Äidit! Kuinka paljon satsaatte itseenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie"

Vieras
Kuinka hemmottelet ja huollat itseäsi? Paljonko käytät itseesi rahaa ja aikaa? Ja laittakaa samalla oletko töissä, työtön vai kotiäiti :)

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Huomaan itse laiminlyöneeni itseäni noin 10 vuoden ajan. Olen laittanut muiden tarpeet ja halut aina edelle. Ja nyt maksan siitä kovaa hintaa. Olen itseni kanssa hukassa ja koen jatkuvaa alemmuudentunnetta ja arvottmuutta. En osaa enää kiinnostua mistään enkä palkita itseäni.

Joten oman kokemuksen kautta KANNUSTAN KAIKKIA TEITÄ IHANIA NAISIA HUOLEHTIMAAN ITSESTÄNNE :heart:

- Omaa aikaa liikunnan merkeissä vaadin noin kolme kertaa viikossa. Tämä on itseni hemmottelua.
- Kosmetiikkaan minulla menee noin 50-80eur kk
- Kampaajaan minulla menee 6vk välein 60eur
- Kalliimman noin 100eur hajuveden ostan kerran vuodessa.
- Vaatteisiin minulla menee vuodessa noin 800-1000eur

Olen työssäkäyvä yhden lapsen parisuhteessa elävä 26v äiti.

[QUOTE="vieras";22565204]- Omaa aikaa liikunnan merkeissä vaadin noin kolme kertaa viikossa. Tämä on itseni hemmottelua.
- Kosmetiikkaan minulla menee noin 50-80eur kk
- Kampaajaan minulla menee 6vk välein 60eur
- Kalliimman noin 100eur hajuveden ostan kerran vuodessa.
- Vaatteisiin minulla menee vuodessa noin 800-1000eur

Olen työssäkäyvä yhden lapsen parisuhteessa elävä 26v äiti.[/QUOTE]

Oi että :) Muistathan iloita niistä hetkistä!

[QUOTE="Mie";22565246]Oi että :) Muistathan iloita niistä hetkistä![/QUOTE]

Ehdottomasti! Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi aikaa! :)
pienin askelin hyvää tulee - kokeile vaikka!

[QUOTE="vieras";22565266]Ehdottomasti! Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi aikaa! :)
pienin askelin hyvää tulee - kokeile vaikka![/QUOTE]

Aikaahan minulla olisi. Rahaa ei oikeastaan. Ja kaverit ovat jääneet jonnekin, muutamaa kiireistä lukuunottamatta. Teen hiljaista työtä itseni kanssa. Koetan selvittää, kuka olen, minne matkalla. Mitä haluan, mistä saan onnen murusia ja tunteen, että olen merkityksellinen ja arvokas ihminen. Rankka tie ja matka, mutta ehkä joskus pääsen perille ja huomaan taas hymyileväni :)

-Käyn kerran viikossa tanssitunneilla, joista maksan 150 euroa syyskaudelta (kevätkaudelle taitaa hinta nousta).
-Kuuden viikon välein käyn kampaajalla 110 euroa

Tanssitunneilla olen käynyt nyt puolitoistavuotta. Niihin panostaminen tuntui itsestään selvältä. Sen sijaan hiuksiin, vaatteisiin ynnä muuhun vastaavaan panostaminen tuntui jotenkin tosi vaikealta ja turhaltakin. Nyt vaihdoin kuitenkin töihin joissa olen jatkuvasti tekemisissä asiakkaiden kanssa, joten sain motivaatiota (tai lähinnä mielenrauhan "tuhlata") käyttää rahaa vaatteisiin ja hiuksiin. Edelleen kuitenkin lapselle tulee ostettua huomattavasti enemmän kuin itselle.

