Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä on K:n paita, joka tarttui matkaan samalla kertaa, kun kostopitsit unohtuivat Kärtsän huushollin nurkkaan. Tai sohvan alle, ihan kuinka vaan. Omat vaatteet olivat jossain muualla kuin hän itse ja jotain piti päälleen vetää.
Oli päällä, kun lähtivät Helsingistä kohti Turkua. Aivan liian suuri Bojanille, hän ei normaalisti pidä tuontyylisiä t-paitoja.

Ehkä näin, ehkä ei, mutta minä olen tämän selityksen kyllä ostanut. Niin samiksia olivat pikkubusdissa matkalla Turkuun.
Aika söpöä kyllä, jos oli Kn paita ja piti sitä molempina päivinä vielä, eikä vaan ekana, jos/kun ei ollut omia vaatteita heti saatavilla. Tuoksuikohan Bn mieleen:p ja jos oli Kn paita niin päätyiköhän vaihtokauppana Sloveniaan mukaan.
 
vierailija
Jahas, ja kello on 23 lyönyt. Tämä kommentti ei enää Vauvalle ehtinyt illan livestä:
Jure näytti taas vaihteeksi syötävältä Novi Valin rivissä mustissa vaatteissaan, hyvän näköinen musta toppi.
 
vierailija
Veikkaukseni:
a) tyyppi pyörittänee hänen arkeaan, mihin hänellä ei riitä kapasiteetti tällä hetkellä
b) ei riitä kapasiteetti myöskään pohtia Bojan-asiaa, mahdollisia identiteettijuttuja tai esim. miten asian a) voisi ratkaista muulla tavoin.
Tämän hlöaiheen muuten ohittaen, ja vaan Kn kannalta asiaa shippipohtien:

Mulla tuli tästä kapasiteetista B-asian pohtimiseen ja yleensäkin koko identiteettitutkailuun liittyen mieleen tää haastattelu:

https://www.youtube.com/watch?v=tBtOtPkqm7k 00.37

Varmasti yleensäki pää pyörällään kaikesta ja ei ole ollut aikaa käsitellä sitä. Mut tuo naurahdus, katse jää alaviistoon kuuntelun jälkeen eikä katso haastattelijaa suoraan päin, ja jännä hymy. Nyt menee kyllä lennokkaan shippausilmeanalyysin puolelle, mutta jotain samaa tuossa hymyssä, naurahduksessa ja tavallaan vähän pidätellyssä virnistyksessä on kuin tässä. Suupielet jännittyy vähän niinku pidättäis leveämpää hymyä ja että hälle itselle tulisi jokin hymyilyttävä asia mieleen.

https://www.youtube.com/watch?v=xlhrMVxhnVw 1:15
 
vierailija
Musta tuntuu, että suurin osa täällä ja toisella palstalla kirjoittavista ei ymmärrä yhtään Aitoa eikä tajua pahentaneensa tilannetta. En väitä itsekään ymmärtäväni varmasti, mutta kirjolla olevana ajattelen joskus asioista toisin kuin neurotyypilliset. En ole ennen kirjoittanut kyseiseen nimimerkkiin liittyen yhtään viestiä, mutta nyt tuntui että täytyy kirjoittaa tämä yksi viesti.

Aidon eilinen viesti oli ensimmäinen, joka oikeasti meni yli ja johon oli hyvä, jopa välttämätöntä, reagoida. Siihenkin olisi tosin riittänyt palstalla yhden ihmisen kommentti, jossa todetaan viestin olleen asiaton ja tuoda esiin juuri tuo, ettei artisti ole oikea taho, jonka kanssa noita omia tunteita käydään läpi.

Minulla on ollut melttareita, joten tiedän tasan tarkkaan, miltä ne tuntuvat, miten kehittyvät sekä miten toiset ihmiset voivat niitä pahentaa ja kuinka taas rauhoittaa tilanteen.

En sano, että kaikki ovat samanlaisia ihmisiä tuossakaan tilanteessa, mutta olen huomannut, että neurotyypilliset eivät ymmärrä, että siinä tilassa oleva ihminen ei pysty esimerkiksi ottamaan neuvoja vastaan. Se on väärä hetki. Pahinta mitä voi sanoa, on alkaa kiritisoida sanoista ja käytöksestä sillä hetkellä ja etenkin yrittää väittää, että joku ei ole totta. Sitä ei kertakaikkiaan pysty ottamaan siinä tilassa vastaan. Mulle ei ole kukaan siinä tilassa alkanut syöttää diagnooseja tai ehdottamaan ammattiavun piiriin menoa, mutta voin kuvitella, että sellainen olisi todellista bensan heittämistä liekkeihin. Tosin mun melttarit ei koskaan liity suoraan toisiin ihmisiin enkä ole ikinä uhannut ketään tms. Ne liittyvät itseeni ja turhautumiseen omasta tilanteestani (overwhelming, kun kaikki vaan kaatuu päälle eikä ole enää hallittavissa).

