Aika kinkkinen juttu. Mitäs mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Naapurikunnassa palkattu aika tahdilla uusia kollegoita.
Nyt kuulin, että eräs "nimeltään tuttu" ihminen myös.
Ei siinä mitään, mutta hän on ex-narkomaani. Tiedän kyllä (sen minkä voin tietää) että hän on ollut kuivilla jo useita vuósia, itselläänkin lapsia. Tosin silloin kun käytti, oli lapset välillä huostassa heitteillejätön vuoksi.

Nyt minua ihan oikeasti mietityttää tuo asia, että olisinko esim itse valmis viemään hänelle lapset hoitoon. Yms.
Tosin aina olen sanonut, etten hyväksy sitä, että ihminen "tuomitaan" tai lokeroidaan menneisyytensä takia. Uskon että jokainen ihminen VOI halutessaan muuttua.

Mitä olette te mieltä?
Ja asiallisia vastauksia toivoisin, ilman tappelua. Ihan pohdintaa vaan tää on minultakin.

Eipä siinä mitään, kuivillahan se on ollut jo aikansa. Mennyt on mennyttä. Sama ku ois dokannu joskus aikoinaan pari kuukautta putkeen, selvänä se pää sen jälkeen on ollut kun sen on lopettanut.

sanoit, ihmistä ei saa tuomita menneiden töppien takia. Kaikiltahan lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan todistus rikostaustan selvittämisestä ja hänen kohdallaan nämä merkinnät on jo pois pyyhkiintyneet, jos tapahtumista vuosia. Onneksi ihmiset voivat muuttua.

jos kuitenkin on viime vuosina käyttäytynyt ihan ok niin en mä ilmottas! Varsinkaan kun taustalla ei ole ésim. pedofiliaa tms. joka olisi lapsille todella vaarallista

On meidänkin paikkakunnalla sellasia hoitajia jolle en lastani veisi ihan kuulemani juttujen perusteella.Toisaalta taas luulen että he hoitavat lapset hyvin ja ovat olleetkin hoitajina jo kauan aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä vain mietin, et jos on paikkakunnalla asunut jo pidempään, niin varmasti tietävät hänen taustat!! ja eikö myös pph:lta tutkita taustat..!

Mitkä "taustat"?
Rikosrekisterissä ei hällä ole merkintöjä, joten siltä osin selvillä vesillä.
Ei meillle mitään "kaiken kattavaa komerojen kaivelua" tehdä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Eipä siinä mitään, kuivillahan se on ollut jo aikansa. Mennyt on mennyttä. Sama ku ois dokannu joskus aikoinaan pari kuukautta putkeen, selvänä se pää sen jälkeen on ollut kun sen on lopettanut.

Nii-in. Näin minäki ajattelen. Mutta toisaalta tällasessa tuppukylässä kaikki tuntee kaikki. Ja jos ei tunne niin juorut kyllä kertoo!
Eniten kai mietin sitä, että mikä olis hänen itsensä kannalta se järkevin ratkaisu. Jutella asiasta avoimesti vai antaa kylän juorukellojen hoitaa tehtävä (tosin mausteet on tietty sen mukaiset!!)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuten itsekin:
sanoit, ihmistä ei saa tuomita menneiden töppien takia. Kaikiltahan lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan todistus rikostaustan selvittämisestä ja hänen kohdallaan nämä merkinnät on jo pois pyyhkiintyneet, jos tapahtumista vuosia. Onneksi ihmiset voivat muuttua.

Niinpä juuri!
Eikä hällä edes koskaan ole ollut rikosrekisteriä. Koskaan ei ole poliisin kanssa ollut tekemisissä. Käyttänyt silloin aikoinaan yli 10 vuotta aineita, muttei silti koskaan poliisin kanssa tekemisissä. Lastensuojelun tosin on.

Ja todellakin olen sitä mieltä, ettei menneiden takia saa tuomita. Ja sen takia halusínkin avata aiheesta keskustelun. Että onko asia eri työskenneltäessä lasten parissa? Siis teidän mielestänne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä vain mietin, et jos on paikkakunnalla asunut jo pidempään, niin varmasti tietävät hänen taustat!! ja eikö myös pph:lta tutkita taustat..!

Mitkä "taustat"?

tarkoitin juuri tuota et tarkistsetaan rikosrekusteri ja tuskin on kovin paha piikitteliä ollut jos ei ole polisin kans ollut tekemisissä... vaik lapset olisivatkin olleet huostaan otettuina.. ja siihenkin voi olla monta syytä. syitä, joita et tiedäkkään, jos hän on vain nimituttu..

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mistä ihmeestä sitä tietää mitä ne muutkin ovat aikanaan tehneet, voivat olla vaikka mimmoisia piikittelijöitä olleet.

Juuri niin, mistäpä.
Vaikka tällaiset aisat tiedetään yleensä pikkupaikoissa. Tai ainakin "tiedetään"-....
Tämä ihminen oli aikoinaan todella surkeassa jamassa. Että sen kyllä TIESI. Mutta nyt hän on terve, onnellinen 2 lapsen äiti, ja ulospäin ainakin vaikuttaa hyvin tasapainoiselta ihmiseltä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitkä "taustat"?

tarkoitin juuri tuota et tarkistsetaan rikosrekusteri ja tuskin on kovin paha piikitteliä ollut jos ei ole polisin kans ollut tekemisissä... vaik lapset olisivatkin olleet huostaan otettuina.. ja siihenkin voi olla monta syytä. syitä, joita et tiedäkkään, jos hän on vain nimituttu..

Hän on minun koulukavereitani. Tunnettiin tuolloin kun aloitti niin hyvinkin. Ja on kyllä ollut (itse kertonut joskus äidilleni) "paha piikittelijä". yli 10 vuotta käytti suonensisäisesti kaiken mitä irti sai, bentsoista polleen, kuulemma. Lapset oli huostaanotettuina, kun oli jättänyt viikonlopuiksi yksinään heidät.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No mä en kyllä tunnetusti narkkarina olevalle veisi lastani hoitoon :|
Mites sinun raskaus etenee??

:heart:

Hyvin on nää alkuviikot edenneet, piiiitkä matka vielä ennenkuin voi edes ajatella luottavaisin mielin että oikeasti saisi vauvan (vasta 8+0). Mutta toivossapa on hyvä elellä =)

Yhteistyössä