Äidinvaistosta - olenko tulossa hulluksi vai mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Odotan kolmatta ihan loppusuoralla ja minulla on voimakas tunne, että kaikki ei ole kunnossa. Neuvolan mukaan kaikki on ok, ja eilen olin vähäisten liikkeiden takia päivystyksessä käyrillä. Kätilön mukaan kaikki on ihan kunnossa eli nyt vaan odotellaan.

Jotenkin minulla on vaan sellainen olo, että jotain on pielessä. Kaksi aiempaa ovat jo näihin viikkoihin mennessä syntyneet eikä tämä anna merkkiäkään ulostulemisesta. Kuitenkin minulle on jo pitkään hoettu, että kohta syntyy ja tule sitten ajoissa sairaalaan.

Voiko olla, että vauva on liian suuri mahtuakseen syntymään, ja luonto on niin viisas, että pitelee sisällä. Melko isoa vauvaa (n4kg) on ennustettu, ei kuitenkaan lääkärien mielestä jättiä. En usko ollenkaan kätilöiden painoarvioita - viimeisimmän jälkeen minulle sanottiin, että "kätken" vauvan, eli painoarvio menee aina alakanttiin.

Olisi kiva kuulla, jos joku on vaistonnut omasta vauvastaan jotain erävää lääkäreiden kanssa.

Nyt rv 39+5

Mulla oli esikoisesta tunne, että vauva on iso.. Huoltani ei otettu tosissaan neuvolassa. Olivat sitä mieltä että kun sf-mitta menee keskikäyrällä, niin ei voi olla iso vauva. Synnytyssalissa kätilö arvioi alle nelikiloiseksi. Lopulta sitten syntyi sininen, veltto poikavauva, joka oli kolme ensimmäistä tuntiaan happikaapissa, jonka sydänäänet laskivat ponnistusvaiheessa viimeiset puoli tuntia joka kerta kun ponnistin ja lopulta eivät palautuneet enää.. Ja painoa oli 4580g..

Olin kovastikin sitä mieltä, että lapsi ei ole raivotarjonnassa mutta neuvolassa minulle tolkutettiin että on. Vihdoin kun uskoivat ja sain lähetteen ultraan(39+5), niin kas vain, vauva perätilassa ja napanuora kaulan ympärillä. (40+0 sektio)

Näinhän se taitaa olla, että äitejä ei kovin helposti kuunnella, vaan toiset tuntuvat tietävän paremmin olotilan. No, taidan vaatia pikaisen lähetteen äitiyspolille seuraavalla neuvolakäynnillä, enkä anna periksi. Ja ultrattu painoarviokin saattaa heittää kilolla. Ei ole kiva tämmöinen olo.

Yhteistyössä