äidin vastaaminen puhelimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih, vastaan etunimelläni. Vaikka näenkin sen lapsen nimen siinä. Mutta jos soitan itse lapselle, sanon että äiti täällä hei, ellei lapsi sitten vastaa, että hei äiti. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Kaikki suakin häiritsee...

kyllä. kaikki muakin häiritsee.. se vaan kuulostaa niin typerältä kun ne naiset oikein maireesti vastaa että äiti. itse ku vastaan kaikille että hei/moi/terve...

No, jotakuta varmaan taas häiritsee se, että sä vastaat kaikille moi/hei/terve...etkä vastaa esim. etunimelläsi, haloo-sanalla, tms.

Sellaista se on, kaikkia ei voi miellyttää, mutta täytyykö ihan jokaisesta vähäpätöisestäkin asiasta nostattaa verenpainettaan?

voipi olla että itsekin joku päivä vastaan puhelimeen että "äiti", sitten kun on se muksu joka voisi soittaa.ehkä se lapsettoman korvaan kuulostaakin oudolta..

*nauraa* ketkäköhän täällä on hermostunut ja verenpaine noussut. ei se minua niiiin paljon häiritse että menisi ärsytyksen puolelle.on vaan monesti särähtänyt korvaan. ja siis vastatkoon kukin niinkuin tykkää siihen puhelimeen.

minä vastaan jopa ihan muillekkin soittelijoille, että "äiti".kun yleensä lapset soittelee tiettyyn aikaan ja jotenki vaan automaattisesti vastaa "äiti" sen kummempia ajattelematta etenki jos on tekemässä jotain.mutta siis ei minusta äiti sanassa oo mitää pahaa=)
kyl minun oma äitikin vastaa äiti kun sinne soittaa=)

En vielä vastaile lasten puheluihin, mutta luulen vastaavani niihin samalla tavalla kuin mieheni puheluihin : No mitä nyt ? Ei käytösoppien mukaista tämäkään, mutta mun mies ei soita muuten kuin ihan asiasta ja oletan että lapset tulevaisuudessa soittaa kanssa jonkun syyn vuoksi. Muuteen vastaan etunimelläni.

Kait sitä jotenki pitä ilmoittaa kuka on puhelimessa ja jos lapsi sanoo normaalistikin vain äidiksi niin miksi pitäis sit puhelimessa alkaa puhumaan etunimellä?
Miehen kans kun soitetaan niin sanotaan vaan et minä täällä.. ja kun vastaan miehen puheluun kysyn yleensä vaan et niin?

Yhteistyössä