Aikaisia supistelijoita?

Heippa!

Rv 22 menossa, ja kivuttomia supistuksia tulee pitkin päivää. Lähestulkoon koko ajan kun teen jotain, maha on kivikova, eli supistus meneillään. Tänään supistuksia on ollut varmaan kymmeniä.

Täällä sairaalassa ei tehdä yhtään mitään, ellei supistukset ole kivuliaita.

Voiko tästä mitään hyvää seurata ? :'(

Tuntuu, että supistaasupistaa vaan. Selkäni on niin hirveän kipeä, etten tahdo päästä sängystä ylös edes avun kanssa kun jalat ja selkä vetävät johonkin ihme kramppiin ja sattuu enemmän kuin kuolema :( Tämä tapahtuu, jos päivällä oikaisen itseni, aamulla ei satu.

Ensimmäisen kohdalla (syntynyt 04) ei ollut tällaista.
 
mulla alkoivat ja supistelut noilla main ja on ollut kivuliaitakin nyt vk 28+2 meneillään ja edelleen jatkuvat supistelut...lääkäri sanoi että vuodelepoa.. |O
mullakaan ei ollut ekassa raskaudessa tämmöstä
 
Mulla kans kuopuksesta (toinen raskaus, ekassa ei ollut) oli jatkuvasti noita harjotussuppareita päällä. Alkovat jo alle rv20. Monesti lääkäri tarkisti, etteivät tee mitään kohdunsuulle. Ei tehneet. Oikeastaan minun kohdunsuu alkoi aukeamaan vasta synnytystä edeltävänä viikkona ja melko kipeiden supistusten kera ja silloinkin vain sormelle.

Onko nuo joitain "suonenvetoja" selässä, nehän on niin järkyttävän kipeitä, että mulla toisinaan jos jalkaa esim, tulee, niin saattaa olla lihas monta päivää kipeä sen jälkeen. Magnesium se taisi olla joka auttaa..
 
Mulla on alkanut supistelut 17 viikolla, eikä aina niin kivuttomiakaan, olen joutunut jäämään sairaslomalle niiden takia, kohdun suu on alkanut kypsymään liian aikaisin...mutta silti kaikki on menneet 2 viikkoa yli :/
 
mulla kassa ei mittään.
Tokasta makasin sairaalassa viikon 21 ja loput 14 viikkoa kotona. |O
Kolmannessa supparit alkoi jo viikolla 17 jäin sit saikulle, enkä menny enää sit töihin.

Näistä kahdesta vimpasta noi kivuttomat supparit lyhensi, pehmensi ja sit lopulta avasikin siis n. kaks kk aikasemmin 2cm auki.. :whistle:

Viimesessä raskaudessa sain niitä astmalääkkeitä suppareihin...mitä ne olikaan....Ventolin?? :whistle:
 
Mulla alkoi tästä kakkosesta supistelut 16. viikolla ja olivat sellasia, ettei tarvinnut edes yrittää kävellä, puhumattakaan mistään muusta liikunnan puolesta. Mutta onneksi se meni ohi. En mä vieläkään voi mitenkään hirveästi reuhtoa, vaan aika varovasti joutuu ottamaan. Ykkösen kanssa oli ihan erilaista, pystyin hölkkäämään vielä viikolla 35 vaikka silloin tällöin supistelikin. Mulla tutkittiin sitten tällä kierroksella bakteeritkin ja sieltä löytyi se josta saa antibioottitipan synnärillä. Sain myös tehokkaat antibiootit heti ja pienellä viiveellä ne taisivatkin tehota. Ainakin pahat supistelut loppuivat pari viikkoa kuurin jälkeen. Bakteerivaginoosi ja muut alakerran tulehdukset ja bakteerihäiriöt voivat aiheuttaa ennenaikaista supistelua ja jopa ennenaikaisen synnytyksen, joten lääkärin kannattaisi varmaan lähettää sutkin näytteenottoon, varmuuden vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Onko nuo joitain "suonenvetoja" selässä, nehän on niin järkyttävän kipeitä, että mulla toisinaan jos jalkaa esim, tulee, niin saattaa olla lihas monta päivää kipeä sen jälkeen. Magnesium se taisi olla joka auttaa..
En usko, lienee jotain liitoskipuja ja mulla on valmiiksi Si-nivel jotenkin sökö ja häntäluu vinossa.
 
