Äidit, jotka vihaavat omia lapsiaan (video)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;29294281:
Katsoin tuota alkua.

Jos haluaa nähdä, miltä näyttää ihminen joka on totaalisen loppu, niin sen näkee kun katsoo sitä autistisen lapsen äitiä.

Se on muuten kumma juttu kuinka ymmärtäväisiä toiset naiset ja äidit monesti ovat vaikka lapsiaan pahoinpiteleviä äitejä kohtaan.

Mitä jos joku äijä hakkaisi lapsiaan samalla tavalla, niin kuinkahan ymmärtäväistä kommenttia mahtaisi tulla ? Veikkaan, että sitä äijää oltaisiin lynkkaamassa.

Kyllä naisillakin pitää joku vastuu olla omasta käytöksestään, eikä se auta jos aina ollaan silittelemässä päätä kuin äiti sekoo ja hakkaa, nämä naisethan luulevat että he voivat jatkaa sitä touhua loputtomiin eivätkä joudu ikinä vastuuseen, jos kukaan ei tuomitse.

Joo, itsellänikin tunneskaalat vaihtelivat säälistä inhoon autistisen tytön äitiä katsellessa, mutta ehkä eniten tunsin kuitenkin halveksuntaa. Paha minä.. Ymmärrän kyllä raskaan äidin roolin tuossa tilanteessa, mutta silti vaikea ymmärtää, miten jonkun mieli on niin heikko, ettei kunnialla pysty hänelle annetusta tehtävästä suoriutumaan. Ja varsinkin, kun hänen tulisi itse tietää, miltä tuo käytös lapsesta tuntuu.

Mä en halua katsoa. Mä tiedän, että on olemassa paljon kurjia kohtaloita ja koen ahdistusta aiheesta ilman videotakin.

Miten jotku pystyy katselemaan noita videoita? Tai mitä niistä saa?
Mietin vaan, kun yks kaveri aina kans linkkailee jotain dramaattisia ja oikeasti tosi vistoja ja järkyttäviäkin videoita, että miks hitossa niitä katsellaan? :D

Huvinsa kullakin, mäkään en yleensä jaksa noita katella, jotkut kaverit pistää videoita jostain kusi ja paskaleikeistä läpällä välillä. Menee vaan ruokahalu, yhessä videossa minkä näin niin oli niin paljon sitä shaissea että ei mitään tolkkua, torttua vääns useampi henkilö :D

[QUOTE="Mami";29294311]Joo, itsellänikin tunneskaalat vaihtelivat säälistä inhoon autistisen tytön äitiä katsellessa, mutta ehkä eniten tunsin kuitenkin halveksuntaa. Paha minä.. Ymmärrän kyllä raskaan äidin roolin tuossa tilanteessa, mutta silti vaikea ymmärtää, miten jonkun mieli on niin heikko, ettei kunnialla pysty hänelle annetusta tehtävästä suoriutumaan. Ja varsinkin, kun hänen tulisi itse tietää, miltä tuo käytös lapsesta tuntuu.[/QUOTE]

en katsonut viedoeta,en siis ota kantaa muuhun kuin sinun kommenttiisi

kerro minulle miten se tieto auttaa, kun se tieto ei lisää niitä voimavaroja joita itsellä on. Luuletko itse selviäväsi paremmin,on helppo luulla,mut eriasia elää sitä raskasta arkea päivästä toiseen.

minullakin on ollut tilanne jossa olen joutunut ottaa adhd lapsen päivähoidosta kotiin,koska päiväkodin henkilökunta ei jaksanut, itse valvoin vauvan kanssa puoli yötä eikä isompaa lasta voinut jättää hetkeksikään valvomatta. Lainmukaan on oikeus päivähoitoon ja ainakin silloin se oli vielä subjektiivinen eli vanhempien päätettävissä. mut ei se toteutunut,laki sanoo että vanhemmuutta pitää tukea,mut erityislasten kohdalla sä et saa niitä normaaleitakaan palveluita käyttää(aina).

viranomaiset saa rikkoa lakia ja pakko on suostua siihen koska jos ei suostu tehään ls ilmoitus. mua uhattiin päiväkodista ls ilmoituksen ja perhetyöllä jos en hae itse lasta päiväkodista(äitini ei saanut hakea). yms paskaa.