Mulle ainakin toimii se, että joko saan olla täysin yksin ja huomiotta, kunnes tilanne rauhoittuu tai sitten voi sanoa yksi tai kaksi empaattista lausetta.

Siinä vaiheessa mun tunteiden kiistäminen aiheuttaa kahta pahemman melttarin ja todella voimakkaan tarpeen puolustaa omaa näkemystä. Kuulluksi ja ymmärretyksi tulemisen tarve on tärkeää. Voin kuvitella, että monesta suusta tulevat yritykset hiljentää ilman että joukossa on yhtään empatiaa tai ymmärrystä tai kehotukset hankkia apua, tuovat kierroksia lisää aivan älyttömästi.

Veikkaan, että moni ymmärtää tämän minun viestini väärin. En puolusta tässä ketään. Meillä on vastuu sanoistamme (vaikka olisi just melttari) ja ihan vaan yleisestä palstailmapiiristäkin. Ja tuon jälkimmäisen nimissä katsoin, että on minulle välttämätöntä avata hieman omasta kokemuksesta lähtevää ajatusta siitä, kuinka palstan ilmapiiriä voisi itse kukin parantaa.

Mun toive olisi, että jos täällä kenellä tahansa palstalaisella menee överiksi, niin ei lähdettäisi joukolla kenenkään kimppuun, vaikka oltaisiin ns. oikeassa.
Meidän ilmapiiri pysyy parempana, kun ei tunti- ja päiväkausia jankutettaisi, vaan riittäisi joko ohittaa tai tosiaan parilla lauseella yhden kuitata ikävät viestit ja jatkaa sitten muista, mielellään ketjun aiheeseen liittyvistä aiheista. Kuten moneen kertaan täällä on todettu, kukaan ei jaksa riehua kauan yksinään saamatta vastakaikua.

Aito, mä oon ollut eri mieltä jokseenkin kaikista asioista, joista sä oot saanut melttarin, mutta mua on myös harmittanut sun puolesta se, miten niihin sun viesteihin on täällä reagoitu. Pystyn ymmärtämään siis sen turhautumisen, kun kukaan ei ymmärrä vaan yrittää vaientaa ja sanoa hulluksi. En osaa sanoa muuta kuin, että muista rauhallisina hetkinä miettiä uudelleen, voiko niistä asioista ajatella myös toisin, joista hermostuit. Esim. keikkojen aloitusaika ja settilista. Rauhallisena hetkenä voit myös yrittää asettua artistin asemaan. Kuinka paljon niitä faneja onkaan ja miten erilaisia toiveita kaikilla on. Niitä on vaan mahdotonta alkaa toteuttaa. Jos pettymykset tuntuvat liian kovilta, niin voisi olla hyvä yrittää tietoisesti hillitä omia odotuksia ja toiveita. Ottaa sitten vastaan, mitä artisti pystyy ja jaksaa tarjota. Entä jos sä olisit se artisti? Kuinka kuormittavaa olisi treenien, biisien teon, keikkojen, markkinoinnin, haastattelujen ym. lisäksi olla yhteydessä somessa jopa satojen fanien kanssa. Koska peräänkuulutat oikeudenmukaisuutta ja reiluutta, niin et varmasti odota, että artistin pitäisi vastata juuri sinun viesteihin eikä muihin, eikö totta.

Loppukevennykseksi todettakoon, että Jeren ja Bojanin tapauksessa täytyy vuorokauteen jättää myös se kuuluisa 2 tuntia 48 minuuttia heidän keskinäiseen yhteydenpitoon.

Tässä ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen viestini tästä aiheesta. Eiköhän jatketa varsinaisesta ketjun aiheesta.
Muuten hyvä, mutta se viesti ei ollut "Aidon". Toki ymmärrän, että nimi on täällä osalle synonyymi hankalalle käytökselle, mutta harmillisesti siinä käytetään minun nimimerkkiäni myös erittäin epäselvissä keisseissä, että olinko se minä. Jos on varma (oon myöntänyt kirjautuneena olleeni asialla) että se olin minä, sitten eri juttu.
Aito
 
vierailija
Saisimmeko sanatarkasti mitä Bojan sanoi tuoksumisesta?

