Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse asiassa columboin vielä yhden jutun keskusteluun, kun olen niin ylikierroksilla etten saa nukuttua jos mietin tätä "olennaista" asiaa. Itsehän laitoin kirjeeseeni yhteen kohtaan "The connection between JO & Käärijä" ihan ohimennen ja sivulauseeseen yms enkä "Bojan" tai "Jere" ja tosi asiallinen ilmaus, ettei menisi yhtään shippaukseen päinkään, ja sitten joku haastatteija kysyy tuollaisia.

Lisäksi mietin, että miksi muut pojat eivät sanoneet, että nyt menee vähän yli ja asiattomaksi, jos kysellään efektiivisesti oletko muhinoinut henkiön kanssa? Siksi että jos sanoo noin, niin se olisi "epäilyttävää" vrt. jos esittää ettei ymmärrä kysymystä? :p

- Joymuffin
 
vierailija
Täällä twitteritön kyseli aiemmin tänään illalla, onko tätä tämän illan the jerč haastattelua nähtävillä käännöksen kanssa kokonaan muualla kuin vain kirjautuneille näkyvässä twitter-ketjussa, tumblrissa on!


Ps. Oliko jollain linkkiä siihen videoon, jossa B eka lordista ja lopussa sanoo it's crazy, it's party + hymy! Hävitin sen jo:D
 
vierailija
Täällä twitteritön kyseli aiemmin tänään illalla, onko tätä tämän illan the jerč haastattelua nähtävillä käännöksen kanssa kokonaan muualla kuin vain kirjautuneille näkyvässä twitter-ketjussa, tumblrissa on!




Ps. Oliko jollain linkkiä siihen videoon, jossa B eka lordista ja lopussa sanoo it's crazy, it's party + hymy! Hävitin sen jo:D
Löysin itse:D

 
vierailija
Kyllähän me kaikki tiedämme, että henkilö on kuvioissa ollut vielä ainakin viime viikolla. Sen jälkeen tietysti teoriassa on muutoksia voinut tapahtua. En ymmärrä miksi ilmiselvää asiaa täytyy kyseenalaistaa. Ei tilanne muuksi muutu, vaikka virallista tiedotetta ei olekaan annettu. Onko tuo kyseenalaistaminen itsensä pettämistä?
Minä en ainakaan tiedä yhtään mitään. Minulle ihan sama on vaikka naimisissa. Naurattaa vaan tuo tietäminen. Oikeasti vaan toistellaan juoruja ja kyttäillään videoista milloin kenenkin selkää ja jalkoja ja tavaroita. Yhdessä tällöisessä kuvassa oli ystävänikin. On lesbo. Ei ole todellakaan K kumppani. 🤣
 
vierailija
Minä en ainakaan tiedä yhtään mitään. Minulle ihan sama on vaikka naimisissa. Naurattaa vaan tuo tietäminen. Oikeasti vaan toistellaan juoruja ja kyttäillään videoista milloin kenenkin selkää ja jalkoja ja tavaroita. Yhdessä tällöisessä kuvassa oli ystävänikin. On lesbo. Ei ole todellakaan K kumppani.
Totta. Managerikin oli taannoin tämä tyttöystävä sanoi tietäjät. Hiusten väri, pituus ja naama on myös näillä tyttiksilla vaihdellut ihan saman viikon aikanakin.
 
vierailija
En epäile varsinaisesti edes etteikö olisi olemassa, mutta ei täällä kukaan tai ainakaan valtaosa tunnu mitään tietävän. Oletetaan. Kun kuvissa nähdään vähänkään jotain sinnepäin nielaistaan syötti ja huudellaan tietona. Menee uskottavuus sellaisella käytöksellä.
 
vierailija
Asioita, joita olisi ollut vaikea uskoa alkukesästä: pohditaan, onko K&H:n OF-tilillä dildoa peppuun sovittelevan H:n jalassa Jokerien merch-sukat. Miten tämä tuntuu jo melkein normaalilta nyt. Mihin tämä vielä menee. Laiva seilaa ja puksuttaa voimissaan. Mulla ei ees ole OF enkä tiedä paljoa keskustelusta!
 