Täytyy vaan ihmetellä sitä miten niistä vuosista selvisi.

äidilläni on autistinen lapsi. ja oli 3 pienenpää lasta äiti pyysi kunnalta kotiin hoitoapua arkipäiville koska autistinen lapsi vaati niin paljon että muut kärsi. kunta sano ettei voi tarjota kotiin hoitajaa mut laitospaikan voi järjestää! niinpä lähti veljeni asumaan muualle koska äidillä ei ollut sillä hetkellä rahkeita revetä terveille lapsille ja tälle paljon vaativalle.

voisi tässä yhteiskuntaakin vähän syyttää,kukaan ei kuitenkaan tahallaan ole hankkinut sairasta lasta. mä tiedän kuinka rankkaa tämä on en siis mene haukkumaan jos joku ei jaksa vaan tarjoan apua!(nyt kun omani on senverran iso ettei vaadi mua koko ajan tuekseen)

Se on muuten kumma juttu kuinka ymmärtäväisiä toiset naiset ja äidit monesti ovat vaikka lapsiaan pahoinpiteleviä äitejä kohtaan.

Mitä jos joku äijä hakkaisi lapsiaan samalla tavalla, niin kuinkahan ymmärtäväistä kommenttia mahtaisi tulla ? Veikkaan, että sitä äijää oltaisiin lynkkaamassa.

Kyllä naisillakin pitää joku vastuu olla omasta käytöksestään, eikä se auta jos aina ollaan silittelemässä päätä kuin äiti sekoo ja hakkaa, nämä naisethan luulevat että he voivat jatkaa sitä touhua loputtomiin eivätkä joudu ikinä vastuuseen, jos kukaan ei tuomitse.

Ei se mitään teon hyväksymistä ole, jos huomioi että joku on täysin loppu. Se, että joku on loppu ei oikeuta millään tavalla väkivaltaan ketään kohtaan, kaikkein vähiten lasta kohtaan. Toivoisin, että olisi ihan itsestään selvää kaikille, ettei yhtään mikään oikeuta lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa, vaikka sitä ei erikseen mainitsekaan?

Mutten usko, että tuollaista tilannetta voisi lähteä korjaamaan vihanhallinnalla ensimmäiseksi. Eihän sillä ihmisellä ollut yhtään minkäänlaisia resursseja käsitellä lapsen autismiakaan. Näytti hyvin pitkälle olevan siinä tilassa, että hengittäminen vie ne voimat, eikä hänen paikkansa ollut millään tasolla olla edes yrittämässä elää arkea lapsen kanssa. Jos tämäkin tarvitsee nyt erikseen purkaa rautalangasta, niin jos tuo tilanne olisi esimerkiksi jollain läheisellä, niin minusta äidin paikka olisi osastohoidossa, lapsen paikka jonkun turvallisen aikuisen luona. Mua ahdisti ajatella kaikkia niitä ihmisiä, jotka ovat heidän lähellään, eivätkä ole puuttuneet tilanteeseen mitenkään. Kyllä mua säälitti nähdä sellainen ihmisraunio, muttei se tarkoita sitä, että ajattelisin että kyllä hänen lapsensa paikka olisi silti hänen luonaan.

Jo pelkästään "tavallisen" lapsen kasvattaminen vaatii aikuisilta paljon, jos hänellä ei ole yhtään minkäänlaista mallia siitä, miten ollaan vanhempi. Niin kuin ei ollut tuollakaan naisella..

Kyllä muutenkin mun mielessä kohdistuu myös sääliä niitä kohtaan, jotka ovat väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Se ei ole sellaista sääliä, joka oikeuttaisi yhtään heidän tekoaan, vaan se on sellaista sääliä joka tulee kunnioituksen puutteesta. Ehkä tavallaan siis enemmän halveksuntaakin, en tiedä.

Yhteistyössä