Aika moinen tilanne. Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
Googlasin hyvin tunnetilaani kuvaavan lauseen; Mitäs nyt? Osuin tänne palstalle. Niin. Mitäs nyt. Tilanne on siis se, että olen 15v ja ilmeisesti raskaana. Kuukautiset myöhässä ja aamuisin oksettaa. Testi tuli eilen postissa (kun en kehdannut kylän apteekista sitä käydä). En ole vielä tehnyt, kun en uskalla. Olen ollut yhdynnässä vain kerran, 4viikkoa sitten. Olin hyvin humalassa kotibileissä ja jotenkin vain ajauduin lepäilemään tämän bileidenjärjestäjän makkariin, jonne tuli sitten eräs vanhempi poika, jota en edes tunne. Tämä alkoi sitten riisua, mutta olin niin humalassa etten välittänyt.

Olen aina ollut kunnollinen tyttö. Keskiarvo hyvä ja aina teen osuuteni kotitöistä, ikinä en ole ennen humalassa ollut, enkä aio ollakkaan. En uskalla tehdä testiä, mitä jos se on positiivinen? Maanantaina olen menossa sukupuolitautitesteihin. Mitään oiretta ei onneksi ole. Asun isäni kanssa, äiti lähti kun olin pieni ja hänellä on nyt uusi perhe. Isä varmasti pettyy ja raivostuu kun kuulee. Voisipa vaan kelata ajan taaksepäin, en menisi koko bileisiin. Miten tuollainen testi edes tehdään? Voiko oikeasti tulla kerrasta raskaaksi?

Pissataan tikkuun... (lue tarkat ohjeet pakkausselosteesta) Kyllä kerrasta voi raskaaksi tulla! Teet testin ja mietit mitä sitten. Suosittelen kertomaan isällesi, osaa sitten tukea jos tulos positiivinen ja neuvotella kanssasi vaihtoehdoista. Aina on esim adoption vaihtoehto jos koet ettet ole valmis. Maailmaan ja suomeen mahtuu monta lapsetonta joista tulisi mahtavia vanhempia. Tai sitten haet kaiken mahdollisen tuen ja tiedot ja kasvat vanhemmuuteen mahd paljon jo raskaudenaikana

Viimeksi muokattu:
kunpa olisit hakenut jälkiehkäisypillerit. se olisi ollut niin paljon helpompaa. testissä lukee miten sitä käytetään. isäsi voi olla pettynyt hetken, mutta varmasti tukee sinua päätöksessäsi mikäli olet raskaana

Ensimmäiseksi toivon ettet leiki tämmösellä asialla :/
Jos olet oikeasti tuossa tilanteessa, ei auta kuin katsoa totuutta silmiin ja toimia tilanteen mukaan. Kuukautisesi saattavat olla myöhässä jo pelkästään senkin takia että stressaat asiasta.Testissä on kyllä ohjeet. Ma menet kouluterkkarille ja selität tilanteen, siitä se lähtee. Ja kerrasta sitä raskaudutaan, sillä ei ole välilä onko nitä monta vai yksi.
Elämä on joskus monimutkaista :/

Provo. Yksikään 15v joka tulee raskaaksi kotibilepanosta, ei kirjoita kirjakielellä, käytä kappalejakoa ja virheetöntä oikeinkirjoitusta siitä puhumattakaan että osaisi analysoida tekemisiään ja tulevaa.
Joten keksi jotain parempaa. Ei mene läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Teinin äiti;23180374:
Provo. Yksikään 15v joka tulee raskaaksi kotibilepanosta, ei kirjoita kirjakielellä, käytä kappalejakoa ja virheetöntä oikeinkirjoitusta siitä puhumattakaan että osaisi analysoida tekemisiään ja tulevaa.

Kyllä mun teini vaan osaa kirjoittaa kirjakielellä. Palstaa tuntematon voi jopa erehtyä luulemaan, että koska tämä on "aikuisten palsta", niin täällä kuuluu käyttäytyä asiallisesti ja kirjoittaa kirjakielellä. Inhottavaa, että aikuiset ihmiset heti syyttelevät, entä jos tytöllä on oikeasti hätä?

Kyllä ne osaa, toiset on tosi fiksuja.

[QUOTE="vieras";23180385]Iljettävää tuollainen murhaan yllyttäminen.[/QUOTE]

sanonko mikä on iljettävää: murhakortin suruton heiluttelu heti kun ap on 15. kas kummaa, harvoin näitä iljettelijöitä näkyy kun joku aikuinen pohtii aborttia. teini onkin sitten vapaata riistaa? ensin hänet käytännössä raiskattiin ja nyt korppikotkat hyökkää.

Ai?
Mulla oli 15-vuotiaana äikännumero 10, niin oli biologiakin (eli tiesin, että kerrastakin ilman ehkäisyä voi tulla raskaaksi).
Humalassa silti hilluin ja noin olisi voinut käydä. Tosin söin jo 14-vuotiaana e-pillereitä.

Plussa siihen tuli. Tuollainen clearblue. Sininen plussa, ihan selvä. Miten voin kertoa isälle, se on varmasti hirveän vihainen. En minä aborttia voi tehdä, uskovaisia ollaan. Voi apua! Ei ole mahdollista, miten voi olla?

Nyt lopetat aluksi näiden palstojen lukemisen heti! Soitat neuvolaan tai kouluterveydenhoitajalla heti maanantaina ja kerrot tilanteen. Voit sihen asti olla kerotmatta isällesi, kun saat omat ajatuksesi kasan niin kerro sitten isällesi. Et ole ainoa ja ei siihen kuole.

WTF??? Ikävää, jos et ole osannut opettaa omia teinejäsi kirjoittamaan ja ajattelemaan. Moni muu on siinä onnistunut.

[QUOTE="suru";23180516]Plussa siihen tuli. Tuollainen clearblue. Sininen plussa, ihan selvä. Miten voin kertoa isälle, se on varmasti hirveän vihainen. En minä aborttia voi tehdä, uskovaisia ollaan. Voi apua! Ei ole mahdollista, miten voi olla?[/QUOTE]

Just joo, tää nyt ainakin paljasti provoks...

Oletko jossain koulussa? Voisit heti maanantaina mennä kouluterkan kans jutteleen. Tai sitten ihan soittaa neuvolaan, saat sieltä ajan. Kyllä sinä selviät vauvan kanssa, saat apua ja neuvoja kyllä. Eihän sun ihan heti tarvi isällesi kertoa.

Uusimmat

Yhteistyössä