Aika outoa etten saa mistään selville mun tulevaa palkkaani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Pääsin töihin, mutta mut palkannut henkilö (joka on pomoni ja firman omistaja) ei osannut sanoa mikä mun palkkani on. Sanoi että taulukon mukainen, eli hän ei sitä tiedä ja mun pitäis netistä yrittää katsoa. Oon hakemalla hakenut mutta tarkkaa tämän alan tuntipalkkataulukkoa en löydä... Pomolta kysyin sitten uusiksi ja hän ei vieläkään sitä tiennyt. Aika epämääräistä... Enhän mä edes tiedä haluanko aloittaa töitä kun en tiedä millä palkalla. Verokorttikin pitäis tilata sen mukaan mitä arvioin loppuvuoden tuloiksi.

no tuota noin... juuri alaistaistaitoja ja ay-liike asoita opiskelen ja kyllä meillle painotettiin selvästi että jos menet allekirjoittamaan sopimuksen tietämättä palkkaasi niin sinulle tosiaankin voidaaan maksaa mitä tahansa eikä sen jälkeen asialle voi mitään!
Odota hyvä ihminen että saat asiasta mustaa valkoisella ja kirjallisen summan näkyviin ennenkuin teet virallista sopimusta!!

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
no tuota noin... juuri alaistaistaitoja ja ay-liike asoita opiskelen ja kyllä meillle painotettiin selvästi että jos menet allekirjoittamaan sopimuksen tietämättä palkkaasi niin sinulle tosiaankin voidaaan maksaa mitä tahansa eikä sen jälkeen asialle voi mitään!
Odota hyvä ihminen että saat asiasta mustaa valkoisella ja kirjallisen summan näkyviin ennenkuin teet virallista sopimusta!!

Niin, mutta se suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, vaikka sitä on vaikeampi näyttää toteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, mutta se suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, vaikka sitä on vaikeampi näyttää toteen.

aivan, siksi todistajat aina paikalle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
voitko kertoa sen verran minkäalan työehtosopimuksen mukaan teet?

Yksityisen terveydenhoitoalan, sosiaalipuolen palkkataulukot netistä löysinkin mutta en terveys puolen. Tehyyn kuulun siis. Mutta tässä vaikuttaa palkkaan myös se kuuluuko työnantaja Plus terveys-sopimuksen tehneisiin vai ei, eli siinäkin eri palkat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En ole laittanut nimeäni vielä yhtään mihinkään, mutta suullisen sopimuksen mukaan pitäis ensi viikolla aloittaa.

paikalla sen vertaa kokoa, että löytyy luottamusmies? Hältäkin vois kysellä, ainakin tietäis, keneltä pitäis kysyä. Mutta tosi omituinen pomo, jos ei tiedä työntekijöidensä palkoista. Jotenkin kusetuksen makua tossa....tyyliin saat, mitä älyät taulukoiden mukaan pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:
paikalla sen vertaa kokoa, että löytyy luottamusmies? Hältäkin vois kysellä, ainakin tietäis, keneltä pitäis kysyä. Mutta tosi omituinen pomo, jos ei tiedä työntekijöidensä palkoista. Jotenkin kusetuksen makua tossa....tyyliin saat, mitä älyät taulukoiden mukaan pyytää.

Ei taida olla, ihan pikku firmasta kun kyse, vain muutama työntekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
soita tehyyn? ei kait ne kaikki kokouksissa voi olla :o

ja onnea työpaikan saannista täältäkin :D :flower:

Tehyyn mä juts soitinkin enkä yhteyttä saanut :(
Ja kiitos onnitteluista, tosin en mä oikein osaa vielä iloita kun on tää epäselvyys.

Firmassa on varmasti joku joka palkka-asiat hoitaa. Ota sen ihmisen tiedot selville ja soita. Tai sitten pomo koville että kaivaa ne tiedot esille jos itse hoitaa palkka-asiat.

Yhteistyössä