Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
B: Hi Jere, do you still have my white lace shirt?

J: Of course. It is a treasure for me. I would never give it up. Why do you ask?

B: For once, we are on time and we are planning the outfits for the spring tour. I would also like to take it on tour. Karlo Kirri is ok, but I like that shirt really much.

J: Right. Will you come get it from me?

B: I will. I though I would come when the year changes. Is it ok for you?

J: When the year changes is the perfect time. I will book my appartment to you - or maybe to us. Is four nights good?

B: Jere, sounds good. I hardly can wait.

J: Me neither. See you soon brother, or surely also something more.
 
vierailija
B: Hi Jere, do you still have my white lace shirt?

J: Of course. It is a treasure for me. I would never give it up. Why do you ask?

B: For once, we are on time and we are planning the outfits for the spring tour. I would also like to take it on tour. Karlo Kirri is ok, but I like that shirt really much.

J: Right. Will you come get it from me?

B: I will. I though I would come when the year changes. Is it ok for you?

J: When the year changes is the perfect time. I will book my appartment to you - or maybe to us. Is four nights good?

B: Jere, sounds good. I hardly can wait.

J: Me neither. See you soon brother, or surely also something more.
🥰🥰
 
vierailija
Olipa mieltä ylentävää lukea ketjua viime yön jäljiltä. Luulin että järki olisi tullut tiettyyn käyttäytymiseen, mutta ei, säännöllisesti pulpahtaa esiin jankkaus ja häiriköinti. Mulla palaa käämi todella nopeasti viime yön tapaiseen käytökseen, ponit mukaan lukien. Siksi tämä projektikin sai alkunsa. Säännöt ovat työn alla, moderointimahdollisuus on, mutta laitanko sen sinne ja että se oikeasti myös toimii, niin on vielä kysymysmerkki. Erilaisia ehdotuksia sivustoon liittyen saa laittaa tulemaan, otan ne huomioon mahdollisuuksien mukaan.
T. Saitinrakentaja
 
vierailija
Olipa mieltä ylentävää lukea ketjua viime yön jäljiltä. Luulin että järki olisi tullut tiettyyn käyttäytymiseen, mutta ei, säännöllisesti pulpahtaa esiin jankkaus ja häiriköinti. Mulla palaa käämi todella nopeasti viime yön tapaiseen käytökseen, ponit mukaan lukien. Siksi tämä projektikin sai alkunsa. Säännöt ovat työn alla, moderointimahdollisuus on, mutta laitanko sen sinne ja että se oikeasti myös toimii, niin on vielä kysymysmerkki. Erilaisia ehdotuksia sivustoon liittyen saa laittaa tulemaan, otan ne huomioon mahdollisuuksien mukaan.
T. Saitinrakentaja
Moderointi ja bannausmahdollisuus olisivat itselleni ne ainoat syyt siirtyä uudelle alustalle/saitille. Syytä tuskin tarvitsee kertoa. Jos niitä ei tule, voi yhtä hyvin pysyä täällä ja/tai vauvalla.
 
vierailija
Moderointi ja bannausmahdollisuus olisivat itselleni ne ainoat syyt siirtyä uudelle alustalle/saitille. Syytä tuskin tarvitsee kertoa. Jos niitä ei tule, voi yhtä hyvin pysyä täällä ja/tai vauvalla.
Sama täällä, ja syytä tosiaan tuskin tarvitsee mm. viime yön perusteella kertoa. Jos tuo ominaisuus vaatii kirjautumispakon, niin hyväksyn senkin tässä tilanteessa. Olen täysin kypsä siihen että näiltä palstoilta ei voida ketään bannata.
 
vierailija
Periaatteessa jos kirjautuminen on ainoa keino hillitä keskustelua, niin sitten tavallaan helpommalla pääsisi perustamalla Discord-serverin. Sen saa pystyyn niin hetkessä, että voisi tavallaan muuttaa sinne jo tänään, jos niikseen tulee. Mutta kun saitinrakentaja on näin paljon vaivaa nähnyt, niin olisi sääli jättää se työ täysin hyödyttömäksi, ja sitä paitsi suurin osa ei varmaan edelleenkään ole kirjautumisen kannalla. Itse hyväksyisin sen kyllä, jos tilanne sitä vaatii, mutta toivottavasti olisi joku anonyymi vaihtoehto kuitenkin olemassa.
 
