Aika tylyä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Annoin veljelleni ja hänen vaimolleen jo odotusaikana sellaisen vauvan jumppalelun (kysyin siis toki, että haluavatko he). Ficher Prisen jumppalelu, hinta uutena 60e. Ainut vika siinä on se, että soittopuoli toimii toisinaan ja toisinaan taas ei. Se musiikkitoiminto nyt ei kuitenkaan ole mitenkään välttämätön siinä todellakaan.

Nyt sitten kun vauva pian 3kk niin toivat sen takaisin ja sanoivat, että "saatiin isompi ja parempi ja hienompi niin tuodaan tämä takaisin".

Ok. Saa tuoda takaisin, vaikka sikäli ärsyttävää että olen juuri toimittanut kirppiskamat pois joten nyt jäi aika iso laatikko varastoon pyörimään tuon takia. Ja jotenkin tylsä tuo tapa miten asian ilmoittivat, mutta kiitollisuushan on perseestä.

Siis häh?
Jos kerta ovat saaneet mieluisamman lainatun tilalle niin totta helvetissä ne palautti lainassa olleen sulle takaisin, vai olisko heidän muka pitänyt sinun tavaroita säilöä nurkissaan?

Siis mun mielestä veljesi vaimoineen toimi äärimmäisen fiksusti.

Vai olisiko ollut parempi että he olisivat tunkeneet sen sinulta saamansa lelun roskiin ja selittäneet, että se meni rikkipoikkikatki tjtn. muuta ei-paikkaansapitävää?

Ei se siis ollut heillä missään lainassa. Olin ihan antanut sen.

Ja olisihan sitä voinut sanoa vaikka, että "saatiin toinen niin tuodaan tämä takaisin kun turha pitää molempia nurkissa" tms. Mutta ei. Kuulutettiin, että toinen on isompi, parempi ja hienompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:
Ai sori, siis se olikin lainassa. Luulin, että olit OSTANUT heille sen. No eihän siinä sitten mitään. Kiva, kun palauttivat :)

En ollut ostanut heille vaan oli meidän yhdellä lapsella ollut ja ANNOIN sen heille. En lainannut. Meillä on joka tapauksessa kuopuksen jumppamatto tallessa vauvavieraiden varalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja olisihan sitä voinut sanoa vaikka, että "saatiin toinen niin tuodaan tämä takaisin kun turha pitää molempia nurkissa" tms. Mutta ei. Kuulutettiin, että toinen on isompi, parempi ja hienompi.

No en minä olisi ainakaan heittänyt sitä roskiin, vaan olisin antanut sen takaisin. Tosin olisin ilmoittanut asian hienotunteisemmin. Niuho olet!

Okei minä olen siis outo. Eli itse olisin kysynyt vastaavassa tilanteessa, että haluanko sen takaisin koska on nyt ylimääräisenä. En olisi kertonut miten paljon hienompi ja suurempi ja mitäkaikkea on tullut tilalle. Olisin vain todennut, että on kaksi ja thats it. Mutta koska pääasia on, että kaikki pitää saada ilmaiseksi, mutta mieluummin aina tietysti kaikkein hienointa niin ilmeisesti se on sitten ok vain tehdä noin. Minusta se vain nyt oli jotenkin loukkaavaa.

En toki tunne veljeäsi, mutta vaikea uskoa että kukaan menisi TAHALLAAN toisen mieltä pahoittamaan. Jospas sä nyt vaan oot vähän herkillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lania:
Ai sori, siis se olikin lainassa. Luulin, että olit OSTANUT heille sen. No eihän siinä sitten mitään. Kiva, kun palauttivat :)

En ollut ostanut heille vaan oli meidän yhdellä lapsella ollut ja ANNOIN sen heille. En lainannut. Meillä on joka tapauksessa kuopuksen jumppamatto tallessa vauvavieraiden varalta.

Mutta toimivat rehellisesti. Olisit varmaan kuitenkin käynyt vierailulla ja huomannut, ettei se antamasi ole käytössä ja ehkä kuitenkin loukkaantunut siitä(kin)...joten vaikea toimia varmaan oikein, jos et ole tyytyväinen palautukseenkaan. Ja jos kirppiksellä yleensä myyt tuotteita, niin varmaan ajattelivat, että saat senkin myydä sitten :).

