Aika toivotonta toi meidän esikoisen kakkaaminen pottaan on, pitää kohta varmaan hakea vaipat esille

Nyt kun vaipat on piilossa, niin jätkä sitten autuaasti kakkii housuihinsa, eikä haittaa sitä laisinkaan, mutta potalle ei mene. Pissat siis tekee pottaan ihan oma-aloitteisesti, mutta tuo kakkaaminen. Kaksi kertaa poitsu on potalle kakannut, ekan kerran ihan kokonaan ja toisen kerran osan kakasta, kun ensin tuli housuihin, mutta sen jälkeen on tehnyt vaan housuihin.
Toissapäivänä jopa ensin otti housut pois jalasta ja etsi ilmeisesti vaippaa ja kun ei sitä löytänyt, niin veti kalsarit takaisin jalkaan ja väänsi kakat.
 
Meillä oli vielä kk sitten sama ongelma (poju 2v3kk). Jotenkin pelkäs sitä kakkaa tehdä sinne pottaan, mut kerran ehdin väliin ja sain sen niin nopsaa potalle et kakat tuli sinne. Sen jälkeen on jokainen kakka tullut. Pissat oli meilläkin tullut pottaan. Nyt on taas takapakkia, varsinkin pissat tekee pikkareihin (kai ne tuntuu vaipalta).
 
"annika"
tuleekse kakka aina suunnilleen samaan aikaan päivästä jotta sitä voisi vähän ennakoida? jos tulee usein esim iltaruoan jälkeen niin voisko sen pojan lahjomalla saada edes istumaan siellä potalla, vaikka vartin verran ihan ittekseen. esim tikkari suuhun ja saa syödä sen kunhan vaa istuu potalla. jos sinne vaikka sattuis jotain tulemaan.
 
[QUOTE="annika";24963740]tuleekse kakka aina suunnilleen samaan aikaan päivästä jotta sitä voisi vähän ennakoida? jos tulee usein esim iltaruoan jälkeen niin voisko sen pojan lahjomalla saada edes istumaan siellä potalla, vaikka vartin verran ihan ittekseen. esim tikkari suuhun ja saa syödä sen kunhan vaa istuu potalla. jos sinne vaikka sattuis jotain tulemaan.[/QUOTE]

Ei ole mitään tarkkaa aikaa, joskus aamulla, joskus päivällä ja joskus illalla.
 
Minä taas täällä, suuna päänä läpättämässä...

Anna hänen kakkia vaippaan jos se on mukavampaa.

Poika luopui itse vaipoista 2v8kk vai 2v10kk vanhana, ja ihan sillä siisti. Päivävaippa oli kokonaan pois käytöstä heti, ja kaikki tuotokset tulivat pottaan tai pönttöön. Kaksi viikkoa myöhemmin annoin jättää myös yövaipan pois kun tuli kuivia vaippoja.

Nyt odotellaan että milloin pikkutypy tahtoo luopua vaipasta.. Ikää nyt reilu kaksi vuotta. Vielä on täysvaipoissa, ja tuotteet tulee kyllä huomaamatta lattialle tai pöksyyn jos on ilman vaippaa. Käy silti potalla ja pöntöllä sekä kakalla että pissalla, se hädän tunnistaminen ei vaan vielä käy luonnostaan. Uskon että oppii tässä ajan kanssa oikein hyvin veikkaan että luopuu vaipoista jopa aiemmin kuin veljensä :)

Muoks. Korjaan että aina se hädän tunnistaminen ei siis onnistu. Silloin kun kiiruhtaa potalle tai pytylle niin olen oikein ylpeä että tajusi sen :)
 
Viimeksi muokattu:
"shihtzu"
[QUOTE="vierailija";24963853]Lahjonta ei siis auttanut?

Tuttu sai poikansa suklaan avulla poikansa kakkaamaan pottaan. Suklaa jäi pois hommasta jonkin ajan kuluttua.[/QUOTE]

Joo lahjonta ei auta tässä asiassa yhtään, jääräpäisesti on päättänyt, että ei kaki pottaan. Ehkä minä annan vielä ajan kulua.
 
momx8
Meillä tyttö 2v9kk ei suostu kakkaamaan pottaan.(Sanoo itse, et "te on vauvojen juttu!" :xmas:) Pissaa kyllä ihan oma-alotteisesti hänkin, mutta pottaan kakkaamista pelkää selvästi. En pakota. Aika tekee tehtävänsä.
 
"aapeli"
Meillä kanssa samaa ongelmaa. Tai siis, että tyttö tahtoo vaipan, johon kakata. Pissannut on pottaan ilman yhtään vahinkoa jo puoli vuotta (ekan kerran kävi pissalla 1v2kk ikäisenä), kakkaa ei vaan tahtoisi pottaan tehdä. Eilen onnistui taas pitkästä aikaa saamaan kakan pottaan ilman ongelmaa, tänään kakkasi vaippaan heti, kun sai sen sille laitettua (kun lähdettiin ulos sekä yövaippaan) mutta potalle ei suostunut. Lapseni on nyt siis 1v10kk, että' eihän tässä kiirettä ole, mutta harmittaa kun tyttö menee ihan paniikkiin kun kakkahätä iskee, eikä ole vaippaa jalassa. :/ Että jos saisi pari kertaa tehtyä kakan pottaan onnistuneesti, niin saattaisi tuo kamala paniikki loppua. Nyt tuntuu, että on niin tottunut itkemään ja huutamaan, että tekee sitä automaattisesti heti, kun hätä iskee.
 
meidän esikoisella oli aikoinaan sama vaiva.neuvolasta saatiin ohjeistus että muuten kuivalle lapselle tulee antaa vaippa johon kakata rauhassa.Silloinkin meni piiloon vääntämään.Näin lapsi tiedostaa kakkaamisen ja sen luomat tuntemukseet. Vaippaan/pöksyyn kakkimisesta pidä tehdä numeroa ja tuputtaa pottaa.
Aika auttoi.Ja lapsi tahtoi itse potalle.
 
"Siru"
Meillä oli vähän sama ongelma. Siihen auttoi niinkin hassu juttu, että pidin pojan ilman vaippaa ja vein yhden potan keittiönpöydän alle. Kaveri kun meni muutenkin aina sinne piiloon vääntämään kakkaa :D

Siitä sitten tarra-lahjonnalla sain siirrettyä potan vessaan.
 
"hmm"
Täällä sama ongelma, poika kohta jo 3 vee. Reilun puoli vuotta ollut päiväkuiva, mutta kakan tekee vaippaan. Hakee vaipan itse ja pukee päälleen. Kaikki kikat on kokeiltu, lienee aika vain auttaa.
 

Yhteistyössä