vierailija
Periaatteessa jos kirjautuminen on ainoa keino hillitä keskustelua, niin sitten tavallaan helpommalla pääsisi perustamalla Discord-serverin. Sen saa pystyyn niin hetkessä, että voisi tavallaan muuttaa sinne jo tänään, jos niikseen tulee. Mutta kun saitinrakentaja on näin paljon vaivaa nähnyt, niin olisi sääli jättää se työ täysin hyödyttömäksi, ja sitä paitsi suurin osa ei varmaan edelleenkään ole kirjautumisen kannalla. Itse hyväksyisin sen kyllä, jos tilanne sitä vaatii, mutta toivottavasti olisi joku anonyymi vaihtoehto kuitenkin olemassa.
Miten hyvin tuolla discordissa pystyy moderoimaan ja bannaamaan porukkkaa? Se on totta että ei kaikki näiltä palstoilta pois siirry, mutta olisi edes yksi paikka missä voisi keskustella rauhassa ilman jatkuvaa terrorisointia.
 
vierailija
Hörhöilyä incoming, epähörhöt skipatkaa. :)

Päätin nostaa oraakkelipakastani kortin sille, näkevätkö Jere ja Bojan vielä toisensa ennen maaliskuuta. Sieltä valitettavasti nousi kortti, jonka mukaan eivät näkisi, sanoisin että se olisi koko pakan 2. nihkein kortti vastauksena tälle. Luotan tähän pakkaan tosi paljon, viime aikoinakin se on tuonut tosi hämmentäviä tuloksia ja aina kun olen ollut sitä mieltä, että tuo nyt ei ainakaan voi pitää paikkansa, niin se onkin ollut tosi osuva.

Toki vaikka uskoisi, että tulevaisuutta voi ennustaa, useimmat hörhöihmisetkin ovat sitä mieltä, ettei se ole 100% luotettavaa, koska ihmisellä on vapaa tahto. (Esim. jos maailman paras ennustaja sanoisi sinulle, että olet ikuisesti yhdessä kumppanisi kanssa, eihän se estäisi sinua jättämästä häntä.) Niinpä päätinkin katsoa teepussin mietelauseesta lisätietoa korttitulokseen. Joo, en ikinä tee mitään ihan näin naurettavaa normaalisti, vielä kun sieltä mietelauseista tulee yleensä jotain "Myötätunto on tärkeintä" tai "Sinä olet kaunis" -tasoista. Nyt sieltä kuitenkin pullahti "Some things are true only for a while". Hmm. :p

Itse tulkitsen tämän näin, että näillä näkymin aikajanat olisivat menossa siihen suuntaan että eivät näe kiertuetta ennen, mutta jos joku tönäisee niitä vähänkin, se voi vielä muuttua.

-energiamamma
 
vierailija
Miten hyvin tuolla discordissa pystyy moderoimaan ja bannaamaan porukkkaa? Se on totta että ei kaikki näiltä palstoilta pois siirry, mutta olisi edes yksi paikka missä voisi keskustella rauhassa ilman jatkuvaa terrorisointia.
Serverillä on omistaja, joka voi osoittaa sitten modeja muutenkin sinne, eli on moderointimahdollisuus. Pystyy bannaamaan aika helpostikin siellä. Myöskään serverille ei ole pakko edes päästää kaikkia jotka sinne kinuaa, vaan ainoastaan kutsumahdollisuudella. Mulla ei sinänsä ole kokemusta serverin ylläpidosta Discordissa, mutta vähän olen ehtinyt sillä jo leikkiä edellisen mayhemin aikana ja pistin pystyyn harjoituksen vuoksi oman serverin Loverpoolille, joten sen käyttöönotto kyllä onnistuisi ihan saman tien. Selvittely mulla kaatui siihen, että yritin keksiä, miten anonyymejä viestejä voisi siellä lähettää, ja vaikka sekin onnistuu, se pitää joka keskustelijan tehdä manuaalisesti joka viestin kohdalla, eikä sitä saa oletukseksi kanavalle tai näin. Toki on mahdollista vaikka laittaa sinne muutama eri kanava, joilla sitten voi keskustella anonyymista halutessaan, ja muita kanavia, joissa oletuksena on kirjautuneena keskustelu.
 
vierailija
Hörhöilyä incoming, epähörhöt skipatkaa.

