aikaiset keskenmenot

• Viestiketjun aloittaja Ninu
  • Ensimmäinen viesti
Ninu
Onko muilla näitä?
Alkaa kyllästyttää. tämän vuoden saldo. 1 kpl kohdunulkopuolinen raskaus. ja nyt menossa tämän vuoden toinen aikainen keskenmeno tyyliin just oli tavalliset menkat ja parinpäivän jälkeen alkaa taas tiputella.
Biologinen kello tikittää niin että perässä ei pysy ja kolmas riiviö ei onnistu. Ruma sana.

juu eka km oli noin 6vkoa sitte mutta menkkoja ei vain kuulu ja testit näyttää negaa vaikka kuinka testais välillä tuli taas haamu mut sitte taas negoja! en tiiä.. alavatsa alkaa taas oireilla samalla lailla ku ekassa km:ssa.. ei ota pikkukakkonen tullakseen.. :ashamed:

Rumia sanoja on minunkin suustani viime aikoina tullut. 2 km tänä vuonna, rv 5 ja rv 10. Ja kolmatta yritetään mekin. Vanhemman lapseni joulujuhlassa viime viikolla oli useampi odottava äiti. Minä kihisin siellä pidätetystä raivosta. Miks ne tuli sinne mahojensa kanssa? Miksi ei mulla ole? Olin puhtaasti kateellinen. No nämä tunteet kuuluu tähän surun läpikäymiseen ja helpottavat ajan myötä toivottavasti.

Ninu
Oon tehnyt tässä pari raskaustestiä je jummijammi me näyttää plussaa. Oireet alkavat olla tasoa keväinen kohdunulkopuolinen raskaus. Se oli valitattavasti lajia ambulanssilla sairaalaan ja leikkauspöydälle. Tässä nyt jahkaan, että mennäkkö vai ei terveyskeskukseen. Nimittäin on jäljellä enää yksi munatorvi.

No minä en ole näistä sillä lailla masentunut. Masentavampaa oli kolmevuotta sitten 20rv kohtukuolema. Nämä ei tunnu sen jälkeen missään.

Vanha tai ei periksi en anna, ainakaan vielä. P....le.

Uusia vuosia

kääpiö
saanenko kysä miltä kohdun ulkopuolinen raskaus ns. tuntuu?
meillä myös kolmatta yritellään. kaksi ensimmäistä oli onnellisia "vahinkoja", saivat alkunsa ekasta kierrosta. nyt yritetty vuosi ja takana yksi km vko:lla 8+5.
ennen joulua alkoi jälleen moonikset, vaikka olin varma jo plussasta (kaikki oireet olemassa) mutta nyt alkanut pistää vasemmalta puolelta (munasarjojen kohtaa?) siksi haluaisin tietää miltä kohdun ulkopuolinen raskaus tuntuu...

Ninu
Minulla oli aivan normaalit kuukautiset, sitten meni paripäivää ja alkoi tiputtelu vuoto. Minulla oli raskaus oireita, mutta en testannut koska minulla oli ollut kuukautiset. Tilasin gynekologin.

No sitten pariviikkoa myöhemmin yhtenä aamuna kun heräsin ja nousin istumaan tuntui siltä kuin olisi istunut puukonpäälle. Menin työterveyteen ja siellä lääkäri paineli mahaani ja käski mennä gynekologille.

Mahassa tuntui niin kuin olisi ollut hirveät ilmavaivat, sitten alkoi jomottamaan keuhkoja ja pistämään inhottavasti solisluun kohtaan ja edelleen tuntui kun istui että istui puukonpäälle.

Kolmepäivää myöhemmin meinasi kotona lähteä taju, soitin ambulanssin. Ja sairaalassa selvisi, että toisessa munatorvessa oli sikiö noin 8rv. Vatsa ontelossa oli litran verran verta, joka painoi sisuskaluja ylöspäin. Piti leikata melkein heti hemoglobiini laski niin jyrkästi.

Sairaalan lääkäri sanoi, että kohdunulkopuolisessa raskaudessa on usein normaalit kuukautiset, siksi se onkin niin kavala, mutta oli myös sitä mieltä, että työterveyslääkärin olisi pitänyt tehdä raskaustesti.

Nyt kun oireet ovat mitä ovat ajattelin tehdä uuden testin huomenna, jos plussa ei ole haalentunut menen terveyskeskukseen ruikuttamaan.

mamma 03
ensimmäisen keskenmenon sain vuonna 02 kesällä.raskausviikkoja oli vain 5 eikä ollut tietoa ollenkaan että olin edes raskaana.tieto siitä että tuli keskemeno oli raskasta mutta uutta yrittämään ja sainkin pojan 03 kesällä.nyt viimeisin kerta(viikkoja 7) oli todella raskasta kun oli raskaustesti ollut plussa.raskaustesti näytti plussaa tammikuussa alku puolella mutta jo samaisena viikonloppuna jouduin menemään lääkäriin kun oli kauheat kivut.lääkärissä alkoi vuoto ja sitten kättärille,mitään ei kohdusta löytynyt(epäilys kohdun ulkopuolisesta raskaudesta).viikon verran sitten rampattiin lääkärissä ja verikokeissa.koko ajan sanottiin lääkärissä eri tavalla ja viikot heittelivät.se viikko oli raskainta mitä elämässä olen kokenut .kolme viikkoa tuli verta mutta uutta yritetään ja toipuminen jatkuu edelleen.onnea kaikille yrityksiin!!!!

Yhteistyössä