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

En toki tunne veljeäsi, mutta vaikea uskoa että kukaan menisi TAHALLAAN toisen mieltä pahoittamaan. Jospas sä nyt vaan oot vähän herkillä?

Tuntuu vain, että tuo on ihan yleinen tapa heillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
no sanoitko heille, että annoin tämän teille?
kyllä mustakin tuo on vähän törkeesti sanottu
olisivat voineet vaikka viedä sen ite kirpparille.

Sanoin tietysti. Kysyin, että haluavatko he sen. Samalla kertaa annoin heille muutakin vauvatavaraa ja yksi oli sellainen minkä sanoin haluavani takaisin ja sen olen saanutkin kun se jäi turhaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja annatteko useinkinlahjat takaisin?:
Kummaa toimintaa.. Itse olisin antanut tarpeettoman eteenpäin.

No minä olisin antanut käytetyn tavaran takasin, että ap olisi voinut jälleenmyydä sen kirppiksellä. En pidä käytetyn lelun antamista kovin suurena lahjana.. Kiva ajatus, mutta ei lahja.

Niin siis pointti ei niinkään ole siinä, että toivat sen takaisin. Ihan sama. Mutta miksi piti niin kauheasti kertoa, että kun on taas tullut toinen niin paljon parempi tilalle. En olisi itse kehdannut tehdä niin.

Tosin tuota voi odottaakin. Tässä taannoin ostin heidän vauvalleen kirpparilta vauvan talvihaalarin (merkkihaalari) koska se oli siellä ihan puoli-ilmainen enkämalttanut jättää sitä sinne. Ja aivan uudenveroinen, miksikäs sellainen 68 senttinen menisikään. Ja tosiaan ei mikään vanha malli. Meidän kuopuksella oli sellainen juuri viime talvena, mutta kokoa isompana. Näytin haalaria ja sanoin, että ostin sellaisen ja he saavat sen jos tahtovat niin veljeni sanoi että "eihän tämä ole edes uusi". :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No minä olisin antanut käytetyn tavaran takasin, että ap olisi voinut jälleenmyydä sen kirppiksellä. En pidä käytetyn lelun antamista kovin suurena lahjana.. Kiva ajatus, mutta ei lahja.

Just. No etpä taida kauheesti saadakaan sitten mitään lahjoituksia?

Itse asiassa olen saanut ja aina palauttanut antajalle, koska en halua niitä pyörittää nurkissani käytön jälkeen. Samoin on toiminut ystäväni, kun olen antanut vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Ja ikinä ei kukaan ole loukkaantunut puolin ja toisin.

Itse asiassa olen saanut ja aina palauttanut antajalle, koska en halua niitä pyörittää nurkissani käytön jälkeen. Samoin on toiminut ystäväni, kun olen antanut vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Ja ikinä ei kukaan ole loukkaantunut puolin ja toisin.

Niin minäkin annoin tuon eteenpäin, koska en halunnut pyörittää sitä nurkissa. Ja kysyin, että haluavatko he sen. Ja nyt sitten palauttivat sen minulle, vaikka minä luulin jo hoitaneeni asian eteenpäin. Minusta jos jotain annetaan niin ei niitä rahdata takaisin enää. Lainaaminen on eri asia.

Kiittämättömyys on sitten taas jo ihan oma lukunsa.

Niin minäkin annoin tuon eteenpäin, koska en halunnut pyörittää sitä nurkissa. Ja kysyin, että haluavatko he sen. Ja nyt sitten palauttivat sen minulle, vaikka minä luulin jo hoitaneeni asian eteenpäin. Minusta jos jotain annetaan niin ei niitä rahdata takaisin enää. Lainaaminen on eri asia.

Kiittämättömyys on sitten taas jo ihan oma lukunsa.

Mitä kiittämättömyyttä tuossa oli, että he palauttivat sen takaisin, kun tulivat toisiin ajatuksiin??? Kiittämätöntä olisi ollut, jos he eivät olisi sinulle maininneet mitään ja kuskanneet sen kaatopaikalle.

Yhteistyössä