Aiheutin kammottavan sotkun ja jään yksin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekoakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli sama juttu kun sulla :( oli toinen mies, jota "rakastin" nyt kun se on ONNEKSI ohi olen tajunnut et paskat mä ketään toista rakastanut tai ollut ees ihastunut, mä olin ihastunut ja rakastunut siihen tunteeseen, siihen kun tuntee itsensä niin tärkeäksi ja rakastetuksi ja plaaplaaplaa...
Nyt tosta jutusta on jo aikaa ja onneksi en tuohon typerään ihastumiseen sen enempää tarttunut, mutta se kaduttaa. Joka ikinen päivä mä vihaan itseäni virheistä joita tein, ne ei todellakaan olleet edes sen ihastumisen arvoisia, mä tekisin mitä vain, että saisin tehdyn tekemättömäksi. Mä en pidä itsestäni, mä vihaan itseäni kun olin niin heikko, etten uskonut oman suhteeni olevan tarpeeksi vahva.

Nyt olen onnellinen, tosin en osaa nauttia siitä, enkä tiedä haluankokaan kun tiedän mikä paska olen itse ollut. En voi antaa itselleni anteeksi tekemiäni virheitä, kärsin niistä henkisesti joka ikinen päivä lopun elämäni :(

Minäkin taisin rakastua siihen tunteeseen...en ihmiseen....voin kuvitella elämäni ilman tätä toista miestä mutta en voi kuvitella elämääni ilman omaa miestäni :( tämä taitaa jo kertoa jotain.....on tämä sotku....helvetinmoinen sotku!Haluan vain olla onnellinen taas! ja korjata perheeni!!

Millainen mies tämä toinen oli sinulle?Voin kuvitella vain hänen tuskansa jos päätät nyt ilmoittaa että et rakastakaan häntä,jos hän on ollut hyvä sinulle.

Niin. Ikävää, että jotkut vieraat aviorikkojamiehet jäävät ilman kun vaimot valitsevatkin oman miehensä...

Millainen mies tämä toinen oli sinulle?Voin kuvitella vain hänen tuskansa jos päätät nyt ilmoittaa että et rakastakaan häntä,jos hän on ollut hyvä sinulle.

Toinen mies oli kaikin puolin ihana..täydellinen! Kertoi rakastavansa minua...kohteli kuin prinsessaa.oli onnellinen mun seurassa :( Tämä on ihan kamalaa! Laittaa koko ajan viestiä kuinka haluaa minut ja en voi jättää häntä minä olen tällanen tuuliviiri.....kun alettiin "värkätä" keskenään niin sanoin hänelle että toivottavasti et putoa korkealta ja kovaa mun suhteen...olen käytännössä luvannut hänelle sydämeni!! Niin ihanaa se oli.......mutta oma mieheni on se jonka haluan! en kestä ilman häntä! miten kesti tajuta se!!RAKASTUIN RAKASTAMISEN TUNTEESEEN!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
No mitä mieltä on oma miehesi? Tunnet varmaan häntä sen verran että voit arvuutella hänen päätöstään.

ei me olla oltu koskaan tällaisessa tilanteessa että olisin pettänyt....en voi sanoa..mieheni on melko jyrkkä ja ehdoton joissakin asioissa, ja sitä arvostan hänessä kovasti. En tiedä.....mun pitää jutella miehen kans..pääsee töistä varmaan vasta illalla :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä mieltä on oma miehesi? Tunnet varmaan häntä sen verran että voit arvuutella hänen päätöstään.

ei me olla oltu koskaan tällaisessa tilanteessa että olisin pettänyt....en voi sanoa..mieheni on melko jyrkkä ja ehdoton joissakin asioissa, ja sitä arvostan hänessä kovasti. En tiedä.....mun pitää jutella miehen kans..pääsee töistä varmaan vasta illalla :(

Ette ole puhuneet uskottomuudesta siis koskaan ja mitä toinen voi antaa anteeksi ja mitä ei?

Ette ole puhuneet uskottomuudesta siis koskaan ja mitä toinen voi antaa anteeksi ja mitä ei?

On helppo olla ehdoton jos pettämistä ei ole koskaan tapahtunut. kun asiat ei ole niin mustavalkoisia..