*Vaatteita ostan itselleni nykyään harvemmin koska olen kotona kotihoidontuella,eikä sillä rahalla ihan samalla tavalla shoppailla kuin ennen :D Vaatetta ostan itselleni ehkä pari kertaa/kk, netistä tilaamalla tai vaateliikkestä ostamalla (n. 50-100e)
*Harrastan säännöllisesti liikuntaa (rahanmeno tähän harrastukseen hieman alle 300e/v)
*Kampaajalla käyn vaihtelevasti,yleensä n. 2-3kk välein(n. 70e)
*Kosmetiikkaan menee myös vaihtelevasti rahaa, sanoisin että keskimäärin n. 50e/kk.

No vissiin mun tosiaan ois syytä opetella satsaamaan itseeni...

Kampaajalla käyn pari krt vuodessa, tasautan latvat. Välillä leikkaa sisko. Meikkejä ostan ehkä kerran vuoteen (tyyliin ripsari tai kajali). Tuoksuja en osta. Palmoliven dödön silloin, kun entinen loppuu. Kropan ja tukan pesen marketin suihkusaippualla :D Vaatteita. Hmmm. Millonkahan ostin ees alkkarit tai sukat?? Rintsikoita on kahet.

Juu. Mä oon tosiaan alle noviisitason tässä hommassa... Mut jotenki sitä aina aattelee, että pitää ostaa lapsille ne pakolliset ja sit ei ookaan enää rahaa itteeni. Tulot mulla noin 420e kuussa. Mies pienipalkkaisessa työssä. lapsia 2.

* Käyn kampaajalla kerran parissa kuussa tai miten on tarpeen, hiustenhoitotuotteisiin satsaan jonkun verran.

* Uusia vaatteita ostelen silloin tällöin, en pidä mitään kuluneita tai virttyneitä vaatteita edes kotona: on itsellä parempi olla kun ei kulje ryysyissä.

* Meikkejä ostan harvoin mutta satsaan laatuun. Sama ulkoiluvaatteissa ja muutamassa muussa jutussa.

* Aina välillä tulee ostettua itsensä hemmotteluun uusi kirja, levy, koru, lehti... mikä nyt milloinkin =) Välillä käyn hierojalla.

* Pidän itsestäni huolta liikkumalla ja syömällä hyvin, hyvien yöunien merkitystä unohtamatta. Peseydyn joka aamu ja kampaan hiukset siististi ja nätisti, joskus meikkaan ja aina katson vaatteet mitkä on nätit ja yhteensopivat. Korvikset on aina korvissa :D Muutenkin kiinnitän huomion ulkonäköön mutta myös muuhun hyvinvointiin ja "vaadin" omaa aikaa, minkä mies kyllä minulle suo vaatimattakin.

En osaa mitään tarkkoja summia sanoa... menisikö mulla omiin juttuihin pari sataa kuussa? Joskus enemmän, joskus paljon vähemmän.

Viimeksi muokattu:
Töissä käyvä ja kerran kuukaudessa käyn kampaajalla, ja ripsien ja kulmien värissä samalla käynnillä.Vaatteita ostelen itselleni jos jotain kivaa löydän, varmaan kerran kuukaudessa ellen jotain tarvitse, mutta enimmäkseen lapsille niitä tulee ostettua.Nyrkkeilemässä käyn pari kertaa viikossa ja kavereita tapaan kerran viikkoon lapset on mukana yleensä.Nyt olen innostunut muutaman kerran käymään suihkurusketuksessa.Baareissa tulee tosi harvoin käytyä, syksyllä kävin risteilyllä naisporukan kanssa ja pikkujouluissa kävin syömässä.Tossa mulle omaa hemmottelua/huoltoa, mutta sitä voi välllä olla vaikka hiljaisuus,hyvä kirja ja lasillinen valkoviiniä.En osaa sanoa summia.

Tjaah- ostin ainakin äsken suoristusraudan itselleni :D

Pyrin käymään ratsastamassa kaks kertaa kuussa ja metalligrafiikkaa raapustelemassa pari kertaa kuukaudessa myös.
Illat varaan itselleni- siis iltamyöhän oikeastaan ja silloin puuhastelen omiani kun lapset jo nukkuu.