vierailija
Laiva ohoi! Onko ollut vahvistettua tietoa vauvalla tai muilla alustoilla, että 1.12 jälkeen kalenterin ottaneille näkyvät myös aiemmat luukut? En kiellä enkä myönnä, että harkitsen:p
 
vierailija
Käärijä vähän nyt taistelee kyllä itsensä ja omien sanomistensa kanssa. Vähän aikaa sitten lupaili ja vannoi, että käy salilla ja ensi kesäån mennessä pötsi lähtee.

Ja nyt sitten

Eipä siinä mitään.
 
vierailija
Käärijä vähän nyt taistelee kyllä itsensä ja omien sanomistensa kanssa. Vähän aikaa sitten lupaili ja vannoi, että käy salilla ja ensi kesäån mennessä pötsi lähtee.

Ja nyt sitten

Eipä siinä mitään.
No on varmaan vähän uusi tilanne herralle itselleenkin, niin voi olla vaikea suhtautua aluksi tuon painon kertymiseen, jos katsoit itsekin tuon pätkän?
 
vierailija
En usko että siitä kannattaa ottaa liikaa paineita. Keskustelut menevät monesti luonnollisestikin limittäin ja lomittain, enkä ainakaan itse (tuskin kukaan) odottaa mitään täydellisesti muotoiltua tekstiä. Jos sellainen uusi palsta meille toteutuu, niin samalla rennolla ja hyvällä fiiliksellä kuin tähänkin asti!

Mutta tässä on ajatuksena varmaankin jonkinlainen karkea jaottelu, tyyliin haluan shipata Häärijää/Krisiä* oikein olan takaa, kappas, tuolla on sille paikka, menenkin sinne purkamaan innostustani. Jos sen sijaan mainitsee Häärijän/Krisin muun viestinsä sisällössä jossakin muussa keskustelussa, ei sellainen haittaa. Tai näin ainakin itse ajattelen. Yksi vaihtoehto voi tosiaan olla sellainen yleisketju, johon voisi kirjoittaa silloin jos tietää että viestinsä tulee sisältämään monenlaisia teemoja. Meitä on niin monta kirjoittelijaa täällä, että on varmasti mahdotontakin saada sellaista 100% kaikkien näkökulmasta täydellistä paikkaa.

(*vain esimerkki, en tiedä shipataanko näitä )
Tollaseen ketjuun tulisikin varmaan ”kiva” keskustelu, johon ilmestyisi noin 5 viestiä viikossa ☺
 
vierailija
Se ei ole tavallinen tapahtuma vaan konferenssi, jonka tarkoitus on mm. markkinoida artisteja medialle ja tapahtumajärjestäjille. Minulla on sinne akkreditaatio eli pro-rooli, niin pitäisin hyvin outona jos en saa kuvata järkkärillä. Mutta voi olla, että koska minulla ei ole erillistä kuvauslupaa (jos siellä sellaisia edes on), niin sinne barrikadin väliin minulla ei ole asiaa, jää nähtäväksi. Usein kyllä tapahtumissa järkkärin kanssa saa muutenkin vähän paremmin tilaa ja pääsee eteen.

- Joymuffin
Hei minulta meni ohi kun ryhdyit suunnittelemaan tätä matkaa, että miten tiesit tästä konfferenssista ja mistä tiesit, että Bojan tulee puhumaan siellä? Entä millainen prosessi accreditin saaminen sinne oli, siis millä perusteella sellaisen sait, oletko jollain alalla, että saat sellaisen?
Tosi ihanaa, että ainakin se puoli reissuasi meni niin hyvin, luin jo eilen Vauvalta! Nyt takamatkalta lueskelen tätä ketjua.
 