En usko että miehesi toipuu tuosta pitkään aikaan ja liittonne on kyllä kovassa kriisissä. Olisiko ihan ammattiapu nyt paikallaan jos aiotte jatkaa, parisuhdeterapia tms. Ihan hirveän vaikea tuosta on ponnistaa, toki vuosien päästä on haava ehkä arpeutunut.

Tuollaisissa keskusteluissa ollaan yleensä aika ehdottomia sen suhteen, että uskottomutta ei hyväksytä, eikä anneta anteeksi. Tositilanteessa anteeksiantoa usein kuitenkin löytyy. Tekemättömäksi tekoa ei tienkään saa. Anteeksi on mahdollista saada, mutta luultavasti suhteessa on ikuinen särö. Luottamus voidaan rakentaa uudelleen, mutta se on tooodella pitkä prosessi.

En ymmärrä vaikka kuinka yritän teitä naisia, jotka lasten jälkeen teette perheellenne tällaista. Mä yritän ja yritän ajatella tämän asian monia puolia, mutta kun en kykene teidän puolelle tulemaan. Mä ymmärrän sen hyvin, että erotaan riitaisasta parisuhteesta jne. Mutta en tajua tuota järjetöntä tunteiden perässä juoksemista. Itse olen ilmeisen tunneköyhä, koska ikinä en ole sellaisia tunteita kokenut, etten niitä järjellä voisi käsitellä ja päättää, etten niiden mukaan lähde tanssimaan. Tunteet tulee ja menee, tekemisiään aikuinen ihminen voi aina hallita.

Alkuperäinen kirjoittaja Otto:

Tuollaisissa keskusteluissa ollaan yleensä aika ehdottomia sen suhteen, että uskottomutta ei hyväksytä, eikä anneta anteeksi. Tositilanteessa anteeksiantoa usein kuitenkin löytyy. Tekemättömäksi tekoa ei tienkään saa. Anteeksi on mahdollista saada, mutta luultavasti suhteessa on ikuinen särö. Luottamus voidaan rakentaa uudelleen, mutta se on tooodella pitkä prosessi.

Olisin valmis tekemään mitä tahansa että saisin mieheni takaisin kotiin :(

Hmm.Vaikea tilanne.Kannattaa ehkä miettiä sitä,että millasta se elämä tulis jatkossa olemaan jos jatkat miehes kanssa.Voi olla aika paskamaista :( asiat ei koskaan palaa samanlaisiksi tälläisen jälkeen. Jos olet ehdottoman varma ettet halua uutta miestä,jätä se ja ota oman miehes kanssa aikalisä ja mietitte molemmat asioita ja lähinnä sitä että miten kohdella toista.ja muista mainita se,että MIKSI ihastuit toiseen..ei mies sitä tajua. Ei ole ihme jos hakeutuu toisen syliin tämmösessä tilanteessa,sitä rakkautta ja hellyyttä tarvitaan ja jokainen nainen haluaa että kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä!

Musta on jännää että nainen saa vaatia mutta ei ole valmis itse mitään antamaan. "Mies ei ole kehunut vuosiin", "mies ei sano niitä kolmea sanaa" tms. Ja kun kysyn oletko itse tehnyt jotain mukavaa miestäsi kohtaan tai itse sanonut rakastavasi tm. kohteliaisuuksia, niin ollaan ihan että no en ole.

Kun kasvatetaan prinsessoja tytöistä niin tässä on tulos. Liitto toimii kumpaankiin suuntaan eikä naisella ole sukupuolensa perusteella mitään erioikeuksia olemassa.

Hmm.Vaikea tilanne.Kannattaa ehkä miettiä sitä,että millasta se elämä tulis jatkossa olemaan jos jatkat miehes kanssa.Voi olla aika paskamaista :( asiat ei koskaan palaa samanlaisiksi tälläisen jälkeen. Jos olet ehdottoman varma ettet halua uutta miestä,jätä se ja ota oman miehes kanssa aikalisä ja mietitte molemmat asioita ja lähinnä sitä että miten kohdella toista.ja muista mainita se,että MIKSI ihastuit toiseen..ei mies sitä tajua. Ei ole ihme jos hakeutuu toisen syliin tämmösessä tilanteessa,sitä rakkautta ja hellyyttä tarvitaan ja jokainen nainen haluaa että kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä!

