
Mä toivoisin että jatkaisivat yksinomaan sloveeniksi. Musta popmusa ei ole oikein tosta vain "käännettävissä". Musalla on jonkinlainen oma mielikuvitusmaantieteensä joka syntyy paitsi esityskielestä, myös niistä vaikutteista ja estetiikasta joihin sävellyksissä, sovituksissa ja soundimaailmassa nojataan. JOn musa juuri sloveeniksi toimii, kuulostaa omalta ja luontevalta, muodostaa oman kokonaisen maailmansa johon voi kävellä sisään.
(plus: Bojanin sloveenin lausuminen on itsessään niin kaunista että sukat pyörii jaloissa, ah)
CD englanniksi kuulostaa vain vähän epäonnistuneelta yritykseltä olla britti-indiebändi.
🩷
No K"lla ei oo paljoo muuta vaihtoehtoaSloveenin ja serbian kielellä ehdottomasti parempi, ja K:lla toivottavasti säilyy suomi
Mua kyllä kiinnostaa ulkonäöllisesti molemmat Mut en osaa kyl shipata ketään muuta ku K&B-kaksikkoa. Ficcejäkin yrittäny lukee muista, mut ei vaan sytytä samalla tavalla.Ok, mua ei kiinnosta Jan ja Nace yhtään, selkeästi vaan pelleilyä, ei samanlaista kemiaa
Musta taas joku tumbluristi oli asian ytimessä kirjoittaessaan että "How can Jan have chemistry with EVERYONE??". Mutta siinä ei toki ole sellaista romantillista fiilistä kuin BKn yhteisvideoissa.Ok, mua ei kiinnosta Jan ja Nace yhtään, selkeästi vaan pelleilyä, ei samanlaista kemiaa
Mä luulin että tässä pelataan Mustaa Maijaa ja pohditaan että jääkö Jerelle käteen lopuksi Maija vai Jokeri? Tällä hetkellä vielä Maija kädessä.. Valttikortit Jerellä selvästi herttaa.. toivotaan että Käärijä käärii tämänkin pelin itselleen parhaalla mahdollisella tavalla.Mä pelasin mustaa pekkaa, jäi vain jokeri käteen.
Mäkin oon kovasti tykästynyt sloveeniin laulujen kielenä. Toivottavasti eivät nyt kokonaan lähde vaihtamaan englantiin ja muihin kieliin, eikä ainakaan ulkomaalaisten fanien takia. Heistä on varmaan hauska idea tehdä albumillinen monilla eri kielillä, mutta kuulijana en nyt yhtään innostu ideasta. Toki voi olla, että lopputulos onkin aivan mahtava, että turha kai se on täällä jupista.Kai se on ymmärrettävää, että haluavat tehdä nopeasti matskua kv. faneille, mut kunpa esittäisivät biisinsä sloveeniksi Suomessa. Ja kun tänä kesänä ulkomaisilla keikoilla Englantia ja Skotlantia myöten jengi on osannut laulaa mukana sloveeniksi, niin ehkä eivät nyt vaihda kieltä Pohjoismaita varten
Kopsaan tänne varmuuden vuoksi. En ole alkuperäinen kirjoittaja (ja jos olet täällä niin tää oli ! Kiitos!)
Pankkimies: noniin eimuutakun tervetuloa Käärijän talouskouluun, miten menee, Käärijä?
K: ....
P: nyt taitaa olla mikissä vika siel...
K: aaahhhvittuu...*köh* Joo hei vaan!
P: onko siellä kaikki kunnossa
K: aivan m-mmmmh-mainiosti joo eiköhän mennä niihin kysymyksiin nyttt
P: heh, vähän taitaa kaikkia posket punaisina jännittää talouskoulu, mutta ensimmäinen kysymys oli...öh siis hetkinen...
K: BOJANNNVITTUUHH...
P:...
P: no tosiaan ensimmäisessä kysymyksessä lukee Bojan", nytten en ihan ymmärrä...
K: mmmnnnggh
P: käärijä tuota sulla on nyt nyrkki, nyrkki suussa siellä?