Aikaistunut ovulaatio KM jälkeen?

Onko kellään kokemusta vastaavasta:

Mulla on normaalisti pitkä kierto, n. 31-33 pv. Pillerit lopetettiin viime lokakuussa ja sen jälkeen on yritetty lasta ajatuksella tulee jos on tullakseen. Joskus talvella oli ekan kerran hedelmöitys onnistunut, mutta ei kiinnittynyt ja yritys jatkui. Yritettiin yhden kierron ajan tikuttaa ovulaatiotakin, onnistui ja sekä tikutuksen että tuntemusten perusteella bongattu ovulaatio useammassa kierrossa siinä kp 21-22 tienoilla.

Tikutuskierroissa ei tärpännyt ja muutenkin meni turhan paljon päivien kyttäämiseksi jne homma, ja päätettiin viime kierrossa ottaa aikalisä ja olla kiinnittämättä huomiota missä kohtaa kierrossa ollaan menossa. Seksiä harrastettiin silloin kun siltä tuntui.

Pääsiäisviikolla havahduin kalenteria katsoessa ja totesin että menkat on myöhässä pari päivää. Oli ollut pieni epäilys mahdollisesta raskaudesta mutta en ollut sitä kovin vakavissani ajatellut. No tein testin samana päivänä ja tuli selvä plussa. Oltiin äimänkäkenä ja hypittiin ilosta seinille. Tein toisen testin varmuudeksi vielä seuraavana päivänä ja sama tulos.

Siinä pari päivää ehdittiin iloita raskaudesta, kunnes alkoi verituhrua tulemaan vessakäyntien yhteydessä. Ajattelin että se on vielä normaalia, kun ei ollut kipuja tms. Mutta siinä vuorokauden päästä alkoi kramppailut, oireet olivat hävinneet ja aamulla vessassa tuli vuodon mukana iso hyytymä. Ja oli homma niinsanotusti selvä, testi näytti pari päivää myöhemmin jo negaa.


Tästä pääsenkin varsinaiseen aiheeseeni: eli onko muilla ovulaatio aikaistunut/siirtynyt keskenmenon jälkeen? Vuoto kesti vajaa viikon ja ei ole koko keskenmeno muistutellut itsestään sen jälkeen. Nyt kp15 (kai, riippuen mistä aletaan laskemaan. itse laskin ekasta varsinaisesta vuotopäivästä) menossa ja on kp 9 asti ollut ovulaatioon viittaavia fiiliksiä ja samantyylistä oloa kun raskautumise yhteydessä (selvää ruokahaluttomuutta aamulla joka ei ole tyypillistä, vessaravausta, turvotusta, vatsanippailuja jne) mutta tosiaan mulla ei pitäisi tässä vaiheessa olla oviksen.

Eli onko mahdollista, että

a. ovulaatio on aikaistunut näin rutkasti ja nyt olisi jo dpo päivät menossa?

b. kroppa oikuttelee km:n jälkeen

c. kuvittelen kaiken?


Olin ihan varautunut että nyt saa uutta ovulaatiota odottaa iät ajat tai sitä ei tule ollenkaan. Eli en edes elätellyt toiveita että olisi kovinkaan hyvät mahdollisuudet raskautua tästä kierrosta, mutta en nyt ota taas näistä fiiliksistä selvää...
 

Yhteistyössä