Aika huonosti alkoi päivä (mitä mieltä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana poikkeuksellisesti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana poikkeuksellisesti.

Vieras
Tokaluokkalainen poikamme söi taas tänään liian suttuisesti, eli tunki liikaa leipää suuhun kerralla. Mies alkoi moittimaan poikaa ja käski pojan mennä peilin eteen syömään. Poika meni.

Poika pyysi saada juotavaa, mutta mies ei antanut, vaan sanoi, että ei sun tartte saada juotavaa, syö nyt peilin edessä, että näet, miltä se näyttää.

Kun poika sai syötyä, mies jatkoi taas "milloin sinä opit, milloin" Poika ei osannut vastata. Mun kävi niin sääli poikaa... Mä sanoin miehelle, että "miten itse söit pentuna? kuvista päätellen ainakin paljon" (mies oli pullukka lapsena)

Mies suuttui. Se ei aio pyytää pojalta anteeksi ja minä en pyydä mieheltä. Minusta hän simputtaa tuota lasta.

no kylläpä tulee hyvä itsetunto ja olo lapselle teidän perheessä.
pitäsköhän sunkin istua miehes eteen ja jutella ylipäänsä yhteisistä pelisäännöistä että miten teillä käyttäydytään ja kasvatetaan.

No mun mielestä tuon ikäisen pitäisi osata jo siististi syödä, anteex vaan. Tosin ei sun mieskään oikein tehny. Meillä laitetaan lapset yksin syömään pois pöydästä, jos eivät osaa käyttäytyä rukapöydässä. Kummasti osaavat seuraavalla kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitäsköhän sunkin istua miehes eteen ja jutella ylipäänsä yhteisistä pelisäännöistä että miten teillä käyttäydytään ja kasvatetaan.

No tiedän. Ei tuo lapselle hyvää tee. Mutta kun joka päivä tätä samaa. Ollaan muka sovittu pelisäännöistä, mutta kun mies alottaa ton, en saa sitä lopettamaan. Se tivaa pojalta miksi teit sen, eikä lopeta vaikka poika ei osaa vastata. Ja ihan pikkujutuista. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
No mun mielestä tuon ikäisen pitäisi osata jo siististi syödä, anteex vaan. Tosin ei sun mieskään oikein tehny. Meillä laitetaan lapset yksin syömään pois pöydästä, jos eivät osaa käyttäytyä rukapöydässä. Kummasti osaavat seuraavalla kerralla.

No se vaan laitto liikaa leipää suuhun, ei sen kummempaa. Olen nähnyt aikuistenkin tekevän niin. Siistimmin se syö kuin muiden lapset.

Periaatteessa ihan ok, pitäähän ne ruokailutavat olla. Ei meilläkään saa tunkea suuta täyteen, eikä syödä suu auki. Juotavaa oisin kyllä antanut, mutta muuten mielestäni mies teki ihan oikein, mistäs poika muuten tietäisi, ettei sellainen possuilu näytä kivalta.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

No tiedän. Ei tuo lapselle hyvää tee. Mutta kun joka päivä tätä samaa. Ollaan muka sovittu pelisäännöistä, mutta kun mies alottaa ton, en saa sitä lopettamaan. Se tivaa pojalta miksi teit sen, eikä lopeta vaikka poika ei osaa vastata. Ja ihan pikkujutuista. :(

Mun itsetunto lytättiin lapsena. PUOLUSTA sitä poikaa nainen!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Lohduta lasta ja sano että isillä on huono päivä. Eihän sun pitäis tarvita miestä puolustella, mut voit sen pojan mieleks tehä... Ja miehelle voit sanoa pari valittua sanaa!

Joo, sanoin pojalle, ettei toi ollut sen vika. Ainahan mä joudun miehen jälkiä korjaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

Mun itsetunto lytättiin lapsena. PUOLLUSTA sitä poikaa nainen!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:

Mun itsetunto lytättiin lapsena. PUOLUSTA sitä poikaa nainen!!!!!

Yritän.

Heitä tuollainen mies pihalle,sillä on itsellään luonnehäirö. Kohta tuo muksusi masentuu ja itsetunto on nollissa:( Ootte te ihme äitejä kun ukko on niin tärkeä että annetaan kiusata lasta miten tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:

No se vaan laitto liikaa leipää suuhun, ei sen kummempaa. Olen nähnyt aikuistenkin tekevän niin. Siistimmin se syö kuin muiden lapset.

