Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä itse asiassa ajattelenkin, et just Jessen luennosta saattais tulla jotain, mikä ei ois shippaajille ihan mieleistä. Kuuntelin sen jonkun ääniaaltoliike podcastin, jossa haastateltiin Jesseä. Siinä kun mainitsi B:n ja mainitsi että oli J:n man crush, niin kuulosti jopa vähän ärtyneeltä, et siinä teille otsikoita.

Mutta sekä Jessen että Matin luennat kiinnostaa. Otetaan ne vastaan sellaisina kuin ovat.
Ajattelin ihan samaa! Musta Jessen äänensävy oli siinä tosi kummallinen ja sarkastinen

vierailija
Mä pohdin aikoinaan sitä kun J julisti Bn hänen parhaaksi kaveriksi, että miltä niistä Jn vanhoista hyvistä kavereista tuntuu. Jossain vaiheessa J muutti sanamuotoa ja alkoi puhua Euroviisujen parhaasta kaverista.

vierailija
Ajattelin ihan samaa! Musta Jessen äänensävy oli siinä tosi kummallinen ja sarkastinen
. Minä ajattelen, että mahdollinen ärtymys kohdistui juorulehtien toimintaan ja niiden otsikointiin. Mulla on se käsitys, että Jesse pitää Bojanista. Haastattelussa Jesse totesi, että ei ikinä olisi tutustunut niihin ihmisiin, joihin sai tutustua viisujen vuoksi ja mainitsi siinä yhteydessä Loreenin ja Bojanin. Tuskin hän olisi itselleen epämieluista henkilöä tuossa yhteydessä maininnut. Jesse on tykkäillyt ja kommentoinut Bojanin postauksia. Nyyh, silloin kun niitä vielä tuli.

vierailija
Mä pohdin aikoinaan sitä kun J julisti Bn hänen parhaaksi kaveriksi, että miltä niistä Jn vanhoista hyvistä kavereista tuntuu. Jossain vaiheessa J muutti sanamuotoa ja alkoi puhua Euroviisujen parhaasta kaverista.
Ajattelin ihan samaa kun K mainitsi B best friendinään. Myöhemmin hän on sanonut useampia henkilöitä parhaiksi ystävineen. Hän ei tässäkään taida olla kovin tarkka puheistaan.

vierailija
Mietin sitä pasipaidan lahjoitustakin, kun K antoi sen Bojanille muutaman kuukauden tuttavuuden jälkeen. Jotain erityistä B tuntuu olevan verrattuna muihin, vanhoihinkin ystäviin.

vierailija
No siis jos nyt vähän avaan niin Matin luenta on siksi hankala koska siinä henkilö x ei ole varsinaisesti hyvässä valossa ja sitten taas Jessen luenta ei ole shippaajien kannalta kaikkein parasta luettavaa.
En ole vieläkään oikein ehtinyt lukemaan mitään täältä. Sanon sen verran, että ymmärtääksemme tilannetta, johon Jere on joutunut, kiinnostaisivat tosi paljon nekin luennat, jotka eivät ehkä ole mieleisiä. Aika paljonhan Jeren luennoissa tuli ympäristön mielipiteet esiin.

Sipriina

vierailija
Minä olen mietiskellyt sitä, että B ei seurannut Jesseä Liverpoolissa tai edes heti Tavastian jälkeen toisin kuin vaikkapa tanssijoita. Ja sama toki päinvastoin. Ja koska B:llä oli tapana seurata lähes jokaista tapaamaansa kivaa ihmistä, tämä tuntuu oudolta. Eivätkö he tutustuneet erityisen hyvin vai hiersikö jokin välejä? Ja ylipäänsä tää K:n äijäkaveriporukka, eihän B tainnut siihen kunnolla tutustua? Eli B:n tuntema K saattaa olla vähän eri tyyppi kuin kaveriporukan K.

vierailija
Kiitos valtavasti taas Tarotar!
Ihanaa että E on tukenut B:tä.
Hurjaa että B on tuntenut epävarmuutta riittävyydestään J:n edessä.
Ihanaa että B ei väisty X:n edessä, vaikka tämä tilanne on varmasti raskas kaikille. Uskoo J:n lupaukseen, mikä se ikinä onkaan ollut.

X luultavasti oli Helsingin reissun ajan J:n kyljessä tiukasti kiinni, ymärrettövää mutta harmillista. Oli ehkä sumplinut harjoittelijamanagerin kanssa yöpymisenkin Rautalammilla (?) anteeksi ehkä turhaa ja asiatonta spekulaatiota. En myöskään usko että Slovenian matka toteutuu jos J ei itse pysy järkähtämättömästi matkan takana.

Ymmärrän kaikkia osapuolia hyvin.

Leila
Toivoisin, että J pitäisi, minkä on luvannut, mutta minulla on epäilyksiä hänen järkähtämättömyytensä suhteen.

vierailija
Plus Jesse on niin ylisympaattinen mielestäni suunnilleen kaikkien mielestä, että eiköhän hän pysy symppishahmona, vaikka hänellä olisikin meidän mielestämme "nihkeitä" fiiliksiä tai näkemyksiä. Tai minulle ainakin. :)

Ja Jessehän kirjoitti Bojanille mukavan kommentin hiljattain Instassa.