Päätin nostaa oraakkelipakastani kortin sille, näkevätkö Jere ja Bojan vielä toisensa ennen maaliskuuta. Sieltä valitettavasti nousi kortti, jonka mukaan eivät näkisi, sanoisin että se olisi koko pakan 2. nihkein kortti vastauksena tälle. Luotan tähän pakkaan tosi paljon, viime aikoinakin se on tuonut tosi hämmentäviä tuloksia ja aina kun olen ollut sitä mieltä, että tuo nyt ei ainakaan voi pitää paikkansa, niin se onkin ollut tosi osuva.

Toki vaikka uskoisi, että tulevaisuutta voi ennustaa, useimmat hörhöihmisetkin ovat sitä mieltä, ettei se ole 100% luotettavaa, koska ihmisellä on vapaa tahto. (Esim. jos maailman paras ennustaja sanoisi sinulle, että olet ikuisesti yhdessä kumppanisi kanssa, eihän se estäisi sinua jättämästä häntä.) Niinpä päätinkin katsoa teepussin mietelauseesta lisätietoa korttitulokseen. Joo, en ikinä tee mitään ihan näin naurettavaa normaalisti, vielä kun sieltä mietelauseista tulee yleensä jotain "Myötätunto on tärkeintä" tai "Sinä olet kaunis" -tasoista. Nyt sieltä kuitenkin pullahti "Some things are true only for a while". Hmm.

Itse tulkitsen tämän näin, että näillä näkymin aikajanat olisivat menossa siihen suuntaan että eivät näe kiertuetta ennen, mutta jos joku tönäisee niitä vähänkin, se voi vielä muuttua.

-energiamamma
Mitään tietoa tai takeita ei ole siitäkään että näkisivät maaliskuun alussa, vaikka todennäköistä se tietysti on kun Suomeen tulevat, mutta mehän ei tiedetä Kärtsän kuvioista mitään, onko maisemissa yms.

Ja uskon myös että eivät tule näkemään ennen, koska miksi näkisivät, se tarkoittaisi sitä, että he näkisivät vain sen näkemisen takia, enkä usko, että sellaiseen on tällä hetkellä halua/aikaa/rohkeutta yms
 
vierailija
Discordit ovat usein tosi sekavia, mutta niistä on mahdollisuus tehdä myös varsin helppokäyttöisiä ja yksinkertaisia, kun homma on pienimuotoista, max muutama sata käyttäjää. Olen itse ylläpitänyt Discordia vuosia, mutta en ole tutustunut anonyymiviesteihin. Vaatii varmaan jonkin botin, vai? Se osuus kuulostaa kyllä hankalalta.

Hyvänä puolena Discordissa voi lähettää esim. kuvia ja videoita.

- Joymuffin
 
vierailija
Lainaukset taas rikki (jostain syystä ne toimivat pöytäkoneellani aina, mutta puhelimella ja läppärillä ison osan ajasta eivät), mutta uskon kyllä, että näkisivät esim. tammikuussa, varsinkin jos on mahdollista nähdä Sloveniassa. Jos Slovenia ei ole mahdollinen, niin se vähän laskee todennäköisyyksiä. Otan Mikken moikkailut Bojanille IG:ssä viittauksena, että Jere on maisemissa, koska niin muutkin ne ottavat. Ja uskon kyllä, että Jeren maisemissa olo on selvitetty jo kuukausia sitten kun päivämääriä on mietitty. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Discord on tuntunut ainakin mulle ihan karmealta sokkelolta, josta en oikein löydä mitään. Käärijä ja JO discord ainakin. Tosin mulla ei kyllä ole kokemusta siitä, miten siellä keskustelu etenisi, mutta ainakin mitä olen niitä ketjuja katsellut, niin vähän sellaista tekstari tyyppiseltä näyttää. Eli kuinka siellä toimisi sellaiset pitemmät pohdinnat, mitä täälläkin välillä on tai edellisten viestien lainaukset, linkkien jako ym.?
 
vierailija
Siis isot Discordit ovat käytännössä aina sekavia. PIenempien ei tarvitse olla, ja nauta-Discordiin tulisi todennäköisesti vain muutamia kymmeniä ihmisiä.

Discordin maksimimerkkimäärä per viesti ilmaiskäyttäjille on 2 000 merkkiä eli kai samaa luokkaa kuin Vauvalla, suht paljon. Lisäksi voi tosiaan laittaa viesteihin kuvia, videoita ja ääntä sekä pitää livestriimejä, lähettää yksityisviestejä yms. Viesteihin vastaaminen toimii suht samalla lailla kuin Plussalla, eli voit "linkittää" vanhan viestin, ja linkeistä tulee yleensä esikatselu kuten Plussallakin tulee satunnaisesti.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä