Aika omituista ja vähän huolestuttavaakin.

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Pojan (3v 9kk) kanssa oli tällainen keskustelu...

Poika: Mitä mun pyllyssä on?
Minä: Siis mitä..? Tuus näyttään. (Oli ilman pöksyjä kun just menossa vessaan.)
Minä: En mie nää mitään, mitä sun pyllyssä on?
Poika: Vanupuikko.
Minä: HÄH?! Onko sulla oikeasti vanupuikko pyllyssä?
Poika: On.
Minä: Huijaatko sie?
Poika: En.
Minä: Meehän sinne pöntölle...
Poika huutaa pöntöltä: Kakkasin vanupuikon!
Minä miehelle: Mee kattomaan mistä se oikein puhuu.
Mies: Siellä on ihan vanupuikon pään näköinen juttu.

Ja niin siellä olikin. :eek: Siis mitä ihmettä... Poika sanoi että on pistäny pyllyyn vanupuikon. En nyt ihan usko, ei kai tuossa iässä voi pyllyyn mitään työntää? :eek:
 
Miksi ei voi työntää mitään pyllyyn. Siis meinaatko että ei olis fyysisesti mahdollista vai siis miten?
Lapset on uteliaita oman kehonsa suhteen, eikä nyt ole tajunnut, että ei se nyt mikään sovelian ratkasu ole työnnellä pyllyyn mitään. Ei tuo nyt mitään hälyttävää kehitystä ole. Selitystä vain kehiin siitä, mitä omalla keholle voi tehdä ja mitä ei.
 
Viblsp
Kysyin siis pojalta kyllä vielä että onko pyllyssä vielä jotain ja sanoi että ei. Ja poika ei ole ilman alkkareita täällä kuin juuri ennen ja jälkeen pöntöllä käymisen, joten en tiiä missä välissä ois laittanu. Tuossa on kyllä miehen käyttämä vanupuikko pöydällä, hällä kun on ihastuttava (multa opittu :D) tapa kaivella vanupuikon vanuttomalla päällä viisurin koloa jos sinne menny ruokaa. :whistle: Eli repii sen vanun ensin pois siitä. En tiiä mihin sen vanun aina sitten laittaa, pitää kysyä kunhan tulee tyttöä nukuttamasta.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Miksi ei voi työntää mitään pyllyyn. Siis meinaatko että ei olis fyysisesti mahdollista vai siis miten?
Lapset on uteliaita oman kehonsa suhteen, eikä nyt ole tajunnut, että ei se nyt mikään sovelian ratkasu ole työnnellä pyllyyn mitään. Ei tuo nyt mitään hälyttävää kehitystä ole. Selitystä vain kehiin siitä, mitä omalla keholle voi tehdä ja mitä ei.
Siis kun ei tunnu sellaiselta, joka tunkis tavaroita peppuunsa, mutta niin, tuskin kukaan ajattelee lapsestaan että "hei toi on sellainen lapsi"... :D En tiiä, miehenki mielestä olis pojalta vähän liian omituista käytöstä, etenkin kun ei ole ilman alkkareita kuin pöntöllä käymisen yhteydessä.
 
Lapset on uskomattoman nopeita tekemään "pahojaan"... Ja uskomattoman kekseliäitä. Mun täti on tunkenut nenäänsä tylliä ja ollut ihan tyytyväinen monta päivää, kunnes alkoi haisemaan ja äitinsä tutkimaan, että mitäs nyt...

Ja niinkuin joku sanoi, tuon ikäiset on aika uteliaita omasta ruumistaan. Meidänkin esikoinen seisoi tuon ikäisenä alasti peilin edessä pyllistelemässä ja kun kysyin, mitä teet, vastas, että haluaa nähdä miltä pylly (reikä) näyttää... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Anteeksi tyhmä kysymys Viblsp, mutta miten sun lapset on voineet syntyä 10/05 ja 11/05? :ashamed:
Miksei se olis mahdollista? Jos on kaksoset, joista toinen on syntynyt kuukauden viimeisenä päivänä vaikkapa klo 23:59 ja toinen heti muutamaa minuuttia myöhemmin :)
 
:LOL: Onneks muillakin!!Meidän tyttö 3v7kk kaivoi yks päivä takamustaan kun joku pistää...yritin kysellä et mikä on ja hän ei vastannut...hetken päästä hän kaivoi esiin sormuksen...aivan!Lasten sellasen leikkisormuksen oli "poskien" väliin kai jemmannut... :whistle:
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Se kuuluu lapsen kehitykseen eräällä tapaa ja juuri tuonikäiset noita kokeiluja yleensä tekevät...
Jaahas, että semmoinen vaihe on pojalle sitte tullu. Täytyy huomenna hiukan keskustella paremmin. Sanoin kyllä jo nätisti että pyllyyn ei saa laittaa mitään.


Tähän asti on ollu kakka- ja pippelijuttuja. "Kakkasin pokemonkakan/myslikakan/autokakan/muumikakan/pesuainekakan", tuollaista huutelee pöntöltä usein. Melkein aina on kakalla joku nimi.
Ja pikkuveljellä on hyllypippeli. Mikä sitten onkaan...
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja McGyver:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Anteeksi tyhmä kysymys Viblsp, mutta miten sun lapset on voineet syntyä 10/05 ja 11/05? :ashamed:
Miksei se olis mahdollista? Jos on kaksoset, joista toinen on syntynyt kuukauden viimeisenä päivänä vaikkapa klo 23:59 ja toinen heti muutamaa minuuttia myöhemmin :)
Yhdet kaksoset vain meillä. :D Meni vähän sekaisin kun poika siis syntyny 051003 ja tyttö 031105. Kiitos Tyttöni Tuulispää kun huomasit. :)
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja jaimalai:
Lapset on uskomattoman nopeita tekemään "pahojaan"... Ja uskomattoman kekseliäitä. Mun täti on tunkenut nenäänsä tylliä ja ollut ihan tyytyväinen monta päivää, kunnes alkoi haisemaan ja äitinsä tutkimaan, että mitäs nyt...

Ja niinkuin joku sanoi, tuon ikäiset on aika uteliaita omasta ruumistaan. Meidänkin esikoinen seisoi tuon ikäisenä alasti peilin edessä pyllistelemässä ja kun kysyin, mitä teet, vastas, että haluaa nähdä miltä pylly (reikä) näyttää... :eek:
Meillä ei pylly toistaiseksi ole poikaa tuntunu kiinnostavan, ehkä se asia sitten nyt muuttui.
Tuli kyllä mieleen, että kun mulla ja miehellä on erilaiset pyyhkimistavat, mie pistän pojan pyllistään niin että näen että se pylly tulee kans puhtaaks, mies taas pyyhkii huolettomammin, eli jos pojalla ois pyllynposkien väliin jääny paprua palanen. :eek: Toisaalta sitten taas muistelisin että mie oisin pyyhkiny poitsun pyllyn viimeksi. Hmhm...
 

Yhteistyössä