Äidit auttakaa ensisynnyttäjää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Tiistaina alkoi supistelut kesti sellaisen tunnin pätkän, sitten oli hetken taukoa ja taas tunnin pätkä. Keskiviikkona meni limatulppa, neuvolassa tutki ja sanoi, että sormelle auki ja 2cm kohdunkaulaa jäljellä. Keskiviikkona supisteli myös muutaman tunnin. Joka päivä on supistellut, enenevissä määrin tähän päivään saakka. Viime yö oli tuskainen, poltteli koko ajan, muttei supistellut kunnolla ja jos supistelee ovat aika voimattomia. Tänään veristä limaista vuotoa (eihän tästä tarvitse huolestua??), mutta muuten ei polttoja kummempaa.

Onko kenelläkään kokemusta, kauanko vielä pitää tuskastella? (tietenkin tämäkin on jokaiselle omanlaistaan, mutta kauanko teidän on tarvinnut kärvistellä?) Vaikka kivut eivät ole kovat, ovat tuntemukset hyvin väsyttäviä ja turhauttavia!

Tosiaan ensisynnyttäjä ja viikkoja tänään 38+3

Minulla tuommonen vuoto on kertonut molemmilla kerroilla että lähtö on lähellä. Se tarkoittaa että kohdunsuu on alkanu avautumaan. Jos jotain pitäis veikata niin kohtu huilaa tämän päivän ku pitkään on supistellu ja ens yönnä alkaa koitos.. Koita siis nukkua tänään. Voipi tietysti olla ettei mee niinkään pitkään

Mulla irtosi pari päivää limatulppaa ( ei viirullista ) rv37. Käynnistettiin 38+1 ja kohdunsuu oli 4cm auki ollut jo pitkään, eikä kaulaakaan ollut jäljellä juuri yhtään.

No minua supisteli noin parin viikon ajan, ehkä kauemminkin. Synnytys käynnistettiin aamulla 41+1, edellisenä yönä oli taas supistellut. Mutta synnytys menikin sitten nopeaan, reilu tunti.

Mulla supisteli pari kertaa nopeasti kahdesti kuukauden sisällä ennen synnytystä, mitään muita "merkkejä" ei ollut.
Yöllä sitten alkoi kunnolla tulemaan supistuksia, kärvistelin kotona n.5h, lähdettiin sairaalaan(kohdunsuu auki yli 4cm) ja n.3h päästä oli vauva sylissä. Supistukset olivat ainoa merkki synnytyksen käynnistymisestä ja viimeisen viikon aikana ei ollut mitään(supistuksia, vuotoja)ennakoivaa.
Vauva syntyi rv40+3

Mulla molemmissa raskauksissa ollut tuollaista viimeinen kuukausi:/ ei kivaa,kun koko ajan miettii että koska lähtö tulee.ja sitten kun se tulee,niin ei meinaa uskoa. Lohdutuksena (jos sen niin haluaa ottaa), synnytykset olleet nopeita. Esikosta oltiin sairaalassa vajaa 3 h ja tästä toisesta 9min...

Yhteistyössä