Aika vähän kai panostan :/

Mä käyn kerran kaksi kuussa kahvilassa rentoutumassa ilman lapsia, taivaallista juoda se ihana latte ihan rauhassa, tai jonkun ystävän kanssa juoruten ;)
Kampaajalla kerran kuussa 70e
Vaatteita ostelen parin kk välein, noin 100e kerralla. Meikit kuuluu tähän samaan, lapselle menee se toinen 100e toisessa kuussa. Kotona olen, äitiysvapaalla. Nyt oonkin satsannut enemmän kodin hankintoihin, uudet pesukoneet ja telkkarit, kun tulot hetkeksi nousi, työttömyysutrvan vaihduttua äippärahaan, joka perustuu tuloihin. Sit kun alkaa kotihoidontuki, niin voi taas kituutella, mutta eipähän tarvi pelätä että joku hajoo. (pesukone hajosi kesällä ja aiheutti aika paljon päänvaivaa.)

Olen kotiäiti ja minulla on kaksi pientä lasta.

Pyrin käymään salilla 2-3 kertaa viikossa ja vedän lisäksi satujumppaa. perheenä myös urheillaan, kuten pyöräillään.

Käyn kampaajalla noin 7 viikon välein (n. 80 euroa).
Ostan joka kuukausi jotain kosmetiikkaa.
Vaatteita on niin paljon, että yritän ostaa niitä vähän vähemmän...

Meikkaan joka päivä ja olen mielestäni hyvässä kunnossa. Mulla on myös mies joka kehuu joka päivä. Ja kertoo miten paljon rakastaa. Mulla on niin hyvä olo, että itseeni panostaminen tulee luonnostaan.

Käyn kampaajalla kerran kahdessa kuukaudessa, n. 20 €.

Käyn jumpassa kerran viikossa, 25 € / syksy.

Tilaan Meidän Perhe -lehteä, ostan Vauva-lehden usein irtonumerona ja Kaksplussan lainaan kirjastosta.

Lapsen mentyä nukkumaan luen ja neulon.

Lapsen ollessa päiväunilla keitän kahvit ja kirjoitan sähköpostia, luen tai vaikka palstailen täällä.

Olen hoitovapaalla ja lapsi on 1,5-vuotias.

Käytän aikaa viikossa noin:
Meikkaamiseen 4 tuntia
Kynsien laittoon 3 tuntia
Hiusten laittoon 2 tuntia
Ihon hoitoon ja naamioihin yms 3 tuntia
Liikuntaan 5 tuntia

Rahaa käytän kuussa noin:
Kosmetiikkaan 80-130€
Hiustuotteisiin 40€
Vaatteisiin 40€
Asusteisiin 20€
=)

Nyt olen hetken kotiäiti ja satsaan itseeni käyn kampaajalla 5 viikon välein,ostan laadukasta kosmetiikkaa ja hiustuotteita.Ostelen vaatteita kun siltä tuntuu,käyn ulkona ja muuten hemmottelen itseäni

Minun ehdottomasti suurin itseenisatsaus on opiskelu. Se maksaa vaihtelevasti muutaman tuhannen euroa vuodessa ja sen virkistysarvo on joka sentin arvoinen.

Toinen tärkeä asia on erilaisen kulttuuririennot. Osaan pääsee töiden kautta. Osaan osallistutaan usein yhdessä miehen kanssa jolloin sen voi "kirjata" itseensä satsaamisen sijaan "parisuhteeseen satsaamiseksi"? Summia on vaikea arvioida. Ehkä 20-80 euroa kuussa.