"When's the last time you told someone they smell nice? You should."
"Why? Because it makes their heart warm."
Ja sitten:
"Ok you don't need to tell them they smell nice, just make sure you hug them."

??
 
vierailija
Saisimmeko sanatarkasti mitä Bojan sanoi tuoksumisesta?

"When's the last time you told someone they smell nice? You should."
"Why? Because it makes their heart warm."
Ja sitten:
"Ok you don't need to tell them they smell nice, just make sure you hug them."

??
Tän voi myöhemmin tarkistella livetallenteesta, kris_foundagainin tilille tulee aikanaan. Sitten päästään syväanalyyseihin.
 
vierailija
Mulla on jotenkin tosi lämmin tunne K/Bstä parhaillaan ja tämä keikka nyt sitä vähintään oikeasti vahvisti. Tuntuu, että on tapahtunut jotakin. En määrittele sitä millään tavalla, mutta vahvasti siltä silti tuntuu.
 
vierailija
Saisimmeko sanatarkasti mitä Bojan sanoi tuoksumisesta?

"When's the last time you told someone they smell nice? You should."
"Why? Because it makes their heart warm."
Ja sitten:
"Ok you don't need to tell them they smell nice, just make sure you hug them."

??
En nähnyt liveä, mutta kuulostaa hienolta monikerroksiselta intertekstuaaliselta kommentaarilta liittyen ASTP:hen, SSOL:iin ja Jereen. :)
 
vierailija
"Aito, mä oon ollut eri mieltä jokseenkin kaikista asioista, joista sä oot saanut melttarin, mutta mua on myös harmittanut sun puolesta se, miten niihin sun viesteihin on täällä reagoitu. Pystyn ymmärtämään siis sen turhautumisen, kun kukaan ei ymmärrä vaan yrittää vaientaa ja sanoa hulluksi. En osaa sanoa muuta kuin, että muista rauhallisina hetkinä miettiä uudelleen, voiko niistä asioista ajatella myös toisin, joista hermostuit."
Joo, fiksua puhetta, se vaan, että en tajua miksi mun pitäisi toisia palstailijoita varten olla hermostumatta asioista, joihin he eivät ole esim syypäitä tai vastuussa? Jos joku ei ole päättänyt keikan aloitusaikaa ja minä moitin sitä, miksi hän pahastuu? Mähän moitin sitä palstalla, en artistille!
 
vierailija
Mulla on jotenkin tosi lämmin tunne K/Bstä parhaillaan ja tämä keikka nyt sitä vähintään oikeasti vahvisti. Tuntuu, että on tapahtunut jotakin. En määrittele sitä millään tavalla, mutta vahvasti siltä silti tuntuu.
Mä otan minkä tahansa positiivisen tapahtuman K/B välillä ilolla vastaan. Vaikka olisi sitten se Mayhem 2024 -yhteiskiertueen keikkajärjestelyjen sopiminen (mikä olisi oikeasti hauska uutinen).
 
vierailija
Tämä.
Kirjoitin just pitkähkön viestin siitä, miten olen tähän saakka yrittänyt tsempata ja ymmärtää ja olla lyttäämättä hänen mielipiteitään ja tuntemuksiaan, mutta se meni moderaatioon.
Ei hänellä ole mitään oikeutta tuottaa muille loputtomasti pahaa oloa täällä. Mulle riitti. Toivon itse asiassa tilanne pahenee meidän reaktion seurauksena sen verran, että joku hänen läheisensä puuttuu asiaan ja hankkii sitä apua.
Huvittava toive, kun eihän tästä palstailusta oikein kukaan tiedä, ellei henkilö itse kerro heille. Ja siis ei ole mitään tarvetta kertoa eikä kyllä siis salatakaan, mutta ei se esille tule monillakaan läheisille, tajuat kai sen.
 
vierailija
Jos Energiamamma on linjoilla, oletko huomannut mitään erikoista pojissa?
En ole viime aikoina niin aktiivisesti seurannut tilannetta kuin välillä, keskimäärin ehkä kolmen päivän välein, eikä ole mitään ihmeempää tainnut välittyä. Tänään oli tarkoitus, mutta kävi sama kuin usein: unohtuu ennen keikkaa, keikkojen aikana en viitsi ja keikkojen loputtua olen liian unitunnelmissa jo. :) (Harmi, koska nyt vaikuttaisi muuten olevan hyvä hetki.) Huomenna toivottavasti taas onnistuu. Mutta ihan hyvissä tunnelmissa olen noin yleisesti ottaen.

-energiamamma
 

Yhteistyössä