Äidinvaistot. Onko sellaista? Voiko siihen luottaa? (odotusajasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vai onko vaan hormoneista sekaisin olevan äidin höyrytyksiä?

Pistää vaan miettimään tämä yksi tapaus koska mulla itselläni samat viikot joten koskettava aihe on.

Kun siis hällä vauvan liikkeet selvätsti vähentyneet ja ainoastaan sillä nänniärsytyksellä sai jotain laiskoja liikkeitä.

Myöhemmin (useimpien tuntien) päästä mietti samaa.

Ja kertoi turvotuksesta ja jostain äkillisestä lorahdukesta jota ei sen jälkeen tapahtunut.

Kun kyllä mä olisin niin huolesta soikeena etten pystyisi kotona olemaan.

ps. Tässä ketjussa kysyn että mitä voi olla kun aamuisin herää ja aina se saman puolen jalka turpoo silleen et ihan jalka pohjaan kihelmöi ja vetää jalan turtaksi. Kestää hetken ja helpottaa mutta kestoturvotus on päällä. Olen kyllä lukenut että loppuraskauteen liittyy tälläinen kovakin turvotus.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Äidinvaistojahan tietysti on, mutta en nyt yhtään ymmärtänyt,mitä oikeastaan kysyt. Siis oletko jotenkin huolissasi vauvasi voinnin suhteen?

onko olemassa sellainen ädinvaisto?

eilinen kirjoittaja vaivaaa minua. saiko hoitoa vai jäkö kotiin miettimään.

niin ja lopuksi oli oma mietteeni/kysymykseni.

En ole lukenut eilistä ketjua. Minullakin jalat turposivat öisin niin, että aamulla piti kävellä jalkojen reunoilla, kun pohjat olivat pulleat ja pistelevät. Mutta molemmat jalat turpoili. Nukkuisitkohan vain jotenkin toisella kyljellä, jos vain toinen jalka turpoaa?

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
En liikaa luottaisi mihinkään epämääräisiin äidinvaistoihin.

Mulla sanoi äidinvaisto esikoisen kohdalla jo hyvin aikasessa vaiheessa että kaikki ei ole niinkuin pitää, ramppasin äitipolilla usein, kunnes lopulta huomattiin että kaikki ei ollutkaan niinkuin piti, ja lapsi syntyi lopulta keskosena(kolmen viikon sairaalassaolon jälkeen). Nyt taas olo on odottaessa ihan erilainen, on rauhallinen olo, ja tunne siitä että kaikki on niinkuin pitääkin. Mä todellakin luotan noihin vaistoihin.

Esikoista odottelen enkä oikein osaa tosta äidinvaistosta sanoa mitän. Mutta siis turvotus mullkin on kova ja mulla puutuu monta kertaa yössä sen puolen käsi millä nukun..

Yhteistyössä