Äidin terveysselvitys vauvavakuutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu1984
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmu1984

Jäsen
30.06.2010
256
4
18
Oon nyt jonkin verran katsellut noita vauvavakuutuksia (tai no hoitokuluvakuutuksia) ja aiottiin sellainen meidän mukelolle ottaa. Rupesin täyttämäänkin papereita, mutta sittenpä tuon äidin terveysselvityksen kohdalla alkoi tulla mietittävää... Minulla on ollut koko raskausajan aika voimakas raskauspahoinvointi ja olen nesteytyksessä käynyt kolmeen otteeseen ja sairaslomalla ollut nyt kuukauden. Onko tämä nyt niitä normaalista poikkeavia vaivoja raskausaikana?? ja sitten minulla on lisänä ollut pari virtsatieinfektiota raskausaikana, joten pitääkö nämä vakuutusyhtiölle ilmoittaa..? Joku ohjevihko pitäisi mokoman lomakkeen täyttämiseen olla, kun tuntuu niin hankalilta täytettäviltä nuo paperit..

Tämä kysymys varmaan kiinnostaa muitakin, elikkäs:
Minkälaisilla terveystiedoilla olette vakuutuksen saaneet ja millaisilla syillä teiltä on vakuutus evätty?

Mun käsityksen mukaan siihen kannattaa kaikki vaan luetella mitä on raskausaikana ollut, koska sitten ne voi myöhemmin hylätä sen jo myönnetyn vakuutuksen jos tulee ilmi jotain mitä oot jättänyt kertomatta. En usko että raskauspahoinvointi tai vti:t olis mitenkään hylkäävä juttu :) Mulla Tapiolasta tuli heti kielteinen, koska mun painoindeksi oli 34 ennen raskautta, olen siis Tapiolan mukaan niin riskisynnyttäjä että tulisi niille kalliiksi. Fennialta hain toisena vaihtoehtona, oli vieläpähalvempikin ja sieltä sitten saatiin vakuutus ilman mitään poissulkevia juttuja. Mä jätin hakemisen vähä liian viime tippaan, joten meinas tulla paniikki ku Tapiolas hylkäs...

NiQ & Pena 31+1

Samaa mieltä NiQ:n kanssa, kannattaa kaikki laittaa niin ei myöhemmin voida evätä vakuutusta pois. En myöskään usko että raskauspahoinvointi tai virtsainfektiot olisivat syynä miksei vakuutusta saisi.
Mulla vakuutus hylättiin ifissä aiemman raskausmyrkytyksen vuoksi ja en muualta sitten hakenut kun varmaan sama juttu muuallakin.

Kiitokset neuvoista! Pitääpä laittaa kaikki niin ei sit tuu mitään ikäviä yllätyksiä jälkikäteen. Toivottavasti nyt tajuaa laittaa kaikki mitä tarvii, tuo Pohjolan vakuutushakemus ku sisältää melko vähän kysymyksiä äidin terveydentilasta. Toisin oli Ifillä, hirmuinen litania kaikenlaisia kysymyksiä..

Mites Tapiolassa ja Fennialla jatkuuko vakuutus vielä sen jälkeen ku vauva täyttää 2kk vai pitääkö sit taas hakea uutta vakuutusta? Ifillä pitää, ja Pohjolassa kuulemma vakuutus kestää vaikka 80 vuoteen jos se kerta saa. Aikasmoisen arvokas tosin tuo vakuutus tuolla Pohjolassa on..

Tapiolasta en tiedä, kun en tosiaan sinne sitä vakuutusta saanut. Mutta Fenniassa ainakin jatkuu lapsen 20v päivään saakka lapsivakuutuksena. EIkä tarvii mitään erikseen muuta tehdä kun ilmoittaaa vauvan nimi, sos.turvatunnus Fennialle sit aikanaan. Ja tulee maksaan vuodessa jonku 250e, siirsin tuossa samassa Fennialle kaikki vakuutukset niin siksi niin halpa. Tapiolassa olis maksanu jonku 350e, silloin ku oli vielä siellä kaikki muut vakuutuksetkin siis, ei ole enää :D

Yhteistyössä