Aika tökerösti sanoi miehen veli minulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa

Vieras
Olen olut 7 vuotta kotiäitinä,enkä siinä välissä ole muuta tehnyt kuin suorittanut yo-tutkinnon ja opinnot loppuun(oli lukio-opintoja jäänyt nuorempana kesken).Nyt olen kovasti hakenut työtä/opisk.paikkaa,että pääsisin eteenpäin tääkltä kotoa..Eilen sitten kävin siivousfirman työhaastattelussa ja ma aloitan työt!:) Lisäksi alan kouluttautumaan työn ohessa alalle.Miehen veli sattui eilen olemaan paikalla anoppilassa,kun tulin työhaastattelusta(oma ukkeli oli iltavuorossa) ja tuumailipa sitten minun työnsaantiini,että "Jaah,lukion käynyt siivooja.." Enpä siihen sitten mitään sanonut,jäin vain miettimään,että jaah,mitähän sillä meinasi..itse ainakin olen innoissani,kun kotivuosien jälk.pääsen keräämään työkokemusta ja myöskin saamaan ammattia:asiat etenevät vihdoin!Ja en tietty tähän samaan firmana loppuelämäkseni jää vaan pyrin etenemään aina vain parempaan..

Jäi vähän tympimään tuo miehen veljen kommentti,näin paljon niitä siivousalan ihmisiä arvostetaan..Miehen veli on itse muuttomiehenä töissä,eli tavallinen duunari hänkin.

mä olen oikeasti monesti miettinyt kun suurin osa lukion käyneistä kavereista on jossain kaupan kassalla tai juuri siivoamassa tai varastolla ym. itse olen käynyt ammattikoulun ja tällähetkellä toimin alallani esimiehenä, esimieskoulutuksen toki kävin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitti varmaan että turhaan olet lukion käynyt , kun siivoojaksi pääsee ilman koulutustakin.

Niin varmaan,mutta en kyllä omasta mielestäni turhaan ole lukiota käynyt..Uskon siitä olevan hyötyä vielä tulevaisuudessa kuitenkin.Ja nyt lähden monimuotokoulutukseen laitoshuoltajaksi,eli ihan koulutetuksi ammattilaiseksi olsii tarkoitus:)

Tarkoitti varmaan että turhaan olet lukion käynyt , kun siivoojaksi pääsee ilman koulutustakin.

Pääsee kyllä, mutta jos kouluttautuu voi olla vaikka siivoustyönjohtaja/ohjaaja tai -vastaava, eli saa parempaa palkkaakin työstään!

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
mä olen oikeasti monesti miettinyt kun suurin osa lukion käyneistä kavereista on jossain kaupan kassalla tai juuri siivoamassa tai varastolla ym. itse olen käynyt ammattikoulun ja tällähetkellä toimin alallani esimiehenä, esimieskoulutuksen toki kävin.

luulen että aika moni menee lukioon koska just sillon ei tiedä mitä haluu ja sen jälkeen avautuu aika monet ovet kun on ammatteja mihin vaaditaan lukiota. 3-4v yleensä siihen menee ja sillon koulupenkillä on istuttu 12-13v putkeen. kesäduuniks kassalle ja jääkin siihen ku ei koulunkäynti enää nappaa. en ihmette yhtään. lukio ei oo mua varten. |O

Sulla on käynyt tuuri. Mun lapsuuden kavereista amiksen käyneet pyörii just kaupan kassoilla ja tehtaissa duunareina tai sitten työttöminä.

Lukion käyneet taas on niissä esimiestehtävissä tai muuten "siistimmissä" hommissa. Meidän firmassa ei ole koskaan ollut töissä ketään, jolla ei olisi käytynä lukiota.... Eikä oikein järkevässä asemassa ketään, jolla ei olisi yliopistotutkintoa takanaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja minusta on kivempi esim.työhaastatteluissa sanoa,että olen kotiäitiyden ohella lukenut yo:ksi,että olen "jotain"kuitenkin tehnyt vuosien aikana lasten lisäksi..

kyllä! =) onnittelut! :flower:
*nostaa hattua*

Eip kannata tuollaisisa kommenteista välittää, sano varmaan sen ajattelematta asiaa... työ kuin työ, aina ovat tärkeitä jos kerta niistä palkkaa maksetaan joten onnea uudesta työstä, toivottavasti on sellainen paikka missä viihdyt!