vierailija
Lisäyksenä omaan ilmeisesti 'trollaukseeni'. Olen siis nähnyt paljon tunteita näiden kahden välillä, en kiistä ollenkaan. Jotenkin vaan tuo something more ei tuossa hetkessä tuntunut oikein vilpittömältä.
Jep. Se on ikävää kun täällä on joku joka alkaa heti kiusata, jos joku ilmaisee näkevänsä poikien välit eri lailla kuin HÄN haluaa. Mun uskoani siihen, miten mä näen tilanteen ei muuta se jos joku on eri mieltä.
 
vierailija
Hei minulta meni ohi kun ryhdyit suunnittelemaan tätä matkaa, että miten tiesit tästä konfferenssista ja mistä tiesit, että Bojan tulee puhumaan siellä? Entä millainen prosessi accreditin saaminen sinne oli, siis millä perusteella sellaisen sait, oletko jollain alalla, että saat sellaisen?
Tosi ihanaa, että ainakin se puoli reissuasi meni niin hyvin, luin jo eilen Vauvalta! Nyt takamatkalta lueskelen tätä ketjua.
Kuulin konffasta näillä palstoilla, mutta on siitä aika paljon puhuttu fandomissa. Bojanin paneelista kuulin täällä alkuviikosta, olin jotenkin missannut sen järjestäjän sivuilla. Sanoin vain ammatikseni _____ niin sain akkren ja se on periaatteessa ihan totta ja olen tehnyt myös musiikin parissa töitä aiemmin tällä alalla, vaikka tällä hetkellä teen lähinnä muun alan töitä. Käytännössä sillä ei tehnyt yhtään mitään, koska en esim. päässyt delegate-tiloihin vaikka minulla oli delegate-ranneke (vääräntyyppinen) ja kuvausluvat olivat myös käytännössä aivan turhat. :p Ja tapahtuma oli siis kaikille avoin ja ilmainen.

Seuraavaksi rapsaa. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Keikkarapsaa eiliseltä Skopjen keikalta. Lopuksi jotain yleisiä jorinoita tapahtumasta, muista bändeistä ja paikasta yms. Keikan alkamisaika oli klo 00:05 ja sisäistä kellonaikaani kello 1 ja olin herännyt klo 5. Aika hasardi homma siis ja olen nytkin nukkunut joku 5h ja kirjoituksetkin ehkä vähän sekavia. Totesin että jaksan parhaiten jos menen vain ihan täysillä ylikierroksilla enkä edes yritä esim. levätä. Menin tästä syystä takaisin konffapaikalle vähän ennen ysiä kun muut bändit aloittivat samassa paikassa. Salin piti olla 1 000 ihmisen, mutta minusta se näytti Tavan kokoiselta miinus parvi. Reunassa oli kuitenkin yhdellä sivulla koko salin levyiset kaksi askelmaa, joten pystyi olemaan eturivissä ja istumaan tai seisomaan ja näkeään paremmin (joskin sivulla). Itse otin strategiaksi istua siinä eturiviaskelmalla, jolloin pystyin istumaan ekat kaksi tuntia ja silti varaamaan paikkaa (plus sain kuvattua muita bändejä suht hyvin).

Siellä soitti neljä bändiä ennen Joksuja 30-45 min "näytekeikat". Niistä lisää tekstin lopussa. Joksut aloitti 10 min myöhässä kun edellinen bändi lopetti myöhässä ja oli jotain roudaussäätöä. Aika hurjia tuollaiset, että bändit soittavat peräperää 10-15 min väleillä ja välissä vaihdetaan kamat. Muut tosin soittivat melkein samoilla kamoilla, mutta Joksuja varten tuli omat isot efektipedaalit(?) ja rummut pistettiin ihan uusiksi, siis Kiki asenteli niihin kasan lisää osia.

Ja soundiongelmia olikin kohtuupaljon, niin edellisillä bändeillä kuin Joksuillakin, joista Kris ja Bojan näyttivät varmaan 20 kertaa miksaajalle käsimerkkejä että nyt volaa ylös tai alas. Oma sijaintini ihan eturivin nurkassa tosin saattoi myös haitata soundia (ja näkymääkin). Aluksi en ollut niin pahasti kajarin takana, mutta sitten minua työnnettiin yhä reunemmaksi. Olisin varmaan saanut samalla vaivalla vaikka kolmosrivin keskeltä hyvillä näkymillä, mutta jotenkin jumitin siihen, että jee eturivi. Oma väsymys näkyi eniten niin, että happi alkoi loppua ja laulaminen vaikeutui. Myös jotkut normaalisti 100 % osaamani biisit menivät enää 80 %.

