Äidit ja lapset lomalle, minne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "loma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"loma"

Vieras
Eli toukokuulla jonnekin Eurooppaan, viikon pakettimatkalle.
Mukaan neljä äitiä ja viisi lasta ikähaarukka 1-7v. iskät jää töihin ;)

Mitä suosittelisit? Ei tahdota mitään ns. lapsiystävällistä hotellia tai lomakylää, joku kiva pieni huoneistohotelli mielummin kuin Blue Village/ Sun Garden, - Splash tms.

Hyvää ruokaa, hyvää viiniä, jotain nähtävää, lämpöä etsinnässä.

kokemuksia esim. Turkin Sidestä, Espanjan Nerjasta olisi kiva kuulla. Niin ja kenttä max tunnin matkan päässä kohteesta pitäisi olla myös :)

Kiitos jos osaat auttaa.

Eipä kuulosta kovin mukavalta lasten lomalta tuollainen :(
Surullista että pienten lasten äitien pitää ihan erikseen mainita että kohteen valinnassa yksi kriteereistä on viini. Jättäisitte lapset kotiin jos ryyppäämään pitää päästä.

No huh huh. Jos on kiinnostunut viineistä niin se tarkoittaa tietysti jatkuvaa ryyppäämistä.
Turkki ei ole oikein viinimaa, joten valitsisin Espanjan, Italian tai Ranskan sitä varten.

No huh huh. Jos on kiinnostunut viineistä niin se tarkoittaa tietysti jatkuvaa ryyppäämistä.
Turkki ei ole oikein viinimaa, joten valitsisin Espanjan, Italian tai Ranskan sitä varten.

mà ymmàrsin kyllà ap:n pointin, sà et. joten sulle huhu huh sanoisin ettà voisit viinijutuista kiinnostuneille suositella alkoa, siellà on hyvàt valikoimat, on làhempànà ja useissa pulloissa jopa korkki jonka saa auki ilman avaajaa.

viini on muutakin kuin suomalainen humalatila ;) kissssss

Eiköhän tuo geg suunnannutkin kommenttinsa juurikin tuolle viininjuontia moralisoivalla, ei sinulle. Vai menikö sinulla lainaus väärin?

Kreikka voisi olla kiva lasten kanssa. Ei niin perinteinen viinimaa, mutta hyvää viiniä saa sieltäkin. Turkista en tiedä viinin suhteen, ollaan oltu Icmelerissä ja se oli oikein oiva paikka lasten kanssa.

Eiköhän tuo geg suunnannutkin kommenttinsa juurikin tuolle viininjuontia moralisoivalla, ei sinulle. Vai menikö sinulla lainaus väärin?

Kreikka voisi olla kiva lasten kanssa. Ei niin perinteinen viinimaa, mutta hyvää viiniä saa sieltäkin. Turkista en tiedä viinin suhteen, ollaan oltu Icmelerissä ja se oli oikein oiva paikka lasten kanssa.

totta, pyydàn anteeksi, luin vààrin ja huonosti :(

Kiitos vastauksista ;) joo perskännejähän mennään vetämään perisuomalaiseen lomatyyliin kuten aikoinaan keihäs- vai mitä seiväsmatkoja ne olikaan, porsasjuhlia mallorkantyyliin :D

Lisää olisi kiva saada.

Onkos Rooman lähellä mitään kivoja, suht rauhallisia lomakohteita, jos menisi omatoimisesti? Olisi halpoja lentoja Air Norwegianilla siihen suuntaan. Ryanair aloittaa myös Pisan lennot keväällä.

Kiitos jos jaksat vastata, on tuo Italian tuntemus hieman heikkoa :)

Nerja on kiva paikka. Tosin siitä on jo monta vuotta kun olin, en tiedä onko turismi paljon lisääntynyt siitä. Silloin oli pieni ja rauhallinen kohde, helppo, kaunis ja kiva. Alkuperäistä oli hyvin jäljellä ja tunnelma leppoisa. Ei bilettävää nuorisoa, sopii pariskunnille ja perheille. Mitään puuhamaita ei ainakaan silloin ollut lähistöllä, mutta paikka sopii hyvin rannalla löhöilyyn, syömiseen ja kuljeskeluun. Aikeissa olisi mennä lastenkin kanssa tulevaisuudessa.

Onkos Rooman lähellä mitään kivoja, suht rauhallisia lomakohteita, jos menisi omatoimisesti? Olisi halpoja lentoja Air Norwegianilla siihen suuntaan. Ryanair aloittaa myös Pisan lennot keväällä.

Kiitos jos jaksat vastata, on tuo Italian tuntemus hieman heikkoa :)

rooman alue valitettavasti mulle aika vierasta. itse asun milanossa. osaisko matkatoimisto auttaa? omatoimisuus on valttia, sààstàt paljon

Eipä kuulosta kovin mukavalta lasten lomalta tuollainen :(
Surullista että pienten lasten äitien pitää ihan erikseen mainita että kohteen valinnassa yksi kriteereistä on viini. Jättäisitte lapset kotiin jos ryyppäämään pitää päästä.