Eihän se yksistään miehen vika ole ettei sitä hellyyttä ollut.Minä elin myös samaa arkea!Ja entäs miehen tarpeet??kyllähän mun mieskin olis varmasti kaivannut minua....en vain ongelmien peitossa osannut toimia....

Alkuperäinen kirjoittaja miettiköös:
Musta on jännää että nainen saa vaatia mutta ei ole valmis itse mitään antamaan. "Mies ei ole kehunut vuosiin", "mies ei sano niitä kolmea sanaa" tms. Ja kun kysyn oletko itse tehnyt jotain mukavaa miestäsi kohtaan tai itse sanonut rakastavasi tm. kohteliaisuuksia, niin ollaan ihan että no en ole.

Kun kasvatetaan prinsessoja tytöistä niin tässä on tulos. Liitto toimii kumpaankiin suuntaan eikä naisella ole sukupuolensa perusteella mitään erioikeuksia olemassa.

viisaita sanoja :( enkä olekaan missään vaiheessa sanonut että syy on miehessäni...

Alkuperäinen kirjoittaja miettiköös:

No,voin puhua vain omasta puolesta.Olen tehnyt kaikkeni muiden eteen tässä perheessä,itseni aina jätän viimeiseksi ja kyllä olen miehelleni hyvä jne. mutta ikinä en saa mitään takaisin..kohtelee mua kuin paskaa.Ei ole ollut kaukana että lähden toisen matkaan :( onko se niin helvetin vaikeeta sanoa rakas,kulta ja antaa hali tai pusu sillon tällön.taikka muuten kehua.

Olisin valmis tekemään mitä tahansa että saisin mieheni takaisin kotiin :(

Sano se miehellesi! Näytä se hänelle teoin!
Sano suoraan sille ihastusrakkaudellesi, miten asiat ovat. Että teillä oli kriisi ja nyt silmäsi ovat avautuneet etkä halua muuta kuin yrittää pelastaa liittosi. Ja sitten ette ole missään tekemisissä keskenänne enää ja kerrot sen myös miehellesi.

Yksi suhde kerrallaan. Ja kyllä, aina on riski, että jää yksin, mutta se on otettava. Kuka haluaa olla toiseksi paras vaihtoehto?

Alkuperäinen kirjoittaja himokas joulumuari:
Se on kovan opettelun tulos opetella ajattelemaan yläpäällä alapään sijaan.

Just näin. Useimpia ihmisiä houkuttaa jossain elämänvaiheessa ja joillakin voi olla lähelläkin sortuminen. Mutta jos pystyy kieltäytymään niin useimmat kyllä on hiton tyytyväisiä valintaansa jos toisena vaihtoehto on juuri perheen menettäminen.

Olen itse ollut tuossa samassa tilanteessa...yli vuoden elin "salasuhteessa", petin miestäni. Kaksi pientä lasta ja elämä aivan solmussa, ihan kun ap aloitustekstissään kirjoitti.
Myös minun tapailema mies oli ihana, täydellinen ja oltiin niin rakastuneita...

Raskaiden vaihiden jälkeen erosin miehestäni, hirveät riidat lasten huoltajuudesta, omaisuudesta, kaikesta mahdollisesta...aloitin uuden elämän tämän uuden miehen kanssa melko pian eron jälkeen.

Mutta niin se arki vaan tulee vastaan, ehkä vielä rajummin! Mies ei olekaan niin ihana ja täydellinen, vaan tavallinen mies, isoinekin "puutteineen". Itse tuo samoja virheitä kun ensimmäisessäkin liitossa. Lapset kärsivät. Uusperhekuviot ei koskaan ole helppoja.

Koska molemmat olimme suhteessa tämän nykyisen suhteen alkaessa, luottamuspula on myös arkipäivää :(, molemmilla mielessä se, että kun tämäkin alkoi njäin, miksei toinen voisi tehdä sitä uudestaan...

Heikkoina hetkinä olen kyllä katunut eroa ja kaivannutkin entistä miestäni...

6 vuotta ollaan nyt tätä elämää "uuden" kanssa eletty ja päätetty pysyä yhdessä kaikesta huolimatta, kyllä sitä rakkautta kuitankin meidän välillä on..

Mutta mieti ap (ja muut samassa tilanteessa olevat) tarkkaan mitä lopulta haluat!

Yhteistyössä