Vaatteita ostan harvoin, koska inhoan ostoksilla käymistä.
Meikkejä ostan kun on pakko, silloin tavallisesti varastot pullolleen niin että pärjää taas pidemmän aikaa eteenpäin. Hiukset leikkaa ja värjää entinen sijaislapsi tai miniäkokelas. (Kumpikin kampaajia) Tapana maksaa könttäsumman joka kattaa sitten useamman ihmisen (minun ja lasten) hiustenleikkuut eli pitkän päivän meillä. Viime aikoina tosin ovat mielummin halunneet "vaihtaa" työnsä lastenhoito- ja ompeluapuun.

Jos jotain saisi elämältä toivoa niin luullakseni matkustelisin enemmän kuin nyt.
Toisaalta senkin voi kyllä kääntää positiiviseksi: Vihhreä lompakkoni asettaa rajat sille kuinka suuren hiilijalanjäljen jätän jälkeeni.
:D

Ja olen työssäkäyvä suurperheen äiti.

Viimeksi muokattu:
Mulla menee itteeni varmaan 20e kuussa :O Ei oo kyllä varaakaan itteeni hirveesti panostaa.. Mä meikaan nykyään ehkä pari/kolme kertaa kuussa, hiukset laitan yhtä usein. Alusvaatteita tahtoisin ostaa hirveet määrät, kun rakastan niitä, mutta eipä niitäkään silti paljoo ole. vaatteita tilaan netistä ehkä kerran/kaksi puolessa vuodessa, aina yhden tai korkeintaan kaksi paitaa kerrallaan. hmm.. Nii ja käytän ihan marketti shampoita jne..

Vaatteihin ja kosmetiikkaan käytän n. 100e/kk, kampaajallakäyn kerran kuussa. Jumpat on tänä syksynä jäänyt, mutta lenkillä käyn pari kertaa viikossa. Yksin ilman lapsia näen kavereita 2-3 kertaa kuussa.

Olen opiskelija, mies maksaa asumisen, laskut, ruoat, yms juoksevat menot, joten huima opintotukeni on yksin minun käytettävissäni. (ja ennekuin kukaan puhu siivellä elämisestä, niin minä elätin ensin miestäni 4 vuotta kun hän opiskeli, nyt on minun vuoroni.)

mä en oikeesti tiedä kuin paljon menee rahaa muhun itseeni, ostan aina uutta ripsaria,kajalia,meikkivoidetta yms. kun edellinen on lopuillaan, meikkaan päivittäin.
hiuksiani pesen parin päivän välein ja leikkautan ehkä 4kertaa vuoteen, luen kirjoja,lehtiä ja muuten vain oleskelen välillä itsekseni, kynsiin mulla ei mene rahaa oikeestaan kuin silloin tällöin kynsilakkaa laittaessa, on sellainen työ, että pitää olla lyhkäset lakattomat kynnet.
maksullisia harrastuksia minulla ei ole.
vaatteitakaan en ihan joka kuukausi osta.

Liian vähän käytän itteeni. En meikkaa, kaveri leikkaa mun hiukset, maksan vain värit yms. eli jotain 20e joka toinen kuukausi. Kosmetiikka on ihan perus markettikamaa. Vaatteita ostan silloin tällöin, mut en mitää ennen kuin oon laihtunut.

Aijoo, piilarit makso 150e /6kk. Niistä en luovu.

Värjään ite hiukset n. 2 kk välein -> n. 20 €
leikkaan hiukset n. 6 kk välein -> n. 20 €
Meikkejä ostan pari kertaa vuodessa n. 20 €
vaatteita ostan pari kertaa vuodessa yht. n. 200 €
Pojan kanssa käydään keskustassa kahvilassa herkuttelemassa n. 2 kk välein -> n. 10 €
Ei ole sukulaisia tms. täällä niin liikun joka paikkaan pojan kanssa..
Käyn kavereiden kanssa ravintolassa syömässä n. 3 krt vuodessa -> yht. n. 60 €

Eipä mee paljoa itseeni ja kuitenkin ihan hyvin tienaan rahaa... :ashamed:

Yhteistyössä