Aika erikoinen ehdotus kummilapseni äidiltä, mitäs mieltä ootte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
OUTOA!
Musta on muutenkin outoa, että vanhemmat pyytää lapselleen lahjaksi jotain, mistä lapsi ei periaatteessa itse hyödy mitään, ihan sama kun olis antanut sen rahan lapsen vanhemmille ja ne ostais sillä ruokaa tms... koska jokatapauksessahan ne tapetit sinne seinälle laitettais...

tai sit mä vaan oon outo... Eihän se lapsi niitä tapettaja sinne tarvitse VAAN ne vanhemmat haluaa kodin kuntoon. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sähköjänis:
OUTOA!
Musta on muutenkin outoa, että vanhemmat pyytää lapselleen lahjaksi jotain, mistä lapsi ei periaatteessa itse hyödy mitään, ihan sama kun olis antanut sen rahan lapsen vanhemmille ja ne ostais sillä ruokaa tms... koska jokatapauksessahan ne tapetit sinne seinälle laitettais...

tai sit mä vaan oon outo... Eihän se lapsi niitä tapettaja sinne tarvitse VAAN ne vanhemmat haluaa kodin kuntoon. :/

Peesi!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovat rakentamassa taloa joka jo loppusuoralla. Kummilapseni täyttää 2v piakkoin, kysyin äidiltä mitä tarvitsisi lahjaksi. Tarvis sitten lahjaksi tapetit lapsen huoneeseen... Mä olin vähän niinku öööh, mitä?

Oikein mukava ajatus :)

Mihin ihmeeseen aikuisten käytöstavat ovat kadonneet? Miksi ihmeessä kummia pidetään kalliin lahjan automaattiina. Meillä on kolme kummilasta ja lahjahinnat ovat tyypillisesti n. 20 ?/lapsi. En käsitä miten jollakin on pokkaa pyytää huoneen tapetteja lahjaksi??

No kyllä miustakin tuo idea on aika hauska. Ei tietty välttämättä koko tapetteja, mutta osaan kuluista. Ois ainakin pitkäaikainen muisto, toisin kuin vaatteet tai lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä saitte päähänne että kyseessä on tyttö? Poika siis, mutta enivei ajattelin jotain henk.kohtaisempaa. Ei 2vee varmasti tajua tapeteista mitään vielä pitkään aikaan. Laitoin tämän saman jutun aiemmin vauvalle myös, enkä saanut vastausta kysymykseeni kun kysyin onko mun mahollista perustaa lapselle tiliä, johon vanhemmat eivät pääse käsiksi kun suoraan sanoen ovat rahan perään. Mun mielestä vanhemmat saavat sisustaa lapsen huoneen, minä haluan jotain, mikä hyödyttää lasta enemmän.

Mä kävin avaamassa jokunen vuosi sitten mun kummmilapselle tilin.. Siin on sellanen esto,et sille tilille pääsee vain jos on molemmat vanhemmat kummilapseni mukana kunnes tämä täyttää 18 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
No kyllä miustakin tuo idea on aika hauska. Ei tietty välttämättä koko tapetteja, mutta osaan kuluista. Ois ainakin pitkäaikainen muisto, toisin kuin vaatteet tai lelut.

Peesaan. On ne niin hintavia kuitenkin, ettei sentään koko huoneen tapetteja (ellei nyt jotain ihmeen halpaa löydä...)

No jaa, eihän sitä ehdotusta ole pakko toteuttaa, jos se ei tunnu mieleiseltä. Aika vaikea ainakin minun mielestäni on tietää, minkä arvoista ja tyyppistä lahjaa pitää kenellekin ehdottaa, jos kysyvät neuvoja lahjanhankintaan.

Eräs tuttavaperhe kyseli multa aikanaan, mitä toivomme häälahjaksi. Sanoin jotain, jolloin rouva kysyi, mitä muuta haluamme. Luulin, että tahtoi kuulla jonkinlaista listaa, jotta voi valita, mitä tahtoo hankkia, joten luettelin muutaman idean, mitä nyt tulikaan mieleen. Meidän häihin tämä pariskunta toi kaikki ne tavarat, mitä olin maininnut. En tiennyt, olisiko pitänyt olla enemmän kiitollinen vai nolo. Mutta ilmeisen mielellään tahtoivat meitä lahjoa, joten kiitollisuus voitti.

Ja tuo puu-juttu kuulostaa minustakin hyvältä. Vanhemmilta pitänee kysyä, mihin kohtaan pihaa puun saisi laittaa (tai saako). Eivätkä kaikki puutkaan taida ihan halpoja olla.

Meillä on 8 kummilasta ja kolme omaa ja ei kyllä tulis mieleenkään ostaa tapetteja kun ei niitä kyllä millään parilla kympillä saa.. kyllä ne halvimmatkin yli satasen maksaa.. Ihan tavallisia työtä tekeviä ihmisiä ollaan mutta ei kyllä ois varaa muille tapetteja ostaa.. ja koska kaikki kummilapset on meille tasa arvoisia niin miettikääpä mikä raha menis huh huh. Maksimissaan parikymppiä yhteen lahjaan. Lapset on tyytyväisiä aika pienistä jutuista mutta jotkut vanhemmat vaatii ihan älyttömiä lahjoja. Aikuiset opettaa lapsille että vain kallis ja hieno on hyvää. Eikö kummiuden tehtävä ole joku muu kun se rahan anto ja kalliiden lahjojen anto. On tietenkin kiva muistaa lasta jollain pienellä jutulla mutta se että pitää yhteyttä, laittaa kortin, soittaa, on yhdessä lapsen kanssa on ainakin meille kaikkein tärkeintä. Meidän lasten kummit on valittu sillä perusteella että ne on meille tärkeitä ihmisiä ja toivottavasti myös lapsille. Ei ne meille mitään lahjan osto koneita ole. Ajatus lahjan ostossa on tärkein, se puu juttu kuulosti tosi kivalle.

Tuli aikas sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku saa ajatuksesta kiinni.

Niin, siis jos haluaa niin eihän sitä tarvitse kaikkea maksaa tapeteista tai boordeista, siihen voi antaa juuri vaikka sen 20e minkä on ajatellut laittaa lahjaa varten. Tai sitten ostaa vaikka HenkkaMaukalle tms lahjakortin. Lapset tarttee aina vaatetta....

Yhteistyössä