Aika jännää, että tällä mun uudella ruokavaliolla nälkä tosiaan pysyy poissa, sekä makeanhimo

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
No mut hei. Eihän kukaan jaksa syödä raakoja kasviksia niin paljon että saisi painon pysymään samassa, saati lihoa. Sinänsä näppärää ja paino putoaa varmasti. Mun ruoansulatus ei tuollaista ravintoa kestäisi.
 
ap
Rakastan yli kaiken erilaisia dippejä, ja aina vedinkin ne pohjaa myöten. eilen tein tehosekoittimella guagamolea ja oli ihan sika hyvää. Ja helppoa + nopeaa. Ladoin vaan avocadot, punasipulin, valkosipulin, limen mehun, tomaatit ja mausteet astiaan ja painoin napista :) Viikonloppuna ajattelin kokeilla hummusta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
No mut hei. Eihän kukaan jaksa syödä raakoja kasviksia niin paljon että saisi painon pysymään samassa, saati lihoa. Sinänsä näppärää ja paino putoaa varmasti. Mun ruoansulatus ei tuollaista ravintoa kestäisi.
Totta tuokin.. :D
 
Vähähiilarinen ruokavalio vie nälän ja on paljon parempi olo.
Kasviksia ja lihaa. Puuro on oikeastaan ainoa viljatuote. Jos leipää ostan niin se on runsaskuituista.
Makaronia ja riisiä en käytä kun joskus töissä. Ja ne on siellä onneksi täysjyvää.
Ja sitten vielä liikun paljon enemmän ku ennen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
sorry, mutta tää ei ole dieetti ;) Eikä myöskään huuhaata. Toki voit kokeilla itsekin... ja missä kirjoitin, ettei voi syödä kuumennettua ruokaa? Voi toki. Mutta kuumentaminen tuhoaa suurimman osan siitä hyvästä jonka ainakin minä haluan saada kehooni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
sorry, mutta tää ei ole dieetti ;) Eikä myöskään huuhaata. Toki voit kokeilla itsekin... ja missä kirjoitin, ettei voi syödä kuumennettua ruokaa? Voi toki. Mutta kuumentaminen tuhoaa suurimman osan siitä hyvästä jonka ainakin minä haluan saada kehooni.
Kyllä se ainakin jenkeissä on, mistä tämä villitys onkin lähtöisin...
 
Emppu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
sorry, mutta tää ei ole dieetti ;) Eikä myöskään huuhaata. Toki voit kokeilla itsekin... ja missä kirjoitin, ettei voi syödä kuumennettua ruokaa? Voi toki. Mutta kuumentaminen tuhoaa suurimman osan siitä hyvästä jonka ainakin minä haluan saada kehooni.
Kyllä se ainakin jenkeissä on, mistä tämä villitys onkin lähtöisin...
Ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä raakaravinnolla. Kypsentäessä/höyryttäessä kasviksia niiden hyvät ominaisuudet eli suurin osa kaikista vitamiineista kuolee.

Samoin käy myös esim. rypsiöljylle. Rypsiöljyssä ei kuumentamisen jälkeen ole enää mitään hyvää tai terveellistä.

Pitää kertoa myös vähän maitotuotteista:

maitotuotteista tuhoutuu kaikki hyvä kun ne pastöroidaan ja homogenisoidaan + lehmille syötetään rehua, joka ei ole niiden oikeaa ruokaa (ruoho on) sekä antibiootteja järkyttävät kasat. Valion rasvaton maito esim. myös käsitellään niin rajusti, että kaikki ravintoaineet häviävät siitä ja sen vuoksi se on harmaata.. ei toki kaupasta ostettuna, koska se on värjätty valkoiseksi.
Luomumaitotuotteet eivät ole homogenisoituja (käsiteltyjä liian pitkälle), joten siksi niitä kannattaa suosia. Luomutiloilla myös eläimet voivat paremmin ja saavat ruohoa syödäkseen yms. ja näin esim. antibiootit ja kaikki muu paska ei kierrä niistä meihin ihmisiin.

JA raakasuklaa on herkkua, täyttävää sekä täynnä antioksidantteja. Oma ystäväni syö raakasuklaata n. 200g päivässä eikä ole saanut grammaakaan ylimääräistä. Raakasuklaan lisäksi myös vihersmoothieita.

Näitä raakasuklaa + vihersmoothieita käytetään aika paljon intialaisessa lääketieteessä/elämäntavassa nimeltään AYURVEDA, itsekin yritän noudattaa tätä auyrvedaa ja sen määrittelemää ruokavaliota mahdollisimman tarkkaan. TOIMII!

http://www.navadina.net/index_Ayurveda.html



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
sorry, mutta tää ei ole dieetti ;) Eikä myöskään huuhaata. Toki voit kokeilla itsekin... ja missä kirjoitin, ettei voi syödä kuumennettua ruokaa? Voi toki. Mutta kuumentaminen tuhoaa suurimman osan siitä hyvästä jonka ainakin minä haluan saada kehooni.
Kyllä se ainakin jenkeissä on, mistä tämä villitys onkin lähtöisin...
Ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä raakaravinnolla. Kypsentäessä/höyryttäessä kasviksia niiden hyvät ominaisuudet eli suurin osa kaikista vitamiineista kuolee.

Samoin käy myös esim. rypsiöljylle. Rypsiöljyssä ei kuumentamisen jälkeen ole enää mitään hyvää tai terveellistä.

Pitää kertoa myös vähän maitotuotteista:

maitotuotteista tuhoutuu kaikki hyvä kun ne pastöroidaan ja homogenisoidaan + lehmille syötetään rehua, joka ei ole niiden oikeaa ruokaa (ruoho on) sekä antibiootteja järkyttävät kasat. Valion rasvaton maito esim. myös käsitellään niin rajusti, että kaikki ravintoaineet häviävät siitä ja sen vuoksi se on harmaata.. ei toki kaupasta ostettuna, koska se on värjätty valkoiseksi.
Luomumaitotuotteet eivät ole homogenisoituja (käsiteltyjä liian pitkälle), joten siksi niitä kannattaa suosia. Luomutiloilla myös eläimet voivat paremmin ja saavat ruohoa syödäkseen yms. ja näin esim. antibiootit ja kaikki muu paska ei kierrä niistä meihin ihmisiin.

JA raakasuklaa on herkkua, täyttävää sekä täynnä antioksidantteja. Oma ystäväni syö raakasuklaata n. 200g päivässä eikä ole saanut grammaakaan ylimääräistä. Raakasuklaan lisäksi myös vihersmoothieita.

Näitä raakasuklaa + vihersmoothieita käytetään aika paljon intialaisessa lääketieteessä/elämäntavassa nimeltään AYURVEDA, itsekin yritän noudattaa tätä auyrvedaa ja sen määrittelemää ruokavaliota mahdollisimman tarkkaan. TOIMII!

http://www.navadina.net/index_Ayurveda.html
Paljonkos tollasessa raakasuklaassa on kaloreita?
 
ap
Joudun nyt poistumaan, vielä sen verran että mulle on ihan sama mitä ihmiset ajattelee esim just raakaravinnosta. Oma olemus ja olo on se, joka on saanut jo tänä lyhyenä aikana mut täysin vakuuttuneeksi. Olo on ihanan raikas ja puhdas, jopa hiki lakkasi haisemasta. ( vinkkinä, kookosöljy toimii myös dödönä )
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joopa joo, taas yksi huuhaa-dieetti. Ei voi syödä kypsennettyä ruokaa...
sorry, mutta tää ei ole dieetti ;) Eikä myöskään huuhaata. Toki voit kokeilla itsekin... ja missä kirjoitin, ettei voi syödä kuumennettua ruokaa? Voi toki. Mutta kuumentaminen tuhoaa suurimman osan siitä hyvästä jonka ainakin minä haluan saada kehooni.
Itseasiassa se on dieetti.

Ja kuumentaminen vie vitamiineja paljon vähemmän, kun luullaan.
 
mietin vain
Mua kiinnostaa tässä se, että mitä syöt sitten jos menette esim. ystävien kanssa ravintolaan iltaa istumaan? Tai jonnekin juhliin? Miten käy sosiaaliselle elämälle, jos ei voi koskaan syödä mitään "normaalia" vaikka se olisi vähän huonompaakin keholle?? Itse lukenut tästä ruokavaliosta ja kuulostaa niin hullulta, että en viitsi lähteä tuolle linjalle.. Totta kai paino laskee jos ei syö muuta kuin raakoja kasviksia!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Miten sä ap teet nuo smoothiet? =) Olisko sulla antaa jotain esimerkkejä/reseptejä?
netti on pullollaan reseptejä, mut mun herkkua on esim aamulla 1 banaani, tuoretta pinaattia, ohranorasjauhetta teelusikallinen mukaan, hieman vettä ja sekaisin, niin että sen voi juoda.
Käytän tosi paljon erilaisia vihreitä, koska niissä on valtavasti vitamiineja. Banaani joukossa tuo hyvän maun.
tää on kans hyvää:
http://raakaaruokaa.blogspot.com/2009/06/vihersmoothie.html

Näistä saa niin paljon energiaa ja hyvää mieltä, ettei kukaan usko ellei ite kokeile :) pelkästään jo se, että korvaa tavanomaisen aamupalan tällaisella vitamiinipommilla auttaa.

ja mitä ihmettä toi yksi vieras oikein selittää? Ei ymmärrä... ei kannata kirjoitella mitä sattuu jos ei tiedä ;)
Ravintolassa voin ottaa mitä haluan. Ei maailma kaadu siihen. Voin ottaa esim kalaa ja jotain ihanaa salaattia. mausteet tekee paljon, ja se että käyttää kaikkia mahdollisia luonnon rikkauksia. Jos esim selailee raakaravinto-sivuja, näkee jo ettei kyse ole mistään mauttomasta tai värittömästä, tai siitä että puputtaa joka päivä / joka viikko samaa ruokaa.
 
ap
Päivät vaan kuluvat, hyvin voiden! Mistään en jää paitsi, en herkuista, makeasta, saan värikästä ja hyvän makuista ruokaa joka päivä.
Juuri laskin ruokakuluja, ei tämä tule sen kalliimmaksi, kuin jos ostaisin normiruokaa ja niitä herkkuja lisäksi.
Tosin, jos oikein tahdon tervehtyä, pitäis olla luomua kaikki. En niin välitä myrkyistä enkä missään nimessä tahdo lapsieni saavan niitä. Totuus kuitenkin on, että salaatinlehdistä alkaen kaikessa on suuret pitoisuudet torjunta-aineita. ne kerääntyy elimistöömme ja pysyvät myös...

 

Yhteistyössä