Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jahas, Kärppy ja Elastinen sit vetäneet sen biisinsä yhdessä Slushissa. Ihan loogista ensiesitykselle kun oli näköjään jäätävästi porukkaa paikalla, montakohan tuhatta tuolla ois ollut.
Eli nyt Kärpyn ensi-esitykset sen biiseille on olleet: stadionlämppärinä, Eurotourin avauskeikka, Slushin meganörttijatkobileet.
 
vierailija
Jahas, Kärppy ja Elastinen sit vetäneet sen biisinsä yhdessä Slushissa. Ihan loogista ensiesitykselle kun oli näköjään jäätävästi porukkaa paikalla, montakohan tuhatta tuolla ois ollut.
Eli nyt Kärpyn ensi-esitykset sen biiseille on olleet: stadionlämppärinä, Eurotourin avauskeikka, Slushin meganörttijatkobileet.
Kuuleman mukaan eivät esittäneet uutta kappaletta, vaan jonkun Elastisen vanhemmista kappaleista. Kiinnostava juttu jos totta.
 
vierailija
Osa 2/2:

Mun mielestä osuit kyllä aika ytimeen tuossa, että parin ”täyttymättömyys” on se, mikä pitää otteessaan. Jos vilkaisee AO3:n suosituimpia pareja, oikeastaan kaikki on niitä, jotka eivät ole canonissa saaneet toisiaan. Jotkut on toki kiinnostuneet kirjoittamaan pareista, jotka ovat canonissakin päätyneet yhteen, mutta yleensä tällaiset on sivuroolissa (esim. Harry Potterissa aika tavallinen jako on se, että jos fikin pääpari on Harry/Draco, Ron/Hermione tulee siinä sivussa). Omassa shippaushistoriassani ei ainakaan ole yhtäkään paria, joka olisi päätynyt canonissa yhteen – aina on kiinnostanut enemmän se toteutumaton ja se, kuinka pari olisi voinut päätyä yhteen. (Itse asiassa muistin juuri yhden poikkeuksen, mutta silloin kiinnostavaa onkin ollut se, miten pari päätyi yhteen, koska sitä ei ikinä canonissa näytetty. Shippaajat saivat hassusti yhä kuvitella minkä tahansa tapahtumaketjun halutessaan.) Joskus olen ottanut shippauksen vähemmän vakavissani, eli canonissa ei juurikaan olisi edes mahdollisuuksia ollut parin yhteen päätymiseen ja kiinnostus on tasolla ”nämä kaksi voisivat olla aika hauskoja yhdessä, vaikka eivät ole koko sarjan aikana vaihtaneet kuin kaksi sanaa”, ja joskus taas olen ollut äärimmäisen vihainen canonille parin erottamisesta, joten tämä virhe on pitänyt sitten fikkien puolella korjata. Ja oikeastaan se parin yhteenpäätyminen yleensä tuhoaakin kaiken jännitteen; mikäli vilkaisee melkein mitä tahansa pitkää sarjaa, jossa pari on lopulta will-they-won’t-they -käänteiden jälkeen päätynyt yhteen, pari yleensä lässähtää kuin pannukakku, koska mitään odotettavaa enää ei ole. Periaatteessa RPF ei tästä eroa millään tavalla, vaan sama toive, sama toteutumisen mahdollisuus siinäkin ylläpitää kiinnostusta, mutta toki sillä erolla, että kyseessä on oikeat ihmiset, joiden tekemisiä ja sanomisia analysoidaan vähän eri tavalla kuin fiktiivisiä henkilöitä.