- Joymuffin

vierailija
Olipa taas mielenkiintoista Tarotar! Jos oikein olen ymmärtänyt niin Etel ei ole ollut Jn kaveri ennen kuin tämän viisujuttu alkoi. Joten varmasti näkemykset asioista ovat erilaisia kuin esim. Jessellä. Ja Etel oli myös sisällä viisukuplassa.

Mutta tuo Etelin luenta, että olisi ollut Blle isosisko, kuulostaa erittäin todenmukaiselta. Se myös selittäisi, että he olisivat läheisiä, mutta mitään erityistä kipinää ei kuitenkaan näy.

Ja oikeasti, kuka meistä ei olisi ajatellut, että jotain kolmiodraamaa tässä on oltava! Itse olen monesti miettinyt, että jos oma puolisoni käyttäytyisi (julkisesti) noin kuin J on Bn seurassa ollut, niin kyllä siinä jotain kysymyksiä itselle heräisi. Uskon kyllä, että J ei tarkoituksella aiheuta kenellekään pahaa vaan on joutunut hankalaan välikäteen eikä oikein tiedä miten tästä pääsee pois. Ehkä odottaa, että asiat ratkeaisivat itsellään.

Enid
Komppaan kyllä täysin tätä Enid! Voin kyllä sanoa suoraan, että olisi ollut itselläni aika paljonkin nieleskelemistä, jos oma kumppani olisi hullaantunut jostain toisesta henkilöstä (edes kaveritasolla) niin kuin J Bstä. Enkä varmastikaan olisi selvinnyt edes puoliksi niin hyvin kuin tässä tapauksessa näyttäisi toinen osapuoli selvinneen, tosin tietämättä yhtään mikä on se todellisuus. Ja pakko kyllä sanoa omaan kokemukseen pohjaten, vaikka olen tietoisesti halunnut olla kommentoimatta J yksityiselämää yhtään, että jos noin tuoreessa parisuhteessa ale 1v on tilaa ihastumiselle siis sillä tasolla mitä me ollaan pystytty julkisista videoista ja muista materiaaleista kaikki näkemään niin ei se (parisuhde) aivan täydellisen vakaalla pohjalla ole ollut. Mutta ei toki tarkoita etteikö se voisi silti jatkua ja kestää. Enkä myöskään uskonettä J on pettäjä tyyppiä ja että haluaisi ehdoin tahdoin toista loukata. Mutta tässäkin mietin sitä sielunkumppanuutta 🔥🔥, jota ei ihan jokaisen kohdalla vastaan tule. Mutta joo tämän enempää en halua tätä x & J asiaa spekuloida.

Ailakki

vierailija
Kiitos Tarotar-luennasta! Tää oli eka kerta kun itsellä oli paikoin vähän vaikea hahmottaa tätä tulkintaa jostain syystä. Sellaista ehdottaisin kahden muun luennan osalta, että voisiko käyttää pelkkiä nimen alkukirjaimia tai ainakin jotain muuta kuin oikeita nimiä. Mulla on edelleen vähän kumma tunne selkäpiissä näiden henkilöiden osalta, siis liittyen siihen että täällä julkisella palstalla heidän nimensä esiintyy näissä tarot-tulkinnoissa. Ja tätä en sano ankeutusmielessä ollenkaan, vaan on sellainen tunne, että en haluaisi näiden ihmisten silmille näitä juttuja. Joku tässä hankaa vastaan ihan vaan intuitiivisella tasolla niin että mun pakko tästä sanoa, vaikka kaikki ei tykkäiskään.

vierailija
Plus Jesse on niin ylisympaattinen mielestäni suunnilleen kaikkien mielestä, että eiköhän hän pysy symppishahmona, vaikka hänellä olisikin meidän mielestämme "nihkeitä" fiiliksiä tai näkemyksiä. Tai minulle ainakin.

Ja Jessehän kirjoitti Bojanille mukavan kommentin hiljattain Instassa.

- Joymuffin
Niin tai sellanen näkemys meillä on hänestä mutta eihän me totuutta tiedetä.

vierailija
Voisiko näkemyksien eroihin vaikuttaa se, että Etel ja Matti olivat todistamassa Liverpoolin ensimmäisen viikon tapahtumia ja B:n & J:n läheisiä välejä ja niiden kehittymistä? Jessehän käsittääkseni tuli sinne vasta, kun muutkin läheiset tulivat paikan päälle, ja ilmapiiri poikien ympärillä on varmaan ollut ihan toisenlainen.

vierailija
Voisiko näkemyksien eroihin vaikuttaa se, että Etel ja Matti olivat todistamassa Liverpoolin ensimmäisen viikon tapahtumia ja B:n & J:n läheisiä välejä ja niiden kehittymistä? Jessehän käsittääkseni tuli sinne vasta, kun muutkin läheiset tulivat paikan päälle, ja ilmapiiri poikien ympärillä on varmaan ollut ihan toisenlainen.
sekin voi olla et etel ja matti pääs jo alusta asti seuraa niiten välejä

vierailija
Twitterissä tuli vastaan tämä teksti, joka jotenkin juuri tänään puhutteli.

Saattohoitaja oli vuosia kirjannut potilaidensa viimeisiä ajatuksia. Samat asiat toistuivat. Olisinpa...
- uskaltanut ilmaista tunteitani
- tehnyt kohtuullisemmin töitä
- pitänyt yhteyttä ystäviini
- uskaltanut elää omannäköistä elämää.
Elämä ei ole "sitten kun".
Elämä on nyt.

Enid

Yhteistyössä