Voi kiesus sentään mitä nutturapäitä taas.

Jotain Italian kohdetta olisin minäkin ehdottanut. Bonuksena lyhyt lentomatka. Tosin pakettimatkat sinne eivät ole hirveän edullisia ja huoneistohotellejakin tarjolla suht vähän.

Voi kiesus sentään mitä nutturapäitä taas.

Jotain Italian kohdetta olisin minäkin ehdottanut. Bonuksena lyhyt lentomatka. Tosin pakettimatkat sinne eivät ole hirveän edullisia ja huoneistohotellejakin tarjolla suht vähän.

On muuten todella vähän. Pohjois-Italiasta löysin pakettimatkoista viimeksi yhden, se oli Cattolicassa. Se on lapsiperheiden kohde, tekemistä riittää, mutta enemmän matkustaneelle voi olla liikaa turisteja etenkin loppukesästä (paikallisia).

[QUOTE="vieras";22581024]On muuten todella vähän. Pohjois-Italiasta löysin pakettimatkoista viimeksi yhden, se oli Cattolicassa. Se on lapsiperheiden kohde, tekemistä riittää, mutta enemmän matkustaneelle voi olla liikaa turisteja etenkin loppukesästä (paikallisia).[/QUOTE]

adrianmeren kohteissa on hyvàt sekà huonot puolensa. sieltà lòytyy tarkasti etsimàllà halpoja kohteita. lapsiperheille usein hyvà ja kivasti organisoitu paikka. ruoka tuolla alueella enemmàn kuin hyvàà

mahdollisina huonoina puolina: meri ihan tavis juttu, ei mitààn kristallinkirkasta. ei kauheesti pààse italialiseen elàmààn: paikka on kahdessa vuodessa kovasi venàlàistynyt (en tiedà haittaako, mutta jos etsit muun nimistà tarjoilijaa kuin svetlana ) .

itse vietin viime kesàkuusa 9 pv. ei eksoottista mutta kuitenkin: hinta -laatusuhde hyvà. jos sulla on auto pààset tutustumaan keskiaikaisiin kaupunkeihin kukkuloille pòin mentàessà

Italiassa kyllä kiinnostaisi käydä. Toukokuulla olisi tarkoitus matkustaa, eli ei ihan vilkkainta sesonkia ole vielä missään tuolla suunnalla. Sisiliaa olen hieman katsellut sillä silmällä, siellä oli niitä huoneistohotellejakin, mikä on kyllä ehdoton kun on pieniä lapsia mukana. Manner-Italiassa olen huomannut tuon saman että huoneistohotlat ovat vähissä, ikävä kyllä.

Kiitos taas vastauksista.

[QUOTE="Mamma italiana";22581057]adrianmeren kohteissa on hyvàt sekà huonot puolensa. sieltà lòytyy tarkasti etsimàllà halpoja kohteita. lapsiperheille usein hyvà ja kivasti organisoitu paikka. ruoka tuolla alueella enemmàn kuin hyvàà

mahdollisina huonoina puolina: meri ihan tavis juttu, ei mitààn kristallinkirkasta. ei kauheesti pààse italialiseen elàmààn: paikka on kahdessa vuodessa kovasi venàlàistynyt (en tiedà haittaako, mutta jos etsit muun nimistà tarjoilijaa kuin svetlana ) .

itse vietin viime kesàkuusa 9 pv. ei eksoottista mutta kuitenkin: hinta -laatusuhde hyvà. jos sulla on auto pààset tutustumaan keskiaikaisiin kaupunkeihin kukkuloille pòin mentàessà[/QUOTE]

Olin kanssa viime kesänä ja siitä mielipide muotoutui. Ihan totta noi. Helppoja kohteita ja lyhyt lento + matka kentältä on loistava pikkuisten kanssa. Venäläisiä en huomannut, mutta edustettiin vähemmistöä pohjoismaalaisina :) Oli helppo keksiä tekemistä tenavien kanssa ja kaikinpuolin todella helppo paikka lomailla. mutta ei ole mikään alkuperäisen elämänmenon etsijän valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22581065:
Italiassa kyllä kiinnostaisi käydä. Toukokuulla olisi tarkoitus matkustaa, eli ei ihan vilkkainta sesonkia ole vielä missään tuolla suunnalla. Sisiliaa olen hieman katsellut sillä silmällä, siellä oli niitä huoneistohotellejakin, mikä on kyllä ehdoton kun on pieniä lapsia mukana. Manner-Italiassa olen huomannut tuon saman että huoneistohotlat ovat vähissä, ikävä kyllä.

Kiitos taas vastauksista.

Calabriassa oltiin ja siellä oli erittäin asiallinen huoneistohotelli, kerrankin oli kunnon keittiö.
Myösa Sardinia voisi olla kiva kohde lasten kanssa, tosi rauhallinen.
Pesarossa ollaan oltu myös, samoin kuin tuolla aiemmin mainitussa Cattolicassa. Pesarossa ei ollut huoneistohotelli (yleensä aina on), mutta pidin kohteesta.

Yhteistyössä