Mun suhde RPF:n on vähän ristiriitainen. Itse asiassa pyristelin todella pitkään tän K/B-homman kohdalla, ennen kuin lankesin lopulta lukemaan fikkejä, koska ensimmäistä kertaa koin asioiden tulevan liian iholle – liikaa tietoa päähenkilöistä, liikaa taustatietoa, jota normaalisti ei olisi. Vastaavaa ei ole tapahtunut mulle minkään muun fandomin kohdalla, ehkä siksi, että normaalisti olen ollut fandomeissa, jonka kulttuuripiiri on vähän irrallaan omasta (amerikkalaiset tv-sarjat tai japanilainen anime on kuitenkin vähän eri asia kuin suomalaiset muusiikkopiirit). Vielä pidempään on mennyt, että olen taas rohkaistunut yrittämään fikkien kirjoittamista, koska se tuntui jonkin vihoviimeisen muurin murtamiselta. Tavallisesti fandomissa ei tarvitse tällaisia eettisiä kysymyksiä ihan näin vahvasti miettiä, vaan enemmän tosiaan murehditaan sitä, että mistä sitä enää keskustellaan, jos sarja on päättynyt jo kymmenen vuotta sitten ja lisämateriaalia ei ole. Fandomien aktiivisuus ja elinkaari riippuu ehkä vähän just siitä, onko esim. sarja vielä kesken, jolloin voidaan fiilistellä ja odotella ja hepuloida tiedonmurusista ja miettiä teorioita tulevista jaksoista (Supernatural oli aika pitkälti just tätä, hirveä mietintä aina siitä, mihin nyt ollaan menossa ja miten tämä typerä sarja tällä viikolla voi pettää katsojansa. Ah, mikä viha-rakkaus -suhde se olikaan. xD). Toisissa fandomeissa on tavallaan sitten vähän vierailijana eikä asu siellä enää, koska sitä uutta materiaalia ei ole, ja siksi siellä lähinnä käy piipahtamassa uusien fikkien parissa tai viemässä omansa tervehdyksenä. Innostus laantuu sellaiseksi säästöliekillä käyväksi eikä roihua samalla tavalla kuin fandomeissa, joissa on tilanne päällä, mutta mun mielestä kaikilla on paikkansa ja ne täyttää omat tarpeensa. Joskus fandom on vain kymmenen samaa ihmistä vaihtamassa kuukausittaiset fikkikuulumisensa, ja mikäs siinä.

Äh, unohdin varmaan puolet niistä ajatuksista mitä mulla aamulla oli vielä tästä sanottavana, mutta tässä nyt joitain höpötyksiä taas.
Heippa! Päivityksenä, että vastaus viipyy vielä hieman, mutta on todellakin tulossa ja mielessä! Haipakka loppuviikko, joten ootan, että pääsen kirjoittamaan ajatuksia rauhassa viimeistään sunnuntaina:) tämä aihe ja kirjoittelu luotaa ihanasti ja sen verran syvältä moniakin kauniita ja koskettavia teemoja, niin en osaa pikakirjoitta vaan ajan kanssa! Tällä välin ja eilisen jälkeen mun muistiinpanolista aiheesta on vaan kasvanu:D täytyy varmaan paloitella ja kirjoittaa sitten ensin osa! Kiitos vielä tosi paljon juttelusta ja keskustelusta, jatketaan pian<3
 
vierailija
Tuo Käärijän somessa oleva klippi on ainakin Anna se. soida tosiaan.

Vai missä näkee tästä uudesta kappaleesta taltiointia?
Ei ollut muuta kuin vain Anna sen soida. Jotkut ulkkarit joka ei tiedä Elastisen tuotantoa (tietenkään) näki klipin ja luonnollisesti oletti että kyseessä oli heidän yhteisbiisi. Jokainen suomalainen tietenkin tunnistaa tuon kipaleen.
Varmaan muuten aikamoinen kunnia ja unelmien täyttymys Jerelle saada esittää noin legendaarinen biisi yhdessä Elastisen kanssa. Vähän kuten se Apulannan kanssa lavalla oleminen, mutta vielä pari astetta korkeampi.
 
vierailija
"Jospa tv-lähetyksen selostamoon on palkattu tätä h-hetkeä varten huuliltalukija!" Anna-lehden artikkelista kättelyyn ja mahdolliseen jutteluun liittyen:D tämähän kuuluu pienenä osana shippaus-salapoliisin hommiin:p vähintään hyvin kieli poskessa kirjoitettu juttu, ja hyvin on perillä Kn vogue-kuvista yms! Ihanaa vielä, että B oli mainittu artikkelissa harmituksen kera!
 
vierailija
Hauska katsoa tuota K:n ja Elan yhteisesiintymistä kun ovat niin... asiallisia 😂

B siihen niin K olis kropassa kiinni alta aikayksikön.

Unohtumatonta päivää meidän Skopjeen matkaajalle 🙌
 
vierailija
No tietysti on, näkeehän sen kilometrin päähän! Ja kuka nyt ei olisi jos Bojanin kanssa tekemisiin pääsee… Varmasti on ihastunut myös Kärtsään.
Suloinen tyyppi tuo Dean, ja ilmeisesti tosi nuori vielä!
Luulin häntä aiemmin profiilikuvan perusteella paljon vanhemmaksi. Joskus käy kateeksi nuo kuvaajat. Pääsevät ammattinsa vuoksi tekemisiin ihailemiensa tyyppien kanssa.
 

Yhteistyössä