Ilmeisesti hän ei arvosta siivojaan työtä ja närhii myös se, että olet lukion käynyt. Itse olisin kyllä vaatinut siinä kaikkien kuullen kuulla, että mitä mahtaa tarkoittaa. Omalla miehelläni on myös tuollainen veli, joka tietää kaikesta kaiken ja näin poispäin.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

luulen että aika moni menee lukioon koska just sillon ei tiedä mitä haluu ja sen jälkeen avautuu aika monet ovet kun on ammatteja mihin vaaditaan lukiota. 3-4v yleensä siihen menee ja sillon koulupenkillä on istuttu 12-13v putkeen. kesäduuniks kassalle ja jääkin siihen ku ei koulunkäynti enää nappaa. en ihmette yhtään. lukio ei oo mua varten. |O

Olen itsekin miettinyt,että olisi vain pitänyt mennä ammattikouluun,hiusala olisi olut juttuni.mutta silloin nuorena sitä luuli,että lukio on "se oikea"juttu ja mitään on turha katua..Sitten tuli perhe ja halusin sitten kuitenkin suorittaa ne kesken jääneet opinnot loppuun kun jäi vaivaamaan..Sai muistoksi sen valkoisen lakin:) Nyt katson,onko puhdistuspalveluala se minun juttuni ja onhan minulla vielä monta vuotta aikaa kouluttautua vaikka mihin vielä senkin jälkeen,kun ikääkin "vasta" 29v.;)

Sulla on käynyt tuuri. Mun lapsuuden kavereista amiksen käyneet pyörii just kaupan kassoilla ja tehtaissa duunareina tai sitten työttöminä.

Lukion käyneet taas on niissä esimiestehtävissä tai muuten "siistimmissä" hommissa. Meidän firmassa ei ole koskaan ollut töissä ketään, jolla ei olisi käytynä lukiota.... Eikä oikein järkevässä asemassa ketään, jolla ei olisi yliopistotutkintoa takanaan.

ja jos palkkaa katsotaan niin paskasissa tehdashommissa tienaa yleensä paljon paremmin kuin siistissä toimistotyössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Ilmeisesti hän ei arvosta siivojaan työtä ja närhii myös se, että olet lukion käynyt. Itse olisin kyllä vaatinut siinä kaikkien kuullen kuulla, että mitä mahtaa tarkoittaa. Omalla miehelläni on myös tuollainen veli, joka tietää kaikesta kaiken ja näin poispäin.

Oli siinä olutta ottanut ja yleensä silloin häneltä tuleekin tuollaisia kommentteja..Ärsyttävä tyyppi muutenkin,aina miestä kuskiksi pyytelemässä tai rahaa lainaan..argh..Joten taidanpa jättää tuon ko.kommentin ihan omaan arvoonsa..On vain kateellinen,kun meillä menee hyvin ja hän on eronnut,alko maistuu jne.On sen myöntänytkin,että on kateellinen..Hmh.

EI lukio mihinkään ammattiin vie vaan se avaa mahdollisuudet useampaan jatkokoulutuspaikkaan. Sieltä kun saa sitten tutkinnon, niin voi jo olla, että pääsee alan tehtäviin.

Onnea! Itse olen ope ja vaikka työstäni tykkäänkin, joskus houkuttelisi sellainen työ, joka ei seuraisi vapaa-ajalle ja jossa olisi selkeä työnkuva. Tietäisi, että nämä jutut kuuluvat työhöni ja nämä kun teen, olen tehnyt kaiken tarvittavan. Open työssä ei ole koskaan tehnyt tarpeeksi...
Minusta on myös hienoa, että olet käynyt lukion loppuun. Yleissivistyksestä ja opiskelutaidoista ei ole koskaan mitään haittaa.

Yhteistyössä