Yleisössä vaikutti olevan 3-5 ekaa riviä tms Joksu-faneja ja paljon oli randomeita, kuten tapahtuman luonteeseen kuuluu. Edessä oli kyllä yllättävän paljon miehiä, joista osa selkeästi seuralaisina, mutta osa lauloi mukana. Edessäni paikkaa piti useamman tunnin nainen, jolla joko oli jokin terveysongelma tai sitten hän jännitti liikaa/oli ahdistunut ja isä(?) tsemppasi häntä, että tyyliin edes pysyi pystyssä. Hänellä oli aaneloselle kirjoitettu Umazane misli -pyyntö (ehkä viittaisi muuhun kuin paniikkihäiriöön?) ja jotenkin tuli tosi hyvä mieli, kun hän sai sitä laulaa. Kohtuupaljon heiteltiin lahjoja, lähinnä kai pikkuisia pehmoja. Mitään hattuja/laseja/tiaroita ei tainnut tulla. Harvinaista nykyään ilman tiaroita. :p Jollain oli iso Serbian(?) lippu, mutta sitä ei kai edes yritetty saada lavalle.

JATKUU...
 
vierailija
JATKOA

Itse keikka oli jotenkin tosi yllätyksetön ja jopa melkein "mitäänsanomaton", ei siis fiilikseltään mutta sisältö. Jotenkin mustavalkoiset vaatekerratkin tavallaan korostivat tätä. Keston piti olla 1h5min mutta oli enemmänkin 55min, eli settilista oli hyvin yllätyksetön, soitettiin kaikki pakolliset ja välispiikkejä oli vähän. Harmikseni Bojan spiikkasi serbiaksi kysyttyään ensin yleisöltä, että tätä vai enkkua. Muut bändit spiikkasivat myös balkankielillä (serbokroaatti?) paitsi ainoa paikallinen bändi puhui enkkua. :p Tämä toki sopii siihen mitä muualla olen kuullut, että makedonialaiset ymmärtävät muita ex-jugoslaaveja, mutta ei toisinpäin.

Bojan oli kyllä tosi energinen, lähes mintissä sanoisin, vaikka päivällä oli vaisuhko ja jotkut epäilivät väsymystä tai kipeäksi tuloa (vielä kun joi paneelissa litran vettä). Jotenkin vähän tuntui hermostuneelta tapahtuman epätavallisen luonteen takia (siis itse keikalla). Ja ne titsit ovat kyllä oikeasti tosi pyöreät ja täyteläiset, ei ole vain valon ja varjon leikkiä kuvissa. :p

Kris oli vähän vähemmän pomppuisa kuin Belgradissa, mutta Nace oli vieläkin enemmän liekeissä ja hän oli Belgradissa jo aivan täysi rockstara. Lauloiko Nace ennen noin paljon taustoja? Jan oli jotenkin etäisen oloinen kuten päivällä, mutta ei kuitenkaan niin että olisi mitään välttämättä vialla. Jancet jäivät johonkin lyhyisiin tuijotuksiin ja jos Jan sai jotain yleisölahjoja, hän näytti ne heti Nacelle. Ja Jure, no. Päivällä hän ei ollut ainoana tapaamisessa ja nyt hän tuli Novi valiin vasta lopulla, ei nyt kyllä voi syyttää aina flunssaa kun niin usein vaikuttaisi olevan jotain vialla. :/

Novi val oli itse asiassa keikan suurin pettymys, koska siinä bändi soitti enimmäkseen jotenkin hajallaan lavalla ja se söi tunnelmaa, kun kaikki odottavat tietynlaista Novi valia ja normaalisti se on sellainen, vaikka Jure ei tulisikaan mukaan. Carpe diemissä yleisöä laitettiin kyykkyyn, mutta osa yleisöstä tajusi tosi huonosti homman nimen, vaikka yksi aiempi bändi jo teki samaa (tosin yleisö vaihtui useaan kertaan illan aikana). Keikka loppui Carpe diemiin, jonka jälkeen yleisö huusi pyyntöä siitä yhdessä sovitusta encoretoiveesta (legendaarisen makedonialaisen laulajan biisi), mutta se loppui tosi äkkiä ja myös "Joker Out" -huudot loppuivat tosi nopeasti. En ole varmaan missään nähnyt We want more -tyyppisen huutelun loppuvan yhtä nopeasti. :p

JATKUU (yleisjorinoilla)
 
vierailija
Yleisjorinat Skopjesta/konffasta/muista bändeistä. Tapahtuma oli ...hämmentävä. Jotenkin tosi anarkistinen. Kaikista vessoista loppui paperi ennen klo 11. Narikkaa ei ollut, edes valvomatonta, vaan "jätä kamat johonkin randompaikkaan". Kukaan ei todellakaan katsonut laukkuihin tai ollut pätkääkään kiinnostunut siitä, joivatko ihmiset omia juomia keikalla tms. Jotenkin virkistävää. Eräällä bändillä oli helkkari (ei-ampuvia) ilotulitteita omina pyroina. :p En tiedä oliko tämä hyväksytetty etukäteen, mutta ei se ainakaan kiinnostanut ainoaa järjestysmiestä. Minulla oli first three songs -kuvauslupa, mutta eipä sekään ketään kiinnostanut mitä biisejä kuvasin. Veikkaan että osa barrikadin läpi järkkärin suostumuksella (yksi mies otti katsekontaktin ja elehti luvan) kuvaamaan könynneistä oli kokonaan kuvausluvattomia ja olisin voinut itsekin mennä barrikadin väliin, mutta homma oli tosi ahdasta niin en viitsinyt säätää.

Ensin oli neljä muuta bändiä. Yksi oli ihan jees metallibändi (muutama hevari yleisössä lauloi mukana), sitten oli joku jota en osaa genrettää (elektrorock ehkä) ja seuraavaksi Maika, wow. Sloveeni/serbialaisbändi kahdella naisvokalistilla oli yksi energisimpiä näkemiäni live-esiintyjiä koskaan. Kuvitelkaa Ultra Bra (puhaltimineen), mutta siihen lisäksi haitari, skavaikutteita ja energia/estetiikka lähes Kärtsä-henkinenn ja vielä voimakas chaotic bisexual energy päälle. :p Siinä vaiheessa oli pakko jorailla. He sanoivat loppuspiikissä jotain Joksuista, mutta en ymmärtänyt. Oletettavasti ovat tuttuja. Viimeinen bändi ennen Joksuja oli joku paikallinen krautrock-pumppu, josta yleisö diggasi paljon, ei ihan minun juttuni.

Itse Skopjesta en jotenkin osaa sanoa oikein yhtään mitään. Silloilla on nätit tosi vanhanaikaiset lyhdyt, muuten kaupunki on jotenkin geneeristä Balkania. Ihmiset ovat varsin ystävällisiä, esim. taksikuskit neuvoivat ihan ystävällisesti suuntia, vaikka sanoin etten ota taksia. Makedonialaiset ovat muuten ihan erinäköisiä kuin oletin, suurin osa täällä ei näytä esim. kreikkalaisilta vaan varsin keskieurooppalaisilta. Rajalla toiminta on huomattavsti tehokkaampaa kuin Serbian rajalla, vaikka tullimiehet tuntuivat aika kuumottavilta. Mm. laukkujakin avattiin, mutta kaikissa tarkastuksissa Suomen passi tuntui lopettavan kaikki tiedustelut. Siis Suomen passi tuntui olevan vähemmän epäilyttävää kuin asua 200 km päässä.
 

Yhteistyössä