Mulla ekassa raskaudessa harjoitussupparit alkoivat noin viikolla 16. Silloin niitä ei kummemmin noteerattu. Toisessa raskaudessa supparit alkoivat noin viikoilla 13-15. Minua seurattiin tosi tarkkaan ja olin paljon sairaslomalla. Eka lapsi syntyi rv 40+2 ja toka lapsi rv 40+1. Kummassakaan raskaudessa supistukset eivät avanneet paikkoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
En lueskellut kirjoituksia tästä pinosta muuta kun ekan.. Niin, jotta MUISTA JUODA PALJON. Pienikin nestehukka voipi tehä supisteluja..Mulla ainakin on tehnyt. Niin ja jos on pissatulehdus piilevänä niin voi supistaa..
:eek: Kiitos tiedosta, taidankin heti mennä vettä juomaan! Tulee varmaan silti juotua liian vähän vaikka olen lisännyt.
 
Mullakin oli 17 viikosta alkaen ja välillä myös kipeitä.. hetki myöhemmin tuli liitoskivut ja liikkuminen oli todella hankalaa.. ja kuukaus ennen l.a ,.ta ei pystynyt kun just ja just käveleen kauppaan ja takas yhteensä 150m matkalla joutu pysähtyy todella monta kertaa koska supisteli.. jouduttiin laittaa lapsetkin puoleks vuodeks hoitoon koska supisteli koko ajan.. kuitenkin yli meni 6 päivää
 
Kirjoitinkin just tuonne odotuspuolelle mutta siirretään s se tähänkin :)

Nyt rv 24+6 aiemminkin tullut harvakseltaan (kumminkin päivittäin useampia) suppareita, kivuttomia tosin, mitä nyt vatsaa "nipistelee". Nyt nää pari päivää ihan jatkuvasti :/ Selkä sellainen väsyneen kipeä, vähän samansuuntainen kuin menkkojen aikaan. levossa helpottaa ja pystyssä alkaa uudelleen. Ei olis pitänyt toissa päivänä miehen kanssa niitä v.kaappeja siirtää :ashamed:

Ajattelin v.loppuna soitella äippäpolille jos ei helpota. Kuopusta (s.-04) odottaessa sain pari kertaa piikin että supparit loppuivat (tulivat parin minuutin välein) ja taustalta löytyi pissatulehdus (viljelyssä;). Antibioottikuurin jälkeen helpottivat. Ja jos v.lopun yli selvitään niin ens viikolla vien näytteen tutkittavaksi, lähete on valmiina.
 
mulla alkoi aikalailla kivuttomat supparit joskus 17 viikon paikkeilla. en ottanu ensin vakavasti enkä maininnu neuvolassa, sitten rutiinikäynnillä lääkärineuvolassa n viikolla 24 määrättiin vuodelepoon. pari pidempää reissua olen ollut osastolla ja nämä supistukset ei tee ees käyrää, silti sentti pehmeetä kanavaa ja ss laajasti auki.. ja tämä on siis toinen lapsukainen tulollaan.

parisen kk petin pohjalla on takana ja kahden vk.n päästä tulee 34 täyteen ja saan alkaa liikkua.

kannattaa tarkistuttaa kohdunsuun tilanne ja hellittää vähän ettei kovin pitkää aikaa joutuis makaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
En lueskellut kirjoituksia tästä pinosta muuta kun ekan.. Niin, jotta MUISTA JUODA PALJON. Pienikin nestehukka voipi tehä supisteluja..Mulla ainakin on tehnyt. Niin ja jos on pissatulehdus piilevänä niin voi supistaa..
:eek: Kiitos tiedosta, taidankin heti mennä vettä juomaan! Tulee varmaan silti juotua liian vähän vaikka olen lisännyt.

Tää on tosi tärkeä! Nestehukka todella voi aiheuttaa supistuksia! Ite jouduin osastolle ennenaikaisten supistusten vuoksi ja niitä hoidettiin runsaalla suonensisäisellä nesteytyksellä. Lisäksi sain jotain lääkettäkin mutta sillon korostivat tota nesteensaannin tärkeyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
En lueskellut kirjoituksia tästä pinosta muuta kun ekan.. Niin, jotta MUISTA JUODA PALJON. Pienikin nestehukka voipi tehä supisteluja..Mulla ainakin on tehnyt. Niin ja jos on pissatulehdus piilevänä niin voi supistaa..
Ja vatsa kannattaa pitää toiminnassa. Ummetus lisää suppareita.
Vaikka mikä minä olen neuvomaan, kun joka raskaudessa ovat vaivanneet. Ja päinvastoin kuin yleensä, esikoisen "kivuttomat" oli avaavia, mutta kahden viimeisen kanssa, kun on ollut kivuliaita, niin ei ole silti olleet avaavia. Esikoisen kanssa jouduin hetkeksi osastolle ja sain jonkun lääkityksen, joka lopetti supparit. Noin viikoksi.
Jos niistä suppareista jotain hyötyä on ollut, niin molemmat synnytytkset olleet nopeita. Liekö supistuksilla osuutta asiaan.
 

Yhteistyössä