Juu tiedän ettei kaikki aikuisetkaan osaa pöydässä käyttäytyä, ahmiminen on huonoa pöytätapaa. Lapsena ne tavat on opittava. En puolusta miehesi tekoa mitenkään.

:o
Laita se miehes istumaan sinne peilin eteen ja pidä ilman ruokaa ja juomaa niin kauan kunnes tajuu mitä tekee teidän lapselle :kieh:

Kuulostaa kyllä siltä että on vakavan keskustelun paikka teillä noissa kasvatusasioissa. Kiusata ja alistaa nyt omaa lastaan tollain..

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen:

Heitä tuollainen mies pihalle,sillä on itsellään luonnehäirö. Kohta tuo muksusi masentuu ja itsetunto on nollissa:( Ootte te ihme äitejä kun ukko on niin tärkeä että annetaan kiusata lasta miten tahtoo.

Olen myös sitä mieltä, että hänellä on jonkinlainen luonnehäiriö, kiitos hänen äitinsä ja isänsä. ennen hän oli paljon pahempi ja jotenkin luulin, että hän joskus vielä paranee. Arvaa suuttuisko se, jos näkis, että mä kirjotan tänne?

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
:o
Laita se miehes istumaan sinne peilin eteen ja pidä ilman ruokaa ja juomaa niin kauan kunnes tajuu mitä tekee teidän lapselle :kieh:

Kuulostaa kyllä siltä että on vakavan keskustelun paikka teillä noissa kasvatusasioissa. Kiusata ja alistaa nyt omaa lastaan tollain..

Mä olen NIIN paljon sitä pienenpi, ettei mulla oikein ole mitään keinoja. Loppujen lopuksi joudun pyytämään anteeksi vaan.

:o Miksi ei voi sanoa asiasta ihan nätisti, eli " älä laita noin paljon leipää kerralla suuhun, koska voit tukehtua ja se on aika ruman näköistä". Jos ei usko, ja tahallaan jatkaa, niin sit pois pöydästä. Mun mielestä lasta ei sais tollalailla nöyryyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
:o Miksi ei voi sanoa asiasta ihan nätisti, eli " älä laita noin paljon leipää kerralla suuhun, koska voit tukehtua ja se on aika ruman näköistä". Jos ei usko, ja tahallaan jatkaa, niin sit pois pöydästä. Mun mielestä lasta ei sais tollalailla nöyryyttää.

Mitä ihmeen nöyryytystä se on? Poikahan vain näki, miten rumalta ahminen näyttää.

Mua eniten häiritsee, että kun toi mies aina nöyryyttää tota lasta. Ei se tolle tytölle ole ollenkaan samanlainen. :( Sitä on itseä kiusattu koulussa ja nyt se on sitä mieltä, että minä olen kiusaaja, eikä näe, millainen on tolle pojalle. Jos se on pojalle ilkeä ja mä sit sanon sille ilkeesti, niin se sanoo, puolustuksekseen sen, että mäkin kiusaan sitä. Ihan ku se ei ois itse aikuinen ollenkaan.

Totuus on, että meidän poika on 100 kertaa viksumpi ja ajattelevaisempi, kuin mitä se itse oli sen ikäisenä. Meidän poika ei joudu aina tappeluihin tai satuta itseensä, eikä myöskään syö liikaa.

just näin

peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Mitä ihmeen nöyryytystä se on? Poikahan vain näki, miten rumalta ahminen näyttää.

Kyl mä luulen, et jos sut pistettäs peilin eteen ja sanottas, et kato nyt, milt näytät tos tukassa ja kun teet tollasen ilmeen puhuessasi tai syödessäsi, niin ei kivalt tuntus.

Mun mielestä tuo on aikamoista nöyryyttämistä.
JOs poika ahmi ja söi "suttuisesti" niin eikö siitä olisi voinut huomauttaa ja pyytää syömään siitimmin?
Vai sanoiko miehesi asiasta ennen kuin passitti pojan peilin eteen?

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mun mielestä tuo on aikamoista nöyryyttämistä.
JOs poika ahmi ja söi "suttuisesti" niin eikö siitä olisi voinut sanoa?
Vai sanoiko miehesi ennen kuin passitti pojan peilin eteen?

Sanoi tietty siin vaihees, ku se leipä oli jo suussa. Ku ei kahessa sekunnissa mennyt leipä alas niin joutu peilin eteen.

Yhteistyössä