Aikainen ovis

Alkuperäinen
Kiitos Raparperitaivas! (sulla on mahtava nimimerkki, aina tulee vesi kielelle, kun miettii raparperiherkkuja!). Luulen, että mulla on "taipumusta" aikaiseen ovikseen, kun olen muutenkin aika hätähousu. Vaikka on jo kolme lasta, yhdenkään kohdalla en ole tikutellut, joten ovisajankohtaa en tiedä. Mutta ainakin keskimmäisen kohdalla täytyi olla siinä kierrossa aikainen ovis, kun tulin raskaaksi, vaikka ei kierron puolivälin aikaan enää pupuiltu, kun mies oli matkoilla. Kaikki lapset ovat syntyneet etujassa, ja jotenkin elimistöni tuntuu toimivan nopeasti. Keväällä myös aina kiertoni lyhenee. Lyheneekö teillä muilla?
 
Moi,
mun kroppa on myös näitä "hätäisiä", eli kierto on ollut 24-25 päivää yleensä ja ovis viimeksi kp 10. Ei kai tuosta aikaisesta ovulaatiosta sinänsä mitään haittaa ole, vai tietääkö joku?
 
Alkuperäinen
Hei Piipi79, ei kai siitä muuta haittaa, paitsi jos laskeskelee oviksen olevan kierron puolivälissä ja sitten se onkin jo aiemmin, voi olla että missaa parhaat päivät hedelmöityksen suhteen. Työ, kiire, stressi ym. estää päivittäisen pupuilun. Kiusallista on myös se, että oviksesta kierron loppuun saakka miettii tuskaisesti, että jos nyt kuitenkin olis mahdollista olla raskaana ja jos se munasolu oliskin poikkeuksellisesti elänyt yli vuorokauden jne. jne.
 
Heippuli!

Mulla pitkä kierto n.34 pvä. Tänään aamulla testasin melko tumman ovis viivan (ei saman vahvuinen toisen kanssa, mutta ekö tämäkin ole merkki LH:n kohoamisesta?) Ja laskeskelmieni perusteella, esikko sai alkunsa joskus kp 10-13. Kierto tosin sillon oli vähän lyhyempi. Aina kuitenkin mulla on ollu pitkähkö kierto, nyt ennätys pitkissä mennään.

En oo tikuilla bongannut ovista aikasemmin, mutta tää aikanen ajankohta voi olla siihen syy, en oo tajunnu näin aikasin alottaa tikutusta.
 
Mulle ainakin lasettomuuslääkäri sanoi, ettei ole oikein hyvä juttu jos ovulaation on kovin aikaisin. Tällöin limakalvo ei ole välttämättä ehtinyt kasvaa tarpeeksi paksuksi ja hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään siihen.
 
Minä kävin lääkärillä tuossa tärppikierrossa kp 13 jolloin tehtiin ultra sisäkautta. Limakalvon todettiin olevan alle 8mm paksu...mutta niinpä vaan kiinnittyi ja tuolla se nyt pötköttää. Mutta 1,5 vuotta odotettiin sitä tärppiä. Kävin lääkärissä yksityisellä eikä hän sanonut varsinaisesti mitään siitä että ovulaatio olisi "liian" aikaisin mutta limakalvo ei kyllä mitenkään paksu ollut.
 
Kyse olikin siitä jos ovis tapahtuu alle kp10 tai jopa menkkojen aikaan. Tällöin voi sanoa, että ovis on liian aikaisin. Tosin kaikki on mahdollista. Mulla oli viimeksi ultratessa kp15 limakalvo 6mm ja silti sain oviksen irrotuspiikin eikä lekuri sanonut että olisi ollut liian ohut limakalvo. Mutta tosiaan jos ovis tapahtuu esim. menkkojen aikaan niin tuskin limakalvo on vielä sillon ehtinyt kasvaa tarpeeksi jos vielä vuotaa silloin pois.
 

Yhteistyössä