Aika julmaa yleistää kaikki imettäjät fanaatikoiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Oletteko huomanneet?

Ei sun tarvi kuin kertoa että imetät niin olet jo fanaatikko ja on vähintäänkin sinun syysi ettei jollain toisella hommat suju. Tämä on ihan perseestä. Ja jos minulta kysytään apua johonkin ja vastaan niin se on syyllistämistä.

Esim. jos vastaukseni on vain "lisäämällä/tehostamalla imetystä korvikkeen määrää voi hiljalleen vähentää" niin tässä syyllistän siitä ettei toisella tule tarpeeksi maitoa ja MINÄ aiheutan hänelle paineita että ne vähätkin maidot loppuu kuin seinään.

Ja toki olen hörhö fanaatikko koska olen kiinnostunut aiheesta, käyn imetystukiryhmässä ja omasta halustani luen alan uusimpia tutkimuksia ja kirjallisuutta, näistä on löytynyt toisinaan apua omiinkin pulmiin. Niitä ratkaisuja ym. en ole kelleen tyrkyttänyt.

Ottaisivat jo vastuun itsestään, jos se pää on niin herkkä jo neutraaleille ohjeille tai kirjavinkeille (joita on itse kysynyt) niin olisiko parempi tyytyä siihen korvikkeeseen ja unohtaa imetys, niin ohjaaja kuin ohjattavakin säästyisi monelta mielipahalta :(

Olen täysin samaa mieltä :flower: Kai se on juuri sitä että älähdetään kun kolahtaa :/ Usein törmää siihen että esim. netissä kysytään apua imetykseen ja sitten kun neuvot niin oletkin fanaatikko ja haistatellaan kun "kaikilta ei vaan tule maitoa!!!" vaikka se toinen olisikin pyytänyt apua ja itse hyvää hyvyyttäsi autat. Ensimmäistä en imettänyt, oli kertikset ja tyyppi nukkui omassa sängyssä. Toista sitten imetin yli vuoden, nukkui vieressä kun oli helpompaa ja hurahdin vielä kestovaippoihin niin kyllä mä olen sitten friikki ja hörhö ja mitä kaikkea vaikken ole kertisten käyttäjiä tai ei-imettäjiä arvostellut ainakaan tietoisesti.

Tämä on ikuinen riidan aihe palstalla. Imettäjät mollaavat korvikeäitejä ja päin vastoin. Imettäjä ovat fanaatikkoja ja korvike äidit laiskimuksia.. Yritä sitten tuoreena äitinä löytää kultainen keskitie! Jokaisenpitäisi tajuta, että täällä kärjistetään asioita.

Minun maitoni oli surkeaa laadultaan. Vaavi kyllä kasvoi yms. mutta se kakan määrä oli jotain älytöntä.
Yritin kestovaippaillakin, mutta kun päivässä meni 5-10 vaippaa, kun vaavi kakkasi aivan jatkuvasti. : /
KUmmasti suolen toiminta rauhoittui, kun siirryttiin imetyksestä pois.

Minun maitoni oli surkeaa laadultaan. Vaavi kyllä kasvoi yms. mutta se kakan määrä oli jotain älytöntä.
Yritin kestovaippaillakin, mutta kun päivässä meni 5-10 vaippaa, kun vaavi kakkasi aivan jatkuvasti. : /

Aiheeseen sen enempää puuttumatta: tuskin oli maitosi surkeaa laadultaan, taustalla saattoi olla allergiaa tms., jos suolen toiminnassa oli ongelmaa. Ja miten 5-10 vaippaa päivässä on paljon??? Ihan normaalia mielestäni ja kestovaipat meilläkin on tuolla vaippamäärällä käytössä... Tämä ei siis ollut tarkoitettu syyllistämiseksi tai vastaavaksi, ihan vaan ihmettelen noita kommenttejasi.

Aika mielenkiintoisia johtopäätöksiä vedät. Minulle on opetettu, että maito on hyää, kun vauva kasvaa, pissaa ja kakkaa ja on pirteä.

Paljonko niitä vaippoja pitäisi sitten kulua? Meillä on päivässä mennyt 5-10 kestovaippaa silloinkin, kun vaavi on kakannut kerran viikossa. En ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi olla omassa pississään :)

Mitä "suolen toiminnan rauhoittumiseen" tulee, niin lehmänmaito aiheuttaa ihan yleisesti ummetusta, aikuisillekin.

[QUOTE="vieraana";24815717]Aiheeseen sen enempää puuttumatta: tuskin oli maitosi surkeaa laadultaan, taustalla saattoi olla allergiaa tms., jos suolen toiminnassa oli ongelmaa. Ja miten 5-10 vaippaa päivässä on paljon??? Ihan normaalia mielestäni ja kestovaipat meilläkin on tuolla vaippamäärällä käytössä... Tämä ei siis ollut tarkoitettu syyllistämiseksi tai vastaavaksi, ihan vaan ihmettelen noita kommenttejasi.[/QUOTE]

Siis vaavi kakkasi sen 5-10 krt. päivässä.
Mitään allergioita lapsella ei ole. Se jatkuva kakan kanssa puljaaminen on pakko olla minun meidosta peräisin, mitään muuta selitystä en löytänyt, koska nykyään suoli toimii normaalisti 1-2 krt. päivässä.

Siis vaavi kakkasi sen 5-10 krt. päivässä.
Mitään allergioita lapsella ei ole. Se jatkuva kakan kanssa puljaaminen on pakko olla minun meidosta peräisin, mitään muuta selitystä en löytänyt, koska nykyään suoli toimii normaalisti 1-2 krt. päivässä.

Meillä vauva kakkasi vastasyntyneenä ainakin viisi kertaa päivässä, 3-6 kuukauden iässä enää kerran viikossa. Samalla safkalla siis. Paraniko minun maitoni jotenkin ajan myötä?

Ja menikö ruoka taas huonompaan suuntaan, kun aloitettiin kiinteät ja kakka alkoi tulla päivittäin?

No, tämä johtunee siitä, että nykyään monet imettämistä "kannattavat" ovat fanaattikkoja. Olisi mukava joskus jutella imetyksestä jonkun kanssa, joka suhtautuu siihen täysin kiihkottomasti, sellaisena kun se on, eli lapsen ruokintana.

Esimerkiksi kun olen pariin otteeseen erehtynyt kertomaan omasta kokemuksestani ensimmäisen lapseni kohdalla, niin sen jälkeen olen oppinut olemaan hiljaa - ETTEI tarvitse kuunnella näitä "olisit antanut rintaa vaan, sillä on tiheän imun kausi" -tyyppisiä kommentteja. Lapsi syntyi hätäsektiolla, imetystä pääsimme harjoittelemaan vasta kolmantena päivänä, ja olihan se hankalaa. Olin raskausaikana ajatellut, että minusta tulee hyvä äiti, joka imettää pitkään. Ensimmäisen kuukauden imetin imettämästä päästyäni isoa poikaani. Ajattelin, että se on nyt minun työni, enkä sinänsä ollut moksiskaan kun lapsi halusi rintaa koko ajan. Mutta 1kk neuvolassa pojan paino ei ollut noussut juuri yhtään siitä kun laitokselta lähdettiin, joten eikun sairaalaan tutkimuksiin, painokontrollit ja lisämaidot. Jiihaa, imetin kyllä osittaisimetyksellä 4kk:n ikään, mutta sitten poika ei enää yksinkertaisesti syönyt rintaa, ja maidontulo loppui.

Kyllä, olen saanut imetyskiihkoilijoista ja fanaatikoista tarpeekseni.

No, tämä johtunee siitä, että nykyään monet imettämistä "kannattavat" ovat fanaattikkoja. Olisi mukava joskus jutella imetyksestä jonkun kanssa, joka suhtautuu siihen täysin kiihkottomasti, sellaisena kun se on, eli lapsen ruokintana.

Esimerkiksi kun olen pariin otteeseen erehtynyt kertomaan omasta kokemuksestani ensimmäisen lapseni kohdalla, niin sen jälkeen olen oppinut olemaan hiljaa - ETTEI tarvitse kuunnella näitä "olisit antanut rintaa vaan, sillä on tiheän imun kausi" -tyyppisiä kommentteja. Lapsi syntyi hätäsektiolla, imetystä pääsimme harjoittelemaan vasta kolmantena päivänä, ja olihan se hankalaa. Olin raskausaikana ajatellut, että minusta tulee hyvä äiti, joka imettää pitkään. Ensimmäisen kuukauden imetin imettämästä päästyäni isoa poikaani. Ajattelin, että se on nyt minun työni, enkä sinänsä ollut moksiskaan kun lapsi halusi rintaa koko ajan. Mutta 1kk neuvolassa pojan paino ei ollut noussut juuri yhtään siitä kun laitokselta lähdettiin, joten eikun sairaalaan tutkimuksiin, painokontrollit ja lisämaidot. Jiihaa, imetin kyllä osittaisimetyksellä 4kk:n ikään, mutta sitten poika ei enää yksinkertaisesti syönyt rintaa, ja maidontulo loppui.

Kai sinä kuitenkin tiedostat ettei kaikki ole "fanaatikkoja"?
Hienosti olet kuitenkin pärjännyt ja jaksanut vaikka imetys ei mennyt aivan kuten suunnittelit.

Tuo varmasti lisää paineita jos ajatellaan "olen hyvä äiti ja imetän..", siinä jo tehdään imetyksestä yksi pakollinen kriteeri jotta voidaan olla minkäänmoinen äiti lapselle :/

Minä taas viimeksi jokunen päivä sitten jouduin seurakunnan kerhossa tukalaan tilanteeseen. Puhuttiin raskauskiloista ja siitä, millaisella jumpalla tai ruokavaliolla ne ovat keneltäkin lähteneet. Ajattelin vaieta, mutta kun suoraan kysyttiin, arvelin varovaisesti, että ehkä omani ovat lähteneet imettämällä, kun en ole yhtään liikuntaakaan harrastanut.

Kaikki äidit ringissä ilmoittivat, että varmasti imetys oli hyvä asia, mutta heiltä ei ainakaan tullut maitoa, ja sitten puhuttiin kymmenen minuuttia siitä, miten kauhistuttavilla tavoilla ketäkin heistä oli painostettu ja syyllistetty imetyksen kanssa. Kaikki myötätunto heille, mutta en keksi miten olisin itse tilanteesta hienovaraisemmin selviytynyt. Paitsi ehkä valehtelemalla.

se johtuu siitä, että kaikki imettäjät sitten yleistetään fanaatikoiksi, koska imettäjissä on paljon sellaisia, jotka fanaattisesti paasaa siitä miten tärkeää imetys on ja että ei ole edes kunnon äiti niiden mielestä, jos ei pysty jostain syystä imettämään.

[QUOTE="kyllästynyt";24815922]Kai sinä kuitenkin tiedostat ettei kaikki ole "fanaatikkoja"?
Hienosti olet kuitenkin pärjännyt ja jaksanut vaikka imetys ei mennyt aivan kuten suunnittelit.

Tuo varmasti lisää paineita jos ajatellaan "olen hyvä äiti ja imetän..", siinä jo tehdään imetyksestä yksi pakollinen kriteeri jotta voidaan olla minkäänmoinen äiti lapselle :/[/QUOTE]

Ongelma lienee siinä, että fanaatikot huutavat niin kovaa, ettei normaalien ihmisten (imettäjäjien) ääni pääse kuuluville. Tottahan toki tilanne on varmaan niin, että yhtä fanaatikkoa kohden on kymmenen "normaalia".

Ja tokihan se tuo paineita, kun imetyksestä tehdään hyvän äitiyden merkki - mutta sitähän juuri nuo fanaatikot kuuluttavat! Äiti ei ole äiti ilman imetystä. Korvikkeen antajat eivät rakasta lapsiaan. Hellyyshormonit jäävät kokematta ja varmaan lapsetkin ovat jälkeenjääneitä ja vähintäänkin heille kehittyy diabetes ja adhd. Siltä se messuaminen kuulostaa minun korvaani